Vuotava imusarjantiiviste saattaa tosiaan aiheuttaa aika ihmeellisiäkin käyntihäröjä.
Piti laittaa akku lataukseen kun joku oli unohtanut lällärin päälle viikko sitten lauantaina. Yritin tänään lähteä liikkeelle niin ei mitään eloa. Päässy akku täysin tyhjäksi. Pitäisi vissiin laittaa selkeämpi merkkivalo lähemmäksi mittaristoa kun ei valoisassa aina tuota katkasijan valoa huomaa.
Kusosalkkua tuli taas hieman päiviteltyä. Laittelin erillisen usb-virtalähteen niin saa pois tuon erillisen laturin ja tup.syt. paikan muuhun käyttöön. Samalla laittelin pari lisäkatkasijaa tulevaisuutta ajatellen. Kuvat löytyy tuolta http://koti.mbnet.fi/latushka/kusosalkku.html kun selaa sivun loppuun asti.
Eilen kun aloin valmisteleen tämän päiväistä remonttia ja purkasin keskikonsolin pois ja vaihdekepin ympäriltä muovit pois niin vaihtelin samalla uuden lämppärin moottorin kun nyt pääsi helposti käsiksi.
Tänään sitten vaihtelin tuon kytkyttimen nappikseen. Oli aika kulunut tuo kytkin kun kauttaaltaan täysin sileä ja oli niititkin kulunu jo hyvän matkaa. Kynnen paksuuden verran oli toisella puolella enää kitkapintaa jäljellä. Silmälaakeri teetätti töitä kun oli aika lujassa paikoillaan. Piti tehdä erillinen työkalu tuota varten että sai vetästyä pois. Tuokin oli kyllä jo aivan loppu kun pyöriminen tapahtui pykälittäin. Tuli mieleen lällärin kanavarumpu tuota pyöritellessä. Painelaakerikin oli täysin loppu. Ihme ettei se ääntä pitänyt käytettäessä kun käsin pyöritellessäkin kahisi jo aika pahasti. Ja kun tuli tuo vauhtipyöräkin käytettyä pois niin epäkeskohiomakoneella ajoin kiillon pois kytkinpinnalta. Samalla kun laatikko oli irtaallaan niin vaihtelin hardyn laipan ja laatikon tukikumin.
Vielä jäi huomisellekkin remonttia kun pitäisi kardaanin tukilaakeri vielä vaihtaa ja kun vauhtiin pääsee niin vaihtaa ristikotkin vaikka ei varsinaisesti tarvetta olekkaan sille. Pakoputkikin uusia samalla. Pitäisi vaan se keskipätkä manselta tilailla kun ei sitä enää muualta tunnu saavan.
Kirppikseltä löysin uuden kierroslukumittarin vitosella, joten pakkohan se oli ostaa ja asentaa. On kyllä ikävää hommaa tuo johtojen vetely, ja tuossakin joka johto niin lyhyt että sai jatkella. Tietenkään ei samoilla väreillä ollut, vaan värit vaihtelee Laiskuuksissani jäi valon johto laittamatta.
Vähän tuli ryypyn tielle kun halun laittaa niin ettei olisi kovin silmäänpistävässä paikassa. Pystyy kuitenkin käyttämään ajossakin.
Sitä kun tulikin tuolloin maanantaina äkkihälytys röihin niin vasta eilen saatiin auto nippuun. Viikon aikana sain käsijarrkukahvan vaihdettua kun oli entinen mennyt aika mutkalle. Ihmetyttää kyllä että miten olikin päässy noin mutkalle kun käsijarrua käytän vain parkkeeraukseen eli ei tule edes nykittyä mitenkään lujasti tuota. Kardaanin tukilaakeri tuli vaihdeltua ja ne ristikot samalla ja rapsuttelin teräsharjalla kardaanista enimmät ruosteet pois ja laittelin vähän maalia pintaan. Kardaanitunnelinkin voitelin avorasvalla kun pääsi sinne käsiksi kun ei ollut mitään edessä. Kytkintyösylinterikin tuli samassa hötäkässä vaihdettua ja vaihdekeppiinkin laittelin sen korjaussarjan kun kerta tuonkin irrottaan joutui. Pakoputken tyydyin vielä laittaan vanhan takaisin kun ei vielä ole kaikkia osia. Vaihtaa sitten kerralla kaikki.
Löytyi tuossa kardaania paikoilleen laitellessa se mysteerisen kolinan aiheuttajakin. Kuskin puolen pidemmästä pitkittäistukitangosta taempi pusla väljä.
