Sivu 9/12
Lähetetty: 26.12.2006 17:05
Kirjoittaja köhmä
Kattokaahan vähä tarkemmin tuota IZh etuvetoauton keulaa tuossa kuvassa. Siinähän on selvästi 242/244 Volvon ajovaloumpiot ja vilkut, jos ei suoraan niin ainakin täydelliset kopiot. Maski on sen sijaan kapeampi ja siitä puuttuu Volvon kenoviiva

Lähetetty: 27.12.2006 1:40
Kirjoittaja samarai
juu kyllä se Volvo 242:n keulaa jäljittelee. Tais olla joku 68 Volvo jo tolla keulalla
Riazanin CCCP- punaarmeijan automuseosta löytyy esim. tällainen helmi: ZIL-111 D tai G

paraatiauto:
CCCP- sotilasajoneuvosivusto:
http://leon-esman.chat.ru/ (koodaus vähän hukassa)
http://leon-esman.chat.ru/about.htm
CCCP/Venäjä- panssarikalustosivusto yms.
http://www.tankmuseum.ru/
CCCP/Venäjä ambulanssisivusto:
http://ambulances.ru/history_00.shtml
Offtopic:
Lada sotilasajoneuvot
Lähetetty: 27.12.2006 3:26
Kirjoittaja Jokari
Pari aitoa CCCP-koppalakkia...ja yksi moderni "koppalakki"

Lähetetty: 28.12.2006 1:32
Kirjoittaja samarai
Lähetetty: 28.12.2006 8:33
Kirjoittaja Lada-Jussi
kyllä neukkula oli omatekoisten autojen luvattu maa tjsp.
ainakin toi ensimmäinen johon olit merkinnyt "mallista ei tietoa" luki kilvessä että itse tehty auto "motokoljakin" pohjalle. Eli noi "motokoljakit" oli niitä lähinnä kai serpuhovissa tehtyjä invaliidien autoja S3D ja S3L ja mitä kaikkee olikaan.
onko tietoo oliko mikään noista, oikeasti jokin tehtaan prototyyppi?
toi "maasto-mosse", tais olla kirjotusvirhe, sillä tekstissä luki että on GAZ-63:n akselit eli 4-veto tekniikka.
Lähetetty: 28.12.2006 13:23
Kirjoittaja köhmä
Oli aika paljo "kamaa" nuissa Samarain kuvissa. Lyhyesti sanottuna osa niin hiton rumia kotteroita että...
Osa taas puolestaan tosi hienoja yksilöitä kaikkine pienine yksityiskohtineen
Moskovan esikaupunkialueen kuvan auto säväyttää takaluukun verijälkien osalta...mikä lie teurastus ollu?? Ite auton keula näyttää vähäsen 300ZX Nissanilta
Tuo "austin kopio" näyttää myös jonkun verran Allis Chalmersilta, mutta lienee kuitenkin loppujen lopuksi ihan aito CCCP linjastotuote
Huomaa yhdestä nuista "mallista ei tietoa" kuvissa taustalla joku piilofarmari niva!
Ja tuosta moottoripyöräjengin rekasta puhuttaessa voidaan ottaa käyttöön normaalin perän ylitystermin sijaan keulan ylitys

Lähetetty: 29.12.2006 0:33
Kirjoittaja samarai
Lada-Jussi kirjoitti:kyllä neukkula oli omatekoisten autojen luvattu maa tjsp.
ainakin toi ensimmäinen johon olit merkinnyt "mallista ei tietoa" luki kilvessä että itse tehty auto "motokoljakin" pohjalle. Eli noi "motokoljakit" oli niitä lähinnä kai serpuhovissa tehtyjä invaliidien autoja S3D ja S3L ja mitä kaikkee olikaan.
onko tietoo oliko mikään noista, oikeasti jokin tehtaan prototyyppi?
toi "maasto-mosse", tais olla kirjotusvirhe, sillä tekstissä luki että on GAZ-63:n akselit eli 4-veto tekniikka.
Joo niinhän siinä kyltissä tosiaan on - aika iso koppa tehty sellaisen inva-auton päälle.
En kyllä tiedä mitkä noista on protoja

