Sivu 8/19
Lähetetty: 17.4.2005 9:26
Kirjoittaja Lada-Mies
ai tc nivaan? en oo ennen kuullukkaan.
Lähetetty: 17.4.2005 9:30
Kirjoittaja sakke
lada-mies kirjoitti:ai tc nivaan? en oo ennen kuullukkaan.
Tsekkaa toi out:
http://www.nettiauto.com/283487
ok
Lähetetty: 17.4.2005 9:38
Kirjoittaja Lada-Mies
ite en oo ennen ees ajatellut että kukaan laittaa maastoautoon tc:n[/b]
Re: ok
Lähetetty: 17.4.2005 11:02
Kirjoittaja Lada-Jussi
lada-mies kirjoitti:ite en oo ennen ees ajatellut että kukaan laittaa maastoautoon tc:n[/b]
no maastossa sitä tehoo tarvitaan että pääsee jyrkemmillekin kallioille kiipeemään. Konela teki sillon 80-luvulla Nivoistakin turboja, olen kerran ollut Turbo-Niva 1600:sen kyydissäkin

Lähetetty: 17.4.2005 12:32
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Simolinin palstalta löyty tämmönen:
"Konela turbolla alumiinivanteet ja muita herkkuja, auto vielä eteläsuomessa mut menossa pohjoseen jos kukaan ei tarvi! Soitot ja kyselyt nroon 050-5023599."
"Olen vain sanan saattajana."
Elikkäs nyt ois tommonen turbo-Niva myynnis!
Eikä tuolla Suomen maastoissa ole niin väliä sillä tehomäärällä vaan kokonaisväännöllä mikä välittyy hyvän pidon omaavien renkaitten kautta maahan.
Formula Off-Road on ainoo tämän harrastuksen osa-alue missä autoissa tarvii olla tuota potkuakin, kyllähän noihin trial-autoihinkin laitetaan mieluusti v8-koneita mut oikeestaan vaan sen hyvän väännön, tasasen käynnin ja automaattihelppouden takia.
Lähetetty: 17.4.2005 13:34
Kirjoittaja Nonnis
Kyllä diesel taitaisi kuitenkin olla paras ratkaisu, vääntöä löytyy vähän eri tavalla. Diesel-Nivan kun Saksasta hakis niin varmaan sillä jo mukavasti kiskois vaunuakin. Vaikka Pökötin diesel vähän epäilyttääkin

Lähetetty: 17.4.2005 14:24
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Juu väännön kannalta olis varmaan paras mut muuten tulee kyllä kalliiks.
Nivaa kun ei saa mitenkään pienemmälle dieselverolle ku sitä ei saa pakettiautoks millään ja huoltoautoonkin siitä puuttuu painoo.
Viime vuoden marraskuussa oli verotettu yks diesel Niva:
Merkki: Lada
Malli: Niva 1,9 D
Käyttöönottopäivä: 12.6.1995
Ajokilometrit: 74 000
Verotusarvo: 3400€
Autovero: 1020€
ALV: 224,40€
Yhteensä: 1244,40€
Lähetetty: 17.4.2005 14:32
Kirjoittaja pressa
mielestäni nivankin saa pakettiautoksi
takapenkit kokonaan pois niin silloin tavarakantavuutta on yli 50% kantavuudesta
Lähetetty: 17.4.2005 14:33
Kirjoittaja Nonnis
Olishan siinä aika paljon veroo juu, eli pidemmällä aika välillä kannattais kyllä hommata se ransiitti vaunun vetoon..

(Onks hyviä ja halpoja ransiitteja kellään tiedossa?)
Lähetetty: 17.4.2005 14:36
Kirjoittaja Nonnis
pressa kirjoitti:mielestäni nivankin saa pakettiautoksi
takapenkit kokonaan pois niin silloin tavarakantavuutta on yli 50% kantavuudesta
Mutta mikäs muutos tähän hommaan juuri tulikaan??
Jos se onnistuis niin lähenkin tästä heti irrotteleen *******n ransiitista konetta Nivaan
Takapenkithän on ihan turhat kun Nonnalle kelvannee patjakin.
Lähetetty: 17.4.2005 14:37
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Nii ja sit noi Nivat on saksassa tosiaan aika kalliita, halvin diesel Niva mikä ny löyty on 1 999€ ja siihen sit kilvistä poisto,kuljetus, suomessa siirtokilvet ja sit veroja ootteleen nii tulee jo hintaa ihan hyvin Nivalle. Sit vielä oma hommansa hakee/anoa Deltasta vertaisuustodistusta että pääsee käymään maahantuontikatsatuksessa joka sekin on aika kallis.
Mut jos joku nyt aikoo hakee diesel Nivan jostain ni älä lannistu, ennakkotapaus löytyy jo, pitää vaan olla tarkkana vuosimallin ja muitten säännösten suhteen että saa sit joskus leimattuu.
Lähetetty: 17.4.2005 14:43
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Nii se muutos mikä just vähän aika sit tuli oli juuri tää että henkilö- ja pakettiautoissa on sama käyttövoimavero eli siis pehmeepenkkisen farmariautonkin saa nykyään pakettiautoks mutta se ei vaikuta tuohon käyttövoimaveroon mitenkään eli helpotusta tulee vaan uuden auton kohdalla.
Lähetetty: 17.4.2005 14:49
Kirjoittaja pressa
tuo käyttövoima vero on sama onko farmari vai kahdella penkkirivillä oleva pakettiauto
eli jos nyt haluaa tehdä halpaveroisen niin siinä pitää olla tuo tavara kantavuus yli 50% ja ainoastaa yksi penkkirivi
siis ainoastaan kuljettajan viereisiä paikkoja saa ola jos takapenki niin korkeampi vero
oli muistaakseni §23
Lähetetty: 17.4.2005 16:07
Kirjoittaja Lada-Jussi
olishan toi Diesel Niva tuotuna kuitenkin suhteellisen edullinen, jos lähtee vertaamaan muihin saman ikäisiin ja/tai vähän ajettuihin Diesel maastureihin. Taitaa olla 95 dieselit oli sitten henkilö-, maasto- tai pakettiauto niin hinnat vielä siinä 10000 euroa minimi tai no ehkä 8000, mutta kuitenkin. Niva on sentään laatua auto kuitenkin, peugeot koneesta huolimatta.
Lähetetty: 17.4.2005 17:08
Kirjoittaja Nonnis
http://www.niva-diesel.pl.ru/main/index.html
Tuolta kattelin että Nivaa saa 1.9:n lisäksi kaksilitraisella turbodieselillä, jossa suoritusarvot alkaa jo oleen kohdallaan! Sääli vaan ettei Venäjältä oikein voi autoa tuoda.
Ellei joku hommaisi sieltä naista, joka toisi mukanaan muuttoautona turpokiisseli-Nivan meille??