Ilikan turinat turbo rojektista. *dedlaini 10.3*
- Lada1500SL
- Viestit: 121
- Liittynyt: 28.12.2005 12:22
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Ilikan turinat turbo rojektista.
Mukava kyllä lukea tästä teikäläisen projektista. Saa jotenkin aina itsekin virtaa tehdä omille ladoille kaikennäköistä kun voi lukee täältä ettei oo ainoo joka laittaa viimesetkin pennit näihin vehkeisiin kiinni
Itellä odottaa tuolla pressun alla vm-86 kanttilamppu parempia aikoja, oon vähä himoinnu jos siihen laittaa 110:n 16v koneen
Onneks olkoon lukion selvittämisestä, itellä olis keväällä kirjotukset edessä ja heinäkuussa inttiin. Sori OT 
Re: Ilikan turinat turbo rojektista.
Eipä tämä offtopicci mithän, kattelin että 3sivulta alkaen tänne on kirjoteltu vähemmän ja enemmän aiheen sivusta
Rahat ja vapaa-aika on tosiaan tullu uhrattua ladan parissa, mutta sopii muistaa että löytyy tuosta tallin nurkista 2kpl moottorikelkkoja (ja moottorikelkkailua harrastetaan meleko aktiivisesti, ja ainakin niiden hajottamista
) toinen kesäauto (VW Kleinbuss -75) ikivanha käyttis (Talbot 1510 -85) moottoripyörä projekti (Honda CB350 -73) ja muutakin värkättävää, joten ei täältä hommat ihan ladaa tekemällä lopu
Tänään sain hitsailtua tuon kardaanitunnelin kuosiin. Vielä pitää hioskella ja kahtella tiiveyttä, jonka jälkeen pääseekin sitten maalailemaan sen kuntoon
Onnistuimpa myös pilaamaan lähes virheettömän yhen kesän ajetun tuulilasinkin
rälläkän kipunaa täynnä pinta. Kyllä siitä vielä läpi näkee, ja suurin osa niistä pisteistä on vänkärin puolella, muttei tuo kyllä kivakaan ole...
Kelkkaakin piti ja edelleen pitää korjailla, kun toisesta meni takajouset tuhannen paskaksi (tai oli menny, nyt tuli ainakin oireet.) ja toisesta pomppi telamatto äskettäin paikoiltaan, ja sitä sai vääntää paikalleen muutaman tunnin tuolla mettän siimeksessä. Alakais siinäkin olla telan vaihto edessä jo, vaan ei vielä raski
Rahat ja vapaa-aika on tosiaan tullu uhrattua ladan parissa, mutta sopii muistaa että löytyy tuosta tallin nurkista 2kpl moottorikelkkoja (ja moottorikelkkailua harrastetaan meleko aktiivisesti, ja ainakin niiden hajottamista
Tänään sain hitsailtua tuon kardaanitunnelin kuosiin. Vielä pitää hioskella ja kahtella tiiveyttä, jonka jälkeen pääseekin sitten maalailemaan sen kuntoon
Onnistuimpa myös pilaamaan lähes virheettömän yhen kesän ajetun tuulilasinkin
Kelkkaakin piti ja edelleen pitää korjailla, kun toisesta meni takajouset tuhannen paskaksi (tai oli menny, nyt tuli ainakin oireet.) ja toisesta pomppi telamatto äskettäin paikoiltaan, ja sitä sai vääntää paikalleen muutaman tunnin tuolla mettän siimeksessä. Alakais siinäkin olla telan vaihto edessä jo, vaan ei vielä raski
Re: Ilikan turinat turbo rojektista.
Nonii, nyt jottain kuvvaakin..
Kävin ostelemassa 1,5mm2 sähköpiuhaa eri värejä, tuota ruiskun piuhasarjaa varten. Sulakerasiakin tuli ostettua, tuo siis vain ruiskun sulakkeille, vaikka mieli tekis tehä kaikki latan sähköt uusiksi..
Lootan tunneliki on nyt valmis ja se sai äskettäin pohjamaalin pintaan. Vielä pittää toinen kerros laitella tota, ja sitten pintamaali, ja massa on nyt vähän auki vielä, laitanko vai enkö... Tuossapa kuva vielä konehuoneen puolelta.
Tuli myös kiinniteltyä tuo kytkimen työsylkkä tuohon kytkinkoppaan, Vähän hepponenhan tuo ehkä on, mutta eipä siitä saa parempaa iliman alumiini hitsaus vehkeitä..
Tuossapa vielä tuo katalysaattori ja sen sisälle tuleva putki+villaa
Kävin ostelemassa 1,5mm2 sähköpiuhaa eri värejä, tuota ruiskun piuhasarjaa varten. Sulakerasiakin tuli ostettua, tuo siis vain ruiskun sulakkeille, vaikka mieli tekis tehä kaikki latan sähköt uusiksi..
Lootan tunneliki on nyt valmis ja se sai äskettäin pohjamaalin pintaan. Vielä pittää toinen kerros laitella tota, ja sitten pintamaali, ja massa on nyt vähän auki vielä, laitanko vai enkö... Tuossapa kuva vielä konehuoneen puolelta.
Tuli myös kiinniteltyä tuo kytkimen työsylkkä tuohon kytkinkoppaan, Vähän hepponenhan tuo ehkä on, mutta eipä siitä saa parempaa iliman alumiini hitsaus vehkeitä..
