Sivu 9/28
Re: MoottoriPyöräily
Lähetetty: 3.9.2009 13:13
Kirjoittaja jaasu
ei mittään järkee
Re: MoottoriPyöräily
Lähetetty: 3.9.2009 19:50
Kirjoittaja Team perseauki racing
no niin nyt on cr hondaan valot hommattu ja käyty ottamassa tie liikenne vakuutus, tammikuussa olisi tarjoitus aloittaa luokka endurossa rymyäminen, loppu syksy on sen verta hoppua ettei kerkiä mukaan pariin tämän vuoden viimoiseen kisaan, mutta käytettään vähäinen vapaa aika kunnon kohottamiseen.
Kieltämättä rasittavampi tuo piikisen 2 tahtisen ääni kuin muistinkaan, kokeiltu jo vaihtaa enduro vaimennin mutta ei juurikaan vaikutusta, vedättäessä terävin tirinä tosin hukkui.
naapurin on kiinan enduron kanssa mukana mettäpolkuja töristelly, suurin vika on ollut kaasutin, neulaventiili jumittelee ääri asentoihin silloin tällöin. toki pieninä vikoina on takahaarukan puslat jo nyt loppu (ajettu 250km) ja yksi hitasus sauma ratkennut sekä seisonta jalan kiinnitys korkkasi itsensä, mutta itse kone on pelannut moitteetta ja tuntuu että on piristynyt mitä enempi ajettu, hiekka montuilla ei kierroksella tarvita kuin 4 pykälä ja sillä moiveltaa radan ympäri, itse saa hondassa arpoa vaihteita jatkuvalla syötöllä.
Re: MoottoriPyöräily
Lähetetty: 4.9.2009 11:40
Kirjoittaja Lada Scandinavia
OHO!
Tollasella kun kurvaa pihaan, niin ei tarvii selitellä sitten yhtään mitään, toki kateelliset alkavat arvostelemaan.
Re: MoottoriPyöräily
Lähetetty: 7.9.2009 10:05
Kirjoittaja Lada Scandinavia
Tämän päivän Turkkarin autoliitteessä juttua liikennekäytöstäpoistosta.
Liikennekäytöstäpoiston voi tehdä kaikille muille ajoneuvoille, paitsi ei L-luokan ajoneuvoille. Näitä ovat mopot, moottoripyörät, kolmipyörät, kevyet nelipyörät.
Onko tämä siis totta, että moottoripyörässä vakuutus pyörii ympäri vuoden ja ei voi laittaa niin sanotusti talveksi seisontaan, jotta vakuutusmaksu katkeaisi?
Re: MoottoriPyöräily
Lähetetty: 7.9.2009 15:01
Kirjoittaja jta
Lada Scandinavia kirjoitti:Tämän päivän Turkkarin autoliitteessä juttua liikennekäytöstäpoistosta.
Liikennekäytöstäpoiston voi tehdä kaikille muille ajoneuvoille, paitsi ei L-luokan ajoneuvoille. Näitä ovat mopot, moottoripyörät, kolmipyörät, kevyet nelipyörät.
Onko tämä siis totta, että moottoripyörässä vakuutus pyörii ympäri vuoden ja ei voi laittaa niin sanotusti talveksi seisontaan, jotta vakuutusmaksu katkeaisi?
Ainakin tapiolalla menee näin että ainoastaan kesäkuukausilta voi laittaa seisontaan. Muistaakseni huhtikuun ja lokakuun välillä pystyi vain laittaan seisontaan. Ei tuo mp-vakuutus tunne talviaikaa mistä pitää siltikkin maksaa. Tosin talvellakin saa sitten ajaa jos keliä ja halua on.
Re: MoottoriPyöräily
Lähetetty: 7.9.2009 19:53
Kirjoittaja Lada Scandinavia
On epäoikeudenmukaista, koska kuka nyt talvella ajelee mp:llä, kuten ei veneilläkään ajella.
Mun osalta taitaapi koko moottoripyörän hankinta kaatua tähän.
Re: MoottoriPyöräily
Lähetetty: 7.9.2009 23:41
Kirjoittaja jta
Lada Scandinavia kirjoitti:On epäoikeudenmukaista, koska kuka nyt talvella ajelee mp:llä, kuten ei veneilläkään ajella.
Mun osalta taitaapi koko moottoripyörän hankinta kaatua tähän.
On noita joitain "hulluja" jotka vetävät kesät talvet.
Mc-Huurre
Mutta onhan nämä menny tuossa mielessä huonompaan suuntaan nämä vakuutukset (ympärivuotiset) ettei saa enää talveksi seisontaan. Pitäisi varmaan ostaa kunnollinen enduro ja siihen piikit talveksi alle ja ajella sitkeydellä meneen että sais koko rahan edestä ajella. Mutta vastaavastihhan ei moottorikelkkojakaan sitten saa kesäksi seisontaan... (omat kokemukset koskee vain tapiolan yhtiötä)
Re: MoottoriPyöräily
Lähetetty: 8.9.2009 1:14
Kirjoittaja samarai
Kyllä Ifillä ainakin on mahdollisuus laittaa myös talveksi seisontaan. Se ympärivuoden vakuutus on vaan hinnoilteltu sen verran "edullisemmaksi", että sitä seisonta-ajan mahdollisuuden sisältävää vakuutusta ei kannata ottaa jos pyörää pitää vuodessa ajossa muistaakseni jo 4kk.