Se Mossefarmin auto kai pitäisi olla joku proto - samoin kuin nämä myös sieltä Tsernusovon farmilta

:
http://ft.fotoplenka.ru/ft/83/16/1683/5830/d1d0fc93.jpg
http://ft.fotoplenka.ru/ft/83/16/1683/5830/a8ee6a0c.jpg
http://ft.fotoplenka.ru/ft/83/16/1683/5830/aa0ddda0.jpg
Ilmeisesti toi Avtorevju-museon 2-ovi Mosse on myös joku proto ja ne millä oli noissa joku "koodinimi"

- ei noita näyttänyt tuolla rc-forumillakaan tunnettavan.
Viime Viron reissulla ostin Avtorevju- lehden, koska siinä oli laaja artikkeli Volga 21:n historiasta. Skannasin suurimman osan kuvista
tänne - kuva 21_14
tänne.
Lähetetty: 29.12.2006 8:49
Kirjoittaja Lada-Jussi
joo toi on tietääkseni aika varmasti mossen prototyyppi, lopulta tuotantoon tuli kuitenkin vain vähän faceliftattu 2140 ja uuden etuvetomossen suunnittelu alkoi. tuo proto olisi ollut varsin tyylikkään ja ison auton näköinen, mossehan on yrittänyt olla Ladaa isompi (vert Aleko-Samara) mutta takaveto-osastolla lyhyempi akselivälinen (2400-2424) moskoviitti oli vähän ahtaampi. Sinänsä muotoiluseikoissa Mosse olikin Ladaa edellä 1976 M-2140 oli jo 80-lukua jota Ladassa oli vasta 1980 VAZ-2105.
yksi harmittava proto mikä ei Mosselta päässyt tuotantoon oli maastoautoversio M-2150
Lähetetty: 1.1.2007 11:01
Kirjoittaja Lada Scandinavia
Tuon ekan auton takapää muistuttaa vanhaa Datsunia.
Toisen auton takapään valoista tulee mieleen vanha Audi 100.
Lähetetty: 5.1.2007 10:05
Kirjoittaja Warreossi
Lähetetty: 5.1.2007 18:17
Kirjoittaja Lada-Jussi
uskomattoman hieno video suuresta ja mahtavasta, paras video mitä youtubesta löytyy
http://www.youtube.com/watch?v=qLcc19mt4eA
Lähetetty: 11.1.2007 12:00
Kirjoittaja samarai
Hyvä neukkusivusto:
http://www.sovietmuseum.ru/
esim.
kuvasarja Moskovasta - jossa mm. Mosse-tehdas kukoistuksessaan ja "Punainen työläinen"-sorvitehdas:
http://www.sovietmuseum.ru/2006/11/15/2
Laadukasta cccp-tuotantoa Valko-Venäjän Neuvostotasavallasta:
http://www.sovietmuseum.ru/2006/09/27/20
Lähetetty: 11.1.2007 13:45
Kirjoittaja köhmä
Wau! Ei voi kuin vain ihailla nuita tuotantomääriä! Hienoja maansiirtokoneita ja ihka aitoja repaluksia, eikun Belaruksia. Aikamoinen siltanosturi on tyypeillä käytössä, kun nostavat junankyytiin kokonaisen traktorin

Lähetetty: 11.1.2007 21:05
Kirjoittaja Lada-Jussi
kyllä neuvostoliitossa oli kaunista ja en tiedä voiko kehitystä paljon moittia, ei ollut Suomessakaan ton kummoisemman näköistä ottaen huomioon että kuvat on vanhoja
Lähetetty: 12.1.2007 9:29
Kirjoittaja samarai
Panoraamakuva Mosse-farmilta:

(aukeaa kunnolla vasta toisella klikkauksella)
Kuvasarjoja farmilta:
-Tsenysovon farmi näyttää saaneen jo epävirallisen "cccp-automuseo- statuksen" Venäjällä.
http://photofile.ru/users/k__i__r/2220821/
http://photofile.ru/users/bmw-e30/2064783/
http://www.zaz.ru/modules.php?name=copp ... &album=531
http://foto.mail.ru/mail/potapovfoto/39/