VAZ-2101 - 1970, 1971, 1972 - Neljä mustakilpistä Ladaa
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
KZL-9
Jarrupääsylinterin vuoto on taas lakannut itsestään. Vielä viikko sitten säiliö oli tyhjä mutta nyt kun olisin nestettä taas lisännyt niin olikin täynnä. Öljyä on taas ruvennut kulumaan sen litran verran tuhannella kilometrillä.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
KZL-9 latausongelma
Laturin kanssa tässä on ollut pientä ongelmaa jo viime vuoden kesästä asti. Välillä, hyvin harvoin startatessa se ei lähtenyt pyörimään vaan hinha vinkui oikein kunnolla ja latauksen merkkivalo paloi. Kun se kuitenkin sammuttamalla ja uudelleen käynnistämällä lähti pyörimään niin sitä ei ole tullut vaihdettua kun muuten toimi. Nyt tänä syksynä se on hiukan ropissut ja kolissut mutta muuten kuitenkin toiminut. Aikomuksena oli vielä tämä syksy sillä pärjätä ja vaihtaa ensitöiksi keväällä kun talvea en tällä meinannut ajaa. Keskiviikkona kun töihin yöllä lähdin niin valot kirkastuivat ja himmenivät parin sekunnin sykleissä, musaa ei voinut kuunnella kun soitin sammui koko ajan. Muutaman kilometrin kun ajoin niin valot alkoivat palaa koko ajan kirkkaasti ja musaakin pystyi kuuntelemaan. Normaalisti toimi työreissun ja kotiinkin pääsin ja vielä illalla ajelin. Eilen lauantaina sama juttu mutta valot eivät alkaneetkaan koko työmatkan aikana palamaan kirkkaasti, eikä musaakaan voinut kuunnella. Päivällä sitten akku simahti, ei enää jaksanut pyörittää käymään enkä tietenkään tajunnut vara-akkua mukaan ottaa. Todennäköisesti keskiviikkona se ei sitten enää ladannutkaan lainkaan. Töissä aamuyöllä yritin katsella akkulaturia mutta en löytänyt, jonkun neljä tuntia olisin akkua kerennyt varastolla lataamaan. Sain kuitenkin työntämällä käymään ja ajoin Biltemaan ja ostin uuden akun. Sillä sitten pärjäsin loppupäivän ja pääsin kotiin. Onpahan nyt sitten uusi oikeankokoinen akkukin.
Tänään sitten vaihdon laturin. Suurin työ oli poistaa pohjasta se suojapelti. Joku fakiiri oli pujottanut etureunan kiinnityspultteihin syylärin alle mutterit, sormella ne tunsi mutta avainta niihin ei saanut. Joutui sitten rälläköimään pultit irti. Joku puolitoista tuntia tihkusateessa kaikkine sähläyksineen vaihtoon aikaa meni. Suojapeltiä en laittanut takaisin. Jännitteen mittasin niin mittari näytti peräti 14,8 V! 14,6 V se näytti viime tai edellisenä kesänä mitatessa kun 1970:n matalaa latausjännitettä (13,5 V) ihmettelin.
Vanha laturi kädessä kyllä pyöri siististi kun kokeilin mutta kun hihnapyörää heiluttaa niin se liikkuu oikein kunnolla ja laturin takapään laakeri kolisee. Pitää ensi kesänä avata laturi ja kokeeksi vaihtaa laakerit josko siitä tulisi taas toimiva. 1971:n laturille olen ollut tekemässä samaa kai kymmenen vuotta...
Tänään sitten vaihdon laturin. Suurin työ oli poistaa pohjasta se suojapelti. Joku fakiiri oli pujottanut etureunan kiinnityspultteihin syylärin alle mutterit, sormella ne tunsi mutta avainta niihin ei saanut. Joutui sitten rälläköimään pultit irti. Joku puolitoista tuntia tihkusateessa kaikkine sähläyksineen vaihtoon aikaa meni. Suojapeltiä en laittanut takaisin. Jännitteen mittasin niin mittari näytti peräti 14,8 V! 14,6 V se näytti viime tai edellisenä kesänä mitatessa kun 1970:n matalaa latausjännitettä (13,5 V) ihmettelin.
Vanha laturi kädessä kyllä pyöri siististi kun kokeilin mutta kun hihnapyörää heiluttaa niin se liikkuu oikein kunnolla ja laturin takapään laakeri kolisee. Pitää ensi kesänä avata laturi ja kokeeksi vaihtaa laakerit josko siitä tulisi taas toimiva. 1971:n laturille olen ollut tekemässä samaa kai kymmenen vuotta...
