Näistä näen punaista

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Smoppi

Re: Näistä näen punaista

Viesti Kirjoittaja Smoppi »

Pariton määrä lisävaloja viestii vahvasta punaniskaisuudesta.

Viime aikoina on tullut nähtyä punaista, kun tiettyjen ihmisten mielestä ei ole mahdollista vaikkapa vaihtaa auton renkaita rengasraudalla. Minä olen kuulemma vähäsen tymä ja minulla on kuulemma liian isot luulot itsestäni, kun kuvittelen pystyväni vaihtamaan renkaita käsin rengasraudalla. Se ei kuulemma ole mitenkään fyysisesti mahdollista ainakaan ihmisen voimilla. On myös monia muita asioita, joita tehdessäni minä kuulemma rikon fysiikan lakeja. Siksi minun pitäisi kuulemma lopettaa se paskan puhuminen ja alkaa elämään niinkuin kunnon ihmiset.

Niistäkin minun käsin vaihtamista renkaista saisi kyllä jo pienen rengaskasan. On tullut fysiikan lakeja rikottua juu.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

Mitenkähän nämä ihmiset ovat kuvitelleet ennen renkaita vaihdetuksi? Aina ei ole ollut koneita joka asiaan.
Tarkoititko rengasraudalla renkaan vaihtamista vanteelta.
Kuva
Vai ristikkoavaimella auton alle vaihtoa.
Kuva
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Smoppi kirjoitti: kuvittelen pystyväni vaihtamaan renkaita käsin rengasraudalla. Se ei kuulemma ole mitenkään fyysisesti mahdollista ainakaan ihmisen voimilla.
Eihän se ole ollenkaan voima- vaan taitolaji. Onhan noita vaihdettu rengasraudan puutteessa jakarinvarsillakin.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Smoppi

Pavlovits kirjoitti:
Smoppi kirjoitti: kuvittelen pystyväni vaihtamaan renkaita käsin rengasraudalla. Se ei kuulemma ole mitenkään fyysisesti mahdollista ainakaan ihmisen voimilla.
Eihän se ole ollenkaan voima- vaan taitolaji. Onhan noita vaihdettu rengasraudan puutteessa jakarinvarsillakin.
Nimenomaan. Olen tosin huomannut, että joskus renkaat vanhemmiten jotenkin kutistuvat ja silloin ne eivät tahdo yltää vanteen reunan yli ilman voimankäyttöä. Ihan rengasraudalla renkaan vaihtamista tarkoitin, en siis koko pyörän vaihtamista poislukien napa.

Mikäs muuten peltivanne oli "insinöörikielellä"? Teräslevypyörä?
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

Ihan vain levypyöriksi niitä sanottiin.
Niin, ja vanteellehan renkaat menivät ilman rautoja kumivasaralla.
Smoppi

Kumivasarakin löytyy. On kyllä tullut huomattua että vanteelle ne saa paljon helpommin kuin pois vanteilta.

Tuossa on video jossa Tykkyläinen asentaa renkaat käsin:
http://www.youtube.com/watch?v=YrDcsUrnDrM
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
pavlik morozov
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pavlik morozov »

Pavlovits kirjoitti:
tubeless renkaat niille tarkoitetuille vanteille on kyl nähdäkseni helpointa käsipelissä vaihtaa kun on käytettävissä vaikka se 65e maksanu rengaskone jolla saa painettua renkaan liepeen sen vanteen lukkouran yli.

ois kiva nähdä kuinka tuo painaminen hoidetaan rengasraudoilla ja kumivasaralla. :)

http://www.youtube.com/watch?v=yOg59ojsbsE kansantaiteilijallahan on masiina tuohon. taas köyhää kommaria kusetettiin :o
Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
Smoppi

Itse olen kuormaliinalla tai vastaavalla kiinnittänyt vanteen tunkkiin ja tunkannut renkaan siitä tubeless-uran yli. Jos rengas ei päällä hyppimällä lähde tubeless-uran yli, niin hyvin todennäköisesti ei lähde kevyellä autolla päälle ajamallakaan. Tunkilla kuitenkin lähtee.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
manni
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manni »

Miten olet tasapainottanut renkaat?
pavlik morozov
Viesti:

ennen sunnuntaina radiosuomesta tuli päivi istalan naistentunti joka kohotti väestön liikkumista meinaan kun sai puolet kansasta pomppaamaan soffasta ja kääntään kanavaa. :D

nykysin hessu harma kertoo kainalopieru tasoisia vitsejä ja kuvittelee että ennen beatleseja musiikki oli säälittävää räpellystä, ja hehkuttaa tiettyä vähmmistöä ja tiettyä laitaa edustavia. silläkin varaa nimitellä toisia esim vigwam yhtyeen hajoamista saatuaan virginiltä sopimuksen, jäsenten (mainitsi jukkagustavsonin) essentrisyyttä syyksi :?
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

Taisitpa juuri kuunnella ohjelmaa Pop eilen, toissapäivänä.
ff8728

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Minä näen punaista noista nykyurheilijoiden vammakierteestä. Tietokoneen ääressä istutaan lapsesta lähtien, sitten aloitetaan kova harjoittelu arvokisat tähtäimessä. Eihän se kroppa sellasta muutosta kestä.
Liikkumista kun harrastaa kehdosta hautaan niin aikuisiässä keho kestää kovaakin treeniä(joskestää).
Eero Mäntyranta piti harjoitus/kilpailutaukoa mieskunnossaan, sanoi kun aloitti taas kovan treenin, "ensin täytyy harjoitella kevyesti että alkaa ruumis kestää kovaa harjoittelua"
warre 353w sedan,
pavlik morozov
Viesti:

ff8728 kirjoitti: Eero Mäntyranta piti harjoitus/kilpailutaukoa mieskunnossaan, "
:lol:
ai selipaattia?

toveri pavel, kyllä kuuntelin.

onkos ko setä tehnyt mitään merkittävää viimeiseen 20vuoteen? viimeks tais tehdä sen ota yhteyttä apinaan joku trippijuttu varmaan sekin.
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

Oumaigaad
pavlik morozov
Viesti:

suviannesiimes puolustaa valtionyhtiöiden johtajien ultrakorkeita palkkoja.
Vastaa Viestiin