Omasta mielestä tuo ympärivuotinen vakuutus ei ole paha, koska siinä on painotettu hinnassa lähinnä kesäkuukausia.
Se liikennevakuutus on muuten kyllä ihmeellisesti hinnoiteltu nykyään teho/kuutiotilavuuden suhteella. Esim. veljen 1100cc/57kW pyörässä Ifin lähtöbonuksella (-20%)+keskittämisalennus -14%, ympärivuotinen liikennevakuutus oli jotain 330e, mutta omassa 850cc/52kW liikennevakuutus on melkein 100e kalliimpi! - eli pienemmässä/tehottomammassa on kalliimpi vakuutus. Siinä on vain tuon tehon suhde kuutioihin hieman korkeampi.
Re: MoottoriPyöräily
Lähetetty: 8.9.2009 15:16
Kirjoittaja jta
Teho/painosuhteeseenhan nuo aikalailla perustuu. Mitä kevyempi ja tehokkaampi pyörä niin sitä suuremmat vakuutukset. Ja luonnollisesti ikä ja asuinpaikkakuntahan on kans yksi tekijä. Esim. customeissahan on pienemmät vakuutukset kuin jossain kilokyykyssä. Vaan herkemmin näillä kyykyillä saadaankin vahinko aikaan kun kulkeevat ja kiihtyvät niin pirusti.
Re: MoottoriPyöräily
Lähetetty: 9.9.2009 12:17
Kirjoittaja Lada Scandinavia
Meidän kylän lähivakuutus sanoi vakuutus hinnaksi noin 500e vuosi kun kyselin tätä uutta Mikilon 250 ja painoarvio 150kg. (Oikeesti pyörä painaa 120kg.)
Eli täytyisi ostaa Suzukin 1300 Hauvvapusa, jotta vakutus olisi pieni. Ennen oli toistappäin.
Kui se näin voi mennä?
Re: MoottoriPyöräily
Lähetetty: 9.9.2009 13:41
Kirjoittaja jta
Halvempihan tuo on kuin isoissa pyörissä vaikkei tuokaan mikään halpa ole. Mullakin n.700 euroa vuodessa ilman bonuksia sun muita alennuksia. Bonukset ja muut alennukset huomioiden niin ei onneksi jää enää kuin vajaat 400 euroa maksettavaksi. Isoissa kilokyykyissä on jo siellä 1000 euron paikkeilla ollu vakuutusten hinnat mitä katellu ja toisilta kyselly.
Ja niin hintoihinhan vaikuttaa aika paljon sekin että noita pienempiä pyöriä käyttää enemmän nuoret ja niillä tulee onnettomuuksiakin enemmän. Piikeilläkinhän on yllättävän kovat vakuutukset tuosta syystä. Ja myöskin jos ei abs jarruja sun muita ole niin sekin vaikuttaa hintaan. Tekijöitä on niin paljon että on aika hankalaa loppuseltaan verrata hintoja.
Re: MoottoriPyöräily
Lähetetty: 9.9.2009 15:00
Kirjoittaja köhmä
Vakuutuksen hinta tälle 1072€/vuosi (se tekee n.10€/ajopäivä), 20tkm merkkihuolto oli 667€ ja normikulutusosatkin meleko tyyriitä...
Sakkoja ei sentään vielä ole tullut
köhmä kirjoitti:Jaahanss!!
Nyt on prätkä saatu hommattua vihdoin ja viimein.
Aprilia RSV 1000 Tuono R -07, 15tkm, 125hv/97Nm.
Kyllä tällä kortin polttaa meleko helposti
Kevyesti kulkee ja kiihtyy

Re: MoottoriPyöräily
Lähetetty: 19.9.2009 14:04
Kirjoittaja jaasu
Kortti saatu eilen takasi. 20pv se oliki pois. anto takasi heti ku kuulusteluissa sano ettei voi koulua käyä loppuu kunnolla jos ei ole korttia. ja en voikkaa. metsäkone puolella kun olen. no kortti taskussa ja ajo jatkuu nii kaua ku kelit riittää

Re: MoottoriPyöräily
Lähetetty: 20.9.2009 6:38
Kirjoittaja Lada Scandinavia
No nyt sitten tarkkana, tuon kaasukahvan kanssa.
Viime viikolla eksyin Raision Bike maailmaan ja otin kojarit Kawa 600 Ninjalla, heti oli ohikulkutiellä nopeus 120.
Ei tullut kauppoja, oli vähän kallis peli.
Re: MoottoriPyöräily
Lähetetty: 16.1.2010 16:33
Kirjoittaja jaasu
Kevät lähenee,ja sen mukana kesä. Kuinkas moni mootoristi on huoltanu ja puunannut pyörää kesäkuntoon? Minulla on Piikkinen yamaha tuhannen osina,täydellistä koneremppaa teen ja päivitän ulkokuoren 2000luvulle
