Sivu 76/218
Lähetetty: 4.9.2006 20:15
Kirjoittaja Sepesusi
corona kirjoitti:Juu sitä just tarkoitan, lämpöä piisaa. Tuo räpsyttely auttoi vielä vuosi sitten, vaan ei auta enää. Tiedätpähän mitä odottaa ja uskoisin, ettet edes talvella halua sen täysillä paahtavan.
No onneksi tuo vielä pelaa suurimman osan aikaa hyvin.Lähinnä tuntuu että ei mene läppä täysin kiinni,ja lämmintä pääsee sekaan.
Lähetetty: 7.9.2006 16:55
Kirjoittaja Mikko_PKP
Kirjattakoon, että Jeltsin II:lla reilu 4500 km takana eikä juuri mitään ongelmia ole ollut. Jarrut tykkäävät vinkua melkoisesti, kun auto on seissyt pitkiä aikoja (yleensä ajoa on vain 1-2 päivänä viikossa, muuten TKL ja/tai polkupyörä mallia SA-INT). Muutama kunnollinen polkaisu maantiellä yleensä vaimentaa kitinän, mutta keskustassa ikävää kuunneltavaa.
Vaimon Slutskaya on seissyt enimmäkseen pihassa, kun 6-kuukautinen mönkiäisemme työllistää häntä nyt sivistyksen jakelun sijaan. Akkunsa oli raukka tyhjentänyt, joten sen vaihdoin ja ajelin lenkin, auto pelasi ongelmitta. Sittemmin se on ollut laina-autonakin sukulaisille, tavaraa kun mahtuu mukavasti eikä kulutus hirvitä. Näin niitä vähän ajettuja Ladoja sikiää, tuokin kohta 2-vuotias ja hädin tuskin 16 000 km täynnä.
Jarrut vinkuu
Lähetetty: 7.9.2006 20:35
Kirjoittaja lada-juntti
Meikäläisen Lattanassa on sama vika, jarrut kiljuu. Tulee mieleen 50-luvun Volvo-linja-autot. Noh, kyllä maailmaan ääntä mahtuu, pääasia on että jarrut toimii. Latuskalla ajettu 5960km.
Lähetetty: 8.9.2006 8:51
Kirjoittaja Jouska
Kun koeajoin uutta satakymppiä huomasin kanssa tuon jarrujen kirskumisen. Tuli mieleeni alkuajat samarallani. Lisäksi jarrujen tehokkuus ja jokin tuntuma ei niissä ole ihan niin hyvä kuin omassa Samarassani nyt. Voihan olla ettei sillä satakympillä oltu ajettu vähään aikaan ja kitkapinnat olivat vähän ruosteessa. Mutta väittäisin, että alkuperäiset jarrupalat eivät ole niin hyvät kuin jotkin laadukkaat tarvikepalat. Ennen samarassa alkuperäiset palat kirskuivat mutta yksi asentaja vaihtoi jotkin laadukkaat palat tilalle. Kirskuminen loppui ja jarrujen teho tuntui kasvaneen selvästi. Tekniikan Maailmassa oli muutama vuosi sitten testi noista erimerkkisistä jarrupaloista. Suuria eroja ne löysivät niistä.
Lähetetty: 29.9.2006 17:20
Kirjoittaja samarai
Itse kävin keskiviikkona katsastamassa tota 110:ä (sedan 16V-02)Keravalla - niin jarruletku posahti dynamometrillä ja tuli ajokielto tarra tuulilasiin - sai ajaa kuitenkin 30km/ kotiin. Vaihdoin samalla molemmat jarruletkut ja on jo katsastettukin.
Onneksi muistin ottaa Motonettiin wanhan letkun malliksi - muistan että täällä palstalla joku oli ostanut "110-letkut" ja eivät käyneet vaan Samaran letkut. Niin tässäkin tapauksessa - noi 110-letkut olivat ihan eri letkut - mihinköhän 110:iin ne oikein käyvät..

Lähetetty: 2.10.2006 18:32
Kirjoittaja ff8728
Satakympillä ajettu 145000 km, mallia -01 hb. Viime viikolla tuli peltiputkeen reikä, putki menee paisuntasäiliöstä, lämmityslaitteesta moottorin kupeeseen, tietysti alapuolelle. Peilillä kurkistelin niin vaikutti että olisi ollut valuvika. Tänään autokorjaaja hitsasi reiän umpeen. Reikä oli jotakin pari milliä halkaisijaltaan. Onneksi olin autotallin edessä vuodon huomatessani, en jäänyt tien päälle

