eikös toi 2-T ole ihan normi nelitahtinen bensakone (Toyota)
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Kuvasarjassa Eisenachin automuseosta on vene Warren koneella, vahinko vaan että kuvassa on pressu päällä - ei oikein selviä, onko keski- vai sisäperämoottorina.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Lada-Jussi kirjoitti:eikös toi 2-T ole ihan normi nelitahtinen bensakone (Toyota)
Lada-Jussi tuntee myös Toyotat?
pitää vähän seurailla kilpailevia merkkejä, siten muistaa taas kuinka hyvä Lada on, jos meinaa usko joskus horjua
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
2-T koneista tuli taas mieleen että niitähän on myös 2-T DIESEL koneita?
joo mutta topikissa pysyttäessä ja veneen moottoreista puhuttaessa pitää varmaan jo siirtyä laivanmoottoreihin. Ainakaan itse en tiedä, että niitä olisi käytetty kuin "raskaammassa kalustossa".
Itseltä löytyy muuten venäläinen 8hv 2t- perämoottori Veterok. Kone on kokonaan alumiinia. Täytyy ottaakin pari kuvaa siitä.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
2-T koneista tuli taas mieleen että niitähän on myös 2-T DIESEL koneita?
joo mutta topikissa pysyttäessä ja veneen moottoreista puhuttaessa pitää varmaan jo siirtyä laivanmoottoreihin. Ainakaan itse en tiedä, että niitä olisi käytetty kuin "raskaammassa kalustossa".
Itseltä löytyy muuten venäläinen 8hv 2t- perämoottori Veterok. Kone on kokonaan alumiinia. Täytyy ottaakin pari kuvaa siitä.
Kuin raskaassa kalustossa?
Toimiiko aivan samalla tavalla kuin 2-T bensa kone?
Luulisi että tuollanen olisi vaihtoehto normaalille diesel koneelle ???
Ota toki kuvia ja linkitä tänne.
Toimivathan ne raskaassa kalustossa, Jenkeissä ei taida paljoa muita ollakkaan
Yksi parhaita autoleffoja mielestäni ja se 2T diesel myös kulkee kuin elokuvissa.
"normaalin" 2T-dieselin toiminta selviää hyvin tosta "pyörivästä koneesta"- eli erona bensakoneeseen lähinnä imuventtiili kannessa.
Noissa GMC:issä (detroit diesel) pitäisi kuitenkin olla pakoventtiili ja imuilma tulee kanavasta ahtimella.
Katsokaapas tästä oikein kunnon 2T-dieseliä : Wärtsilä-Sulzer
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Suomessa ei ole suosiota saavuttanut kuorma-auton moottorina,
ovat isoruokaisia ja tuskin tänä päivänä menee päästöistä läpi?
ja eiköhän ne jenkeissäkin ole siirtyneet 4t koneisiin.
samarai kirjoitti:
Katsokaapas tästä oikein kunnon 2T-dieseliä : Wärtsilä-Sulzer
Aikamoinen mylly.. ei mikään kierroskone, 102 rpm
Kyllä siinäkin tulee jo männälle nopeutta kun kattoo kiertokankien pituutta
No eipä tuo kangen pituus hirveesti vaikuta männän nopeuteen (hetkelliseen nopeuteen kylläkin, tosin pituuden jatkamisella on siihen laskeva vaikutus).
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.