Viimeksi muokannut AI, 25.10.2015 13:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: KZL-9 latausongelma
,(editointimoka, painoin muokkaa-napin sijaan lainaa-nappia eikä pysty poistamaan.)
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: VAZ-2101 - 1970, 1971, 1972 - Neljä mustakilpistä Ladaa
Keskiviikkona katselin kun bensatankin luukku on raollaan. Yritin laittaa kiinni mutta kolahti korkkiin. Jostain syystä bensatankin asento on muuttunut. Ja ei, tankinkotelon pohja ei ole puhkiruostunut vaan tankki on muuten päässyt liikahtamaan. Outo juttu. Yritin sitä suoristaa mutta ei se mihinkään liikahtanut ainakaan kun yli puoli tankkia bensaa on. Pitää sunnuntaina tyhjemmällä tankilla yrittää.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: VAZ-2101 - 1970, 1971, 1972 - Neljä mustakilpistä Ladaa
Syksy: http://lada1970.1g.fi/kuvat/samsung/Paasikivenkatu.jpg
Onpas unelias luku: http://lada1970.1g.fi/kuvat/samsung/zzzzz.jpg
Onpas unelias luku: http://lada1970.1g.fi/kuvat/samsung/zzzzz.jpg
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: VAZ-2101 - 1970, 1971, 1972 - Neljä mustakilpistä Ladaa
Onpas tutunnäköinen perä:
http://ladashop.suomalainenverkkokauppa ... n-jasenyys
http://ladashop.suomalainenverkkokauppa ... n-jasenyys
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: VAZ-2101 - 1970, 1971, 1972 - Neljä mustakilpistä Ladaa
Reilu viikko sitten perjantaina otin talvikulkineen (Lada 1200 1974) käyttöön kun talvea luvattiin. Onpas hiljaista ja lämmintä kyytiä. Ei KZL-9:nkään lämmityslaitteessa mitään vikaa ole mutta kun oven tiivisteet ja sivuikkuna fuskaa niin kylmää tulee sisään. Kun nyt reilun viikon olen tuolla ajanut uskalsin sitten KZL-9:n laittaa pois liikenteestä. Mittariin kertyi kesän aikana 13894 km. Parin viime viikon aikana oikealta edestä on kuopissa kuulunut kolaus, mistään en pyörä maassa väljää löytänyt mutta alkaisikohan se ylhäällä oleva alapallonivel vetelemään viimeisiään? Täytyy se keväällä vaihtaa oikeanlaiseksi. Ja ensi kesä sitten todennäköisesti jää viimeiseksi tällä kulkineella, leimaa on 30.11.2016 asti ja todennäköisesti en sitten enää katsasta. Meinasin ensi kesänä laittaa tuon OY-Ladan kuntoon ja sitten sillä 2017 kesästä lähtien ajella.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: VAZ-2101 - 1970, 1971, 1972 - Neljä mustakilpistä Ladaa
AI kirjoitti: Ja ensi kesä sitten todennäköisesti jää viimeiseksi tällä kulkineella, leimaa on 30.11.2016 asti ja todennäköisesti en sitten enää katsasta.
Aikansa kutakin
Millaisen loppuelämän ajattelit vanhukselle tarjota?
☭ GAZ 24 Volga ☭ VAZ 2121 ☭ VAZ 2106 ☭ VAZ 2103 ☭ VAZ 21013 ☭ VAZ 21083 RU 21099 RU 21093 RU VAZ 21083 ☭ VAZ 21093 ☭ Moskvitsh 1500SL ☭ MTZ-501
ex VAZ 21063 VAZ 21051 VAZ 210993
ex VAZ 21063 VAZ 21051 VAZ 210993
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: VAZ-2101 - 1970, 1971, 1972 - Neljä mustakilpistä Ladaa
Pitäisi saada johonkin sisätilaan jemmaan jos vielä joskus ajelisi. Täysin kunnostuskelpoinen kun se kuitenkin vielä on. OY-Ladan tilalle sisään on menossa toinen Lada.raul kirjoitti:Millaisen loppuelämän ajattelit vanhukselle tarjota?