Lähetetty: 2.10.2006 19:57
Kirjoittaja Jaska HKI
Kuljettajan puolimainen lattiamatto puhki siitä kohtaa,missä vasemman kytkinjalan kantapää osuu lattiaan 31700km ajettu vm. 2003 HB.Sais olla lattiamatot vähän kovempaa kumia kuten tuulilasinpyyhkijät,jotka ovat alkuperäiset.
Lähetetty: 3.10.2006 8:48
Kirjoittaja Warreossi
110 HB 16 V -02 91000 mittarissa,pakoputki katkesi matkalla Etelän-Lämpöön-kokoontumiseen.Putki katkesi sieltä mistä se aina ensimäiseksi menee,eli taaimmaisen vaimentimen kohdilta.
Eilen uusi vaimennin Motonetistä,joka maksoi n.40euroa.Tämä oli pk-seudun selvästi edullisin hinta ja putki löytyi suoraan hyllystä.Muissa tarvikeliikkeissä putki oli n.15-20 euroa kalliimpi.Delta-autosta ei viitsinyt edes kysyä..
Lähetetty: 3.10.2006 16:39
Kirjoittaja 110HB
Kuljettajan puolimainen lattiamatto puhki siitä kohtaa,missä oiken kaasujalan kantapää osuu lattiaan 34700km ajettu vm. 2003 HB.Sais olla lattiamatot vähän kovempaa kumia kuten takalasinpyyhkijä, joka on alkuperäinen.
Lähetetty: 4.10.2006 7:38
Kirjoittaja 110HB
Täytyy laittaa matto lasiin ja sulka lattialle, jospa se siitä
Lähetetty: 8.10.2006 19:37
Kirjoittaja Vandaladisti
Tolla farkulla (vm. 2005) kilometrejä takana 18500. Sen takuuseen menneen puolanjohdon vaihdon jälkeen ei merkittäviä.
- Sillon tällöin ajonestolaite temppuili, mutta se ongelma katosi. Saa nähdä mitä talvi tuo tullessaan.
- Toisinaan keskuslukitus lukitsee vain kuskin oven, mutta uusinta yrityksellä onnistuu. Tämäkin oli yleisempää talvella.
- Jarrut kirskuu toisinaan (nykyään ajoa n. kerran viikossa)
- Niin ja noin 120km/h vauhdissa (mittarin mukaan) täristää auto, ei kovemmassa eikä hitaammassa vauhdissa. Uniroyalin kesärenkaat (autossa ostettaessa).
Lähetetty: 11.10.2006 16:38
Kirjoittaja 110HB
reilu 35000km takana ja
TÄMÄ alkoi pitämään meteliä.
Sehän läks nykäsemällä irti (varo johtoja) nyt on tuo kapistus saanut uutta liukastetta, eikun takas paikalleen ja kuuntelemaan hiljaisuutta

Lähetetty: 12.10.2006 19:20
Kirjoittaja Jaska HKI
Nyt syksyn tultua takalasi on alkanut jälleen huurtua.Olen väsäilemässä sellaista tuuletinpakettia kierrättämään ilmaa takalasille.Pakettiin tulisi kaksi tietokoneen 12volttista tuuletinta kytkettynä sarjaan.Yhden tuulettimen jännitteeksi tulisi 7 volttia.Varmaan pyörii kohtuullisesti,koska ko. tuulettimet pyörivät 3.7 volttisella kännykkälaturillakin.Kerron kokemuksia kun tuo on valmis.
Lähetetty: 15.10.2006 0:21
Kirjoittaja Lada-Jussi
Onko täällä kukaan muu huomannut että 110:n takalokarin sisäpuolella mätänee pommi kuljettajan puolella. lähisukulaisen autosta löytyi aivan reikäiseksi mätääntynyt polttoaineen "kierrätyssäiliö" vai mikä se lienee nimeltään. peltinen säiliö on siellä kaiken lian ja roiskeen armoilla, lisäksi lika jää sen päälle muhimaan ja voi mätääntyä koko lokarinsisäkaari. Tämä tapaus ilmeni voimakkaana bensan hajuna.
Lähetetty: 15.10.2006 1:40
Kirjoittaja samarai
Lada-Jussi kirjoitti:Onko täällä kukaan muu huomannut että 110:n takalokarin sisäpuolella mätänee pommi kuljettajan puolella. lähisukulaisen autosta löytyi aivan reikäiseksi mätääntynyt polttoaineen "kierrätyssäiliö" vai mikä se lienee nimeltään. peltinen säiliö on siellä kaiken lian ja roiskeen armoilla, lisäksi lika jää sen päälle muhimaan ja voi mätääntyä koko lokarinsisäkaari. Tämä tapaus ilmeni voimakkaana bensan hajuna.
joo hyvä kun kerroit- toi pitää tosiaan tarkastaa, oli haistavinaan kesällä bensanhajua tossa 110:ssä.
Täällä on ollut jo oma topikkikin, mutta meni itseltä silloin "ohi hilseen".
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic.php?t=14055