Sivu 75/218
Lähetetty: 7.8.2006 19:00
Kirjoittaja pressa
hio ruosteet pois mitä saat
sen jälkeen maalaus upottamalla miranooliin
upotus maalauksen saa hienosti tehtyä pätkällä muoviputkea
eli tulppa päähän ja maalia puttkeen ja upotetaan koko varsi ja nostetaan kuivamaan
tällöin maalaus tulee ympäriinsä ja riittävä kalvopaksuus eikä ala kovin pian ruostumaan
Lähetetty: 7.8.2006 19:18
Kirjoittaja Lada110
menipä sitten 110:stä paisuntasäiliön pohja halki??? aika mielenkiintoinen tapaus.... uusi maksaa teltassa 70ekee ja ei oo hyllyss joten laitoin seat ibizan paisarin nyt tilalle....
Lähetetty: 19.8.2006 17:42
Kirjoittaja Jaska HKI
Tänään hävisi käynnistyksen eston pampula.En ole löytänyt sitä vielä kotoa...liekö pölyimurin pussissa kun imuroin.Pampulan kaari on täytynyt mennä poikki kun avaimet on tallella.Onneksi tämä tapahtui kotipiirissä.Varapampulaan laitoin varmistuksen sähkökaapelin pätkästä ja mustasta jeesusteipistä.
Lada 110 HB vm. 2003,30600 ajettu ja kerran katsastettu

Lähetetty: 19.8.2006 22:18
Kirjoittaja Sepesusi
Jaska HKI kirjoitti:Tänään hävisi käynnistyksen eston pampula.En ole löytänyt sitä vielä kotoa...liekö pölyimurin pussissa kun imuroin.Pampulan kaari on täytynyt mennä poikki kun avaimet on tallella.Onneksi tämä tapahtui kotipiirissä.Varapampulaan laitoin varmistuksen sähkökaapelin pätkästä ja mustasta jeesusteipistä.
Lada 110 HB vm. 2003,30600 ajettu ja kerran katsastettu

Tuo kaari on pampulan heikko kohta.Iteltä on kaksi kertaa pudonnut,onneksi auton lähettyville josta on löytyneet.Pikaliimalla ja kutistesukalla olen parsinut kasaan.
Lähetetty: 20.8.2006 11:04
Kirjoittaja Jaska HKI
Pampula löytyi