Tänään sitten sääätelin venttiilit kun tuntui naputtavan ja olihan siellä osassa vähän turhan suuret välykset.
jta kirjoitti:Löytyi tuossa kardaania paikoilleen laitellessa se mysteerisen kolinan aiheuttajakin. Kuskin puolen pidemmästä pitkittäistukitangosta taempi pusla väljä.
Kannattaa vaihtaa sitten kaikki puslat (kun alkaa vaihtamaan), ovat kaikki saman ikäisiä eli yhtä kovettuneita. Onnekas jos olet niin pultit lähtevät puslien holkeista irti, jos et (kuten minä) niin joudut katkomaan pultit puukkosahalla sieltä korvien välistä. Itse eilloin kulutin viisi tuntia noiden tukivarsien vaihtamiseen.
300tdt mersuun laittelen automaatin tilalle viispyttysen 124:n vaihdelaatikkoo, piti ottaa siitä perä mut näyttäis että kuuspyttysessä tulee loota taaemmas, mitenkähän nyt sen kartaanin käy
luulen että sovittelen sen ittetehdyn kartaanin jonka koekäytin 200d automaatin kanssa. Voimakoneen perässä antautu ensimmäisen rivakan kaasunpainamisen jälkeen
pressa kirjoitti:
Kannattaa vaihtaa sitten kaikki puslat (kun alkaa vaihtamaan), ovat kaikki saman ikäisiä eli yhtä kovettuneita. Onnekas jos olet niin pultit lähtevät puslien holkeista irti, jos et (kuten minä) niin joudut katkomaan pultit puukkosahalla sieltä korvien välistä. Itse eilloin kulutin viisi tuntia noiden tukivarsien vaihtamiseen.
Joo kyllä ne on tarkoitus vaihtaa kaikki kerralla. Kertaalleenhan nuo onkin jo vaihdettu ja kasattu vaseliinin kans niin toivoa voisi olla että lähtevät kohtuudella irti. Viimeksi pultit lähti ihan kohtuudella auki mutta vanhat kumit piti polttaa pois. Samalla kun käyttää tukivarret pois niin hiekkapuhaltais ja maalais nuo. Vaikka toisaalta uudetkaan ei mahdottomia maksaisi.
Isä osti uuden venttiilikopan tiivisteen kun vuotaa. Aloin sitä tänään vaihtamaan ja huomasin sitten että eipä se tiiviste vuoda vaan kaasuvivuston kiinnike on repeämässä venttiilikopasta ja sieltä se vuoto tulee. Näpyttelin äsken tilauksen kopasta ym. tarpeellisesta osasta Manseen.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Eilen aloittelin Farkku ladan ovien äänieristämis puuhat. Tänään jo takaovien verhoilut sain paikoilleen.. Koputus testin mukaan ääni on erillainen. Sitten ajossa näkee muuttuiko mikään..
Farmarin Kartturin etu ovi melkein tikissään... Tekaisimpa Nivaankin Vähän äänieristys hommia pimetessä illan ja vesisateen pikkuhiljaa vaatteiden ja koneen kostettelulla..Laitoin eristeen ilmanotto tunneliin josta ilma tulee hyttiin.. Paikoillaan pyöritelllessä tuntui ääni ehkä vähän hiljenneen.. No se nähdään koeajo lenkillä..
No niin Farkun ovet tikissään muuten mutta. kun vaihdoin 2002 malliin 2005-6 oviverhoilut jotka eristin niin mielestäni yhdet ruuvit pitää jatkaa pituutta noin kolme senttiä. mielestäni joko ovessa on patti tai pitempi ruuvi. Ruuvin paikka on takimmainen sivutaskun ruuvi 3 ruuvista takimmainen. Kun en itse purkanut niin en tiedä kuinka on.
t tulppu kirjoitti:Farmarin Kartturin etu ovi melkein tikissään... Tekaisimpa Nivaankin Vähän äänieristys hommia pimetessä illan ja vesisateen pikkuhiljaa vaatteiden ja koneen kostettelulla..Laitoin eristeen ilmanotto tunneliin josta ilma tulee hyttiin.. Paikoillaan pyöritelllessä tuntui ääni ehkä vähän hiljenneen.. No se nähdään koeajo lenkillä..
Koeajo suorittettu Maantiellä...Joo otti Yllättävän paljon pois Melua vaikka vain 3milliä tuli tavaraa parhaaseen paikkaan. ennen 80 oli mukavin vauhti niin nyt 100 vaikutti ihan hyvälle.. Että 14 euron sijoitus Nivan eristykseen kannatti..Jos vain rahaa ja aikaa riittää niin lattiat voisi eristää.