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: VAZ-2101 - 1970, 1971, 1972 - Neljä mustakilpistä Ladaa
KZL-9:ä aloin laittamaan ajokuntoon. Jarrunestesäiliö oli etujarrujen puolelta tyhjä eikä jarrut pitäneet kuin aavistuksen verran takaa. Tämä nyt ei mikään yllätys ollut kun pääsylinteri on ajoittain aina vuotanutkin. Nyt sitten päätin vaihtaa sen. Idän Ihmeistä parisen vuotta sitten joltain ostamani uusi sylinteri oli tarkoitus laittaa paikoilleen mutta siitähän puuttuivat ne muoviputket joihin jarrunestesäiliöiltä tulevat letkut tulevat kiinni. Vanhasta niitä yritin irrottaa mutta ei ne ainakaan suosiolla lähteneet pois. Varastossa oli Motonetista joskus varalle ostamani jossa em. putket olivat paikoillaan joten asensin sitten sen. Ensimmäistä pyörää ilmatessa (oikealta edestä) ilmausruuvi katkesi suunnilleen samantien kun avaimen laittoi paikoilleen! Oli vielä noita "vahvempia" joihin käy 10-millinen avain. No, jarruputkestahan sen voi myös ilmata mutta eipäs sekään suosiolla auennut vaan avaimen leuat vaan leviää. Parempikin avain jossain on mutta ei tähän hätään löytynyt joten jäipä homma vielä vaiheeseen kun nyt illasta on muuta menoa. Sunnuntaina jos avaimen löytäisi ja jaksaisi uudelleen yrittää. Sitten ei olekaan enää kuin tuo yläpallonivelen vaihto niin pitäisi olla valmis ajoon. Ensin meinasin talvikulkineen katsastaa, sille onkin aika maanantaille varattuna ja pikkuviat on korjattu. Toivottavasti se nyt kelpaa että pääsee tämän KZL-9:n kimppuun.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: VAZ-2101 - 1970, 1971, 1972 - Neljä mustakilpistä Ladaa
Paremmalla avaimella putki irtosi ja jarrut tuli ilmattua, toimivatkin peräti! Ensin testailin pihassa takajarrut tulpattuna (pääsylinteri ilmattuna) pelkillä etujarruilla ja molemmat etupyörät jarruttavat. Sitten laitoin takajarrujen putken paikoilleen ja nekin toimivat vaikken niitä alkanut ilmaamaan, kaikki neljä pyörää menee lukkoon. Poljin kyllä menee melkoisen syvään joten kai ne on vielä jossain vaiheessa ilmattava, ikävä homma vaan pihalla ryömien tehdä. Yläpalloniveltä yritin vaihtaa mutta eihän se iso mutteri siitä suosiolla auennut joten olkoon vielä. Tuulilasin pyyhkimen sulan vielä vaihdoin kun olivat talveksi unohtunut paikoilleen ja apparin puolelta oli kumi revennyt. Kuskin puoleisen laitoin uuden ja sen vanhan apparin puolelle. Kalliskin oli, eurolla kappale joskus kirpputorilta ostin Championeja joissa lukee että käyvät Opeliin. Nythän tämä on sitten valmis kesän ajoihin.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: VAZ-2101 - 1970, 1971, 1972 - Neljä mustakilpistä Ladaa
TalviLada on katsastettu joten otin sitten KZL-9:n käyttöön. Ajamassa kävin jonkun 40 km ja hyvin toimi. Takajarrut on kyllä ilmattava kun poljin tuntuu kumimaiselta ja jarruttaa tehokkaasti vasta kun poljin on todella syvässä. Öljyä kävin ostamassa pari kannua:

Kai näillä juhannukseen pärjää!

Kai näillä juhannukseen pärjää!
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: VAZ-2101 - 1970, 1971, 1972 - Neljä mustakilpistä Ladaa
Hienoa että Ladat liikkuu.. piditkö kovat juhlat Ladan 46 vuotis juhlan kunniaks..
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: VAZ-2101 - 1970, 1971, 1972 - Neljä mustakilpistä Ladaa
Trafin sivulta pisti silmään että ajoneuvovero on sikamaiset 0,54 € päivässä eli 208,10 € vuodelta. Oman laskukoneen mukaan 0,54 € x 365 päivää olisi 197,10 €. Ilmeisesti Trafilla on vuodessa enemmän päiviä.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: VAZ-2101 - 1970, 1971, 1972 - Neljä mustakilpistä Ladaa
Joo, pesin pölykapselit, puskurit, lamput ja rekisterikilvet.t tulppu kirjoitti:Hienoa että Ladat liikkuu.. piditkö kovat juhlat Ladan 46 vuotis juhlan kunniaks..
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974