.....se oli jo menossa roskiin kun vaimo huomasi sen.Pampula on tehty kahdesta puolikkaasta,jonka sisällä käynnistyksen eston kide on.Koska pampulan kaari on ohut muutenkin niin ensin katkeaa toinen puolisko ja sitten toinen ja rasituksessa pampula irtoaa avainrenkaasta.Silti pampula näyttää ehjältä.Näin ainakin minun tapauksessa.Tein tähänkin pampulaan edellämainitun vahvistuksen.
Lähetetty: 20.8.2006 22:18
Kirjoittaja Lada-Jussi
miten te noita avaimia käsittelette? tiedän useita ajonestollisen Ladan omistajia joilla on pysynyt ne mötikät ihan kunnossa, tää vähän sama ku se, että miten jotkut saa virta-avaimen katkamaan virtalukkoon?
Lähetetty: 21.8.2006 11:08
Kirjoittaja Jaska HKI
Avaimia on pidetty taskussa yksin tai muitten avaimien kanssa.Yhtään avainta en ole virtalukkoon katkaissut.Katson olevani kiinteistöhuollossa avaimenkäsittelyn ammattilainen kun noitten "esec" ja "classic" avaimien kanssa joutuu muljaamaan päivittäin vuorokauden aikaan katsomatta.
Lähetetty: 23.8.2006 3:38
Kirjoittaja samarai
Jaska HKI kirjoitti: jeesusteipistä.
jeesusteippi 
Lähetetty: 26.8.2006 14:03
Kirjoittaja Jaska HKI
Lada satakympin lämmitysilasuuttimet takajalkatilaan on kohdistettu lattiamattojen suuntaisesti.Jos takamatkustajien kengissä on kulkeutunut lunta matoille niin ne sulavat oitis ja muuttuvat vesihöyryksi.Tein kyseiselle suuttimien kohdistukselle parannuksen.Puolentoista litran limsapullon leikkasin pustysuunnassa kolmeen osaan.Kahta osaa näistä käytin ilmanohjaimena.Asennus tapahtuu siten että ilmasuuttimia kiinni pitävä mutteri irroitetaan ja pullosta tehtyyn ohjaussiivekkeeseen tehdään pultille reikä.Siiveke asennetaan alimmaiseksi,sitten ilmasuutin,joka kiristetään mutterilla.Asennustarvikkeen hinnaksi tulee 40snt.
Lähetetty: 29.8.2006 20:19
Kirjoittaja Jaska HKI
Tätä "kokemuksia lada 110:sta" on tullut kirjoiteltua kolme vuotta.Ladakerhon sivustojen kaatumisen johdosta syksyllä 2003 topikin nimeksi tuli "lisäkokemuksia Lada 110:sta".Jo silloin Ladakerhon sivusto oli niin suosittu että se aiheutti eräissä käyttäjissä vakavia vieroitusoireita.Keskustelua käytiin osaksi vieraskirjan avustuksella.
Ostaessani auton siinä oli vuoden takuu.Enempää ei Ladaan takuuta saanut.Takuuseen vuoden sisällä menivät ainakin:
-takaluukun kaasupumput
-jäähdytysvesiletku
-kaksi rääkyvää keskuslukkoa
-nopeusmittarin anturi
-kosteutta keräävä sivuvilkku
-koliseva vilkun lasi
-rikkinäinen lämmityslaitteen säätöyksikkö
-toimimaton käsijarrun lukitusnuppi
-palanut takavalo
Itse korjattuja vikoja ovat olleet:
-irronnut huohotusletkun klemmari
-lukon mekaaninen yhteus keskuslukitusyksikölle
-pissapojan moottori
-kilisevä katalysaattorin suojapelti
-takavalon kontaktihäiriöt lampun kannassa
-palanut ajovalopoltin
-kontaktihäiriö sytytysvirtakaapeleissa
-kattotermostaatin puhaltimen korjaus
-kuljettajan puoleisen ovikytkimen herkistely (ajonesto)
Synteettiset öljyt Mobil 1..5W 40 tai Teboil Silver 5W 40 vaihdettu 2x vuodesssa samoin suodatin.Jäähdytysnesteet,jarrunesteet ja ilmansuodatin vaihdettu.4-kärkitulpat vaihdettu ja niistä on ainoastaan hyviä kokemuksia.Auto vahattu käsin kolme kertaa vuodessa.Alustan massauksia paranneltu tänä kesänä.Roiskeläpät edessä ja takana.Samoin asennettu kynnyskoteloiden suojat,jotka suojaavat kynnyskoteloiden naarmuuntumista ovien alatiivisteiden kohdalta.Autolla jettu 31000km.
Alkuvaikeuksien jälkeen Ladalla ajo on ollut yhtä juhlaa ja mielestäni olen tehnyt hinta laatusuhteeltaan oikean valinnan.
Lada 110 16v HB vm.2003
Satakympit rulettaa
Lähetetty: 29.8.2006 21:02
Kirjoittaja lada-juntti
Itse olen aika vihreä Ladan omistaja, mutta ihan hyvin menee. 5500 km ajettu, ja ainut ongelma, renkaiden ravistus on hävinnyt itsestään. Uskon että niinkuin aluksi funtsin, renkaat eivät olleet ihan pyöreät ( Rosava, made in Ukraina ) , mutta nyt ne ovat kuluneet pyöreiksi. En keksi muuta selitystä ravistuksen katoamiselle. Nykyään Ladalla ajaminen on yhtä juhlaa!!!
Lähetetty: 2.9.2006 18:08
Kirjoittaja corona
113 000 suurin piirtein ajettu, aiemmin melkoisen viaton farmari (olen kyllä tuolla aiemmin luetellut niitä takuuvuoden aikaisia) on nyt ruvennut nyppimään pahasti. Eli sanottakoon nyt vielä; ei ole ollut paljon vikoja. Mielestäni suorastaan viisaan miehen valinta, no semmoisia me kaikki, paitsi nuo naiset, jotka siis eivät ole miehiä - viisaita toki.
Mikä mättää; ennen lomamatkaa kyselin jo, mitä tehdä kun lämmityslaite "huutaa" täysillä. Koko kesän se sitten oli ihan kunnolla, ajattelen ettei mitään vikaa ollutkaan ja kiersimme suomenniemen ympäri ilman ongelmia. Ja nyt työmatkoilla taas lämpiää "sauna"!
Voi niitä aikoja, kun Ladassa oli vipu, josta säätää lämpö sopivaksi! Laitetaan näitä hemmetin automaatteja, joista en tiedä kuinka päästä eroon.
No en ole saanut kunnon vastauksia mistään, joten kai siitä eroon pääsee vaihtamalla koko auto. Näinhän Delta aina sanoo; "ei me ruveta mitään vikaa etsimään, tulee halvemmaksi vaihtaa koko osa". Jos et tiedä mistä osasta on kyse, niin ....
Lähetetty: 2.9.2006 21:59
Kirjoittaja Sepesusi
Jos tarkoitat että jää lämmitys asentoon,niin mulla on auttanut kun kääntää säätimen laidasta laitaan kerran pari .Ja toiseksi talvi tulloo

eikä tuo niin enää haittaa.
Lähetetty: 4.9.2006 16:50
Kirjoittaja corona
Juu sitä just tarkoitan, lämpöä piisaa. Tuo räpsyttely auttoi vielä vuosi sitten, vaan ei auta enää. Tiedätpähän mitä odottaa ja uskoisin, ettet edes talvella halua sen täysillä paahtavan.
Lähetetty: 4.9.2006 17:29
Kirjoittaja kalle
Vikahan on joko siinä yksikössä, missä ne säätöhanikat on tai sitten katon anturissa, joka haistelee ilman lämpötilaa (lampun vieressä). Molemmat osat äärimmäisen helposti vaihdettavia, eivätkä maksa Venäjällä mielettömiä. Tiedän. Olemme Suomessa.
Vaihdoin hiljattain sen anturin, mutta kun en meidän satakympillä juurikaan ajele, vaan vaimo hoitaa sen ja nykyisin hänkin harvakseltaan, en pysty sanomaan tuliko vika korjatuksi. (Ne on ne eri käsitteet, jotka diagnoosia vaikeuttaa. Siis auton diagnoosia.)