Tuossapa vielä tuo katalysaattori ja sen sisälle tuleva putki+villaa
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Ilikan turinat turbo rojektista.
eihän se tunneli mikään uskomatoton komistus ole, mutta toimii varmasti. hatun noston paikka kuitenkin, ei sitä jokanen kädetön lukiolainen rupee tekeen
tuleekos sulle joku vakio lattiamatto tonne vai joutuuko sitäkin modaan/tekeen ite?
tuleekos sulle joku vakio lattiamatto tonne vai joutuuko sitäkin modaan/tekeen ite?
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Ilikan turinat turbo rojektista.
Joo, saumat näyttää meleko hirveiltä, mutta kun migginä on tollanen vanha valovirta harraste kapistus, jossa virran säätönä on Min-Max nappula, ja minimillä ei sula (mun mielestä) riittävän hyvin tollanen peltikään, ja Maxilla pitää ihan pikku heppeillä tehä
Ja hitsaus taidotkin on vain ja ainoastaan itse opiskeltuja, niin sen nyt arvaa, ettei siitä kovin kaunista ainakaan saa
Saumat on kyllä tiiviit, ja ei muuten ladan pohja ole vakionakaan reijätön..
Eilettäin maalailin toisen kerroksen pohjamaalilla, ja illan päälle vielä tuli kelkan korjaukselta kerettyä laitettua 2-komponentti (pohjamaalitkin oli 2-komponentti happomaaleja) kiiltävä musta
Aattelin mie tuonne pohjaan kuitenki laittaa vielä sen massan, eristäähän sekin turhia meteleitä ja kiven iskeymiä.
Vakio lattiamatto ei mene mitenkään muokkaamatta tuon päälle enään, ja se venäjän kumatto on lentäny jo aikoja sitten roskikseenkin
Suunnitelmissa on ollu että tuohon vaihelootan päälle tekisin äänieristysten päälle irrotettavan lasikuitu kuoren (lattiamattojen reunaan asti) johon tulis keskikonsoli kiinteästi. Siihen ois sitten nätti liimata verhoilukangaskin päälle. Taakse ja nuitten helmakoteloitten päälle tulee luultavasti ihan pelkkäö verhoilukangas. Nämä nyt saa muhia armeija ajan päässä, kun ei niitä ennen sitä jouva kuitenkaan tekemään...
Eilettäin maalailin toisen kerroksen pohjamaalilla, ja illan päälle vielä tuli kelkan korjaukselta kerettyä laitettua 2-komponentti (pohjamaalitkin oli 2-komponentti happomaaleja) kiiltävä musta
Vakio lattiamatto ei mene mitenkään muokkaamatta tuon päälle enään, ja se venäjän kumatto on lentäny jo aikoja sitten roskikseenkin
Suunnitelmissa on ollu että tuohon vaihelootan päälle tekisin äänieristysten päälle irrotettavan lasikuitu kuoren (lattiamattojen reunaan asti) johon tulis keskikonsoli kiinteästi. Siihen ois sitten nätti liimata verhoilukangaskin päälle. Taakse ja nuitten helmakoteloitten päälle tulee luultavasti ihan pelkkäö verhoilukangas. Nämä nyt saa muhia armeija ajan päässä, kun ei niitä ennen sitä jouva kuitenkaan tekemään...
Re: Ilikan turinat turbo rojektista.
Taas tuossa tallirupeama takana päin, lähinnä pientä hifistelyä harrastettu, ei mitään mullistavaa.
Vauhtipyörä lähti konneistajalle
Kyläseppä sorvaa matskua pois, ja tekee ne pultinreijän holokit. En oikeen tiedä onnistuuko sillä se tasapainotus, tuskin, joten se käytettävä sitten tuolla "oikeilla" koneistamoilla.
Kytkimen työsylkkä on nyt löytäny paikkansa, ja toimii hienosti. Pitää vielä testata kun saa vauhtiksen ja kytkimen kiinni. Mitäs muuten luulette, meneekö kone ja loota toisissaan kiinni paikoillaan? Itse eppäilen että menis, ja niin sen aion sinne ainakin yrittää laittaa. Aluvanteetkin pääsi takas alle Ja auto meni pihalle pesuun (lämpötila just ja just plussalla, niin piti pestä kun luvattu pakkasiakin
) Piti sitten laitella maski, konepelti ja etuvalot (valot nippusiteillä kiinni
) paikoilleen, Lakkias juhulien kunniaksi. Lada kun varmaan työnnetään pihalle juhulan ajaksi, saavat immeiset sitä siinä ihmetellä
Myös pikku osia tuli maalailtua tuossa kun tallissa on lämmöt kerrankin päällä. Myös bitunium mattoja tuli lämmiteltyä tuonne lootan päälle, ja muutenkin purettua koko sisusta vek.
Moottori puolelta jatkettiin (viimein) pakosarjan hitsausta, tälläkertaa kaverin puikkohitsillä jolla saumakin onnistu yllättävän hyvin, eihän siitäkään ruusua tullu, mutta kun löi koneeseen 90amppeeria, niin johan alko matsku sulamaan yhteen! Nyt on primäärit edelleen erillään, ja alkavat olla jo valamiit, nyt ne pitäs laippoihin sulattaa kiinni, ja toisiinsa myös. Huomaa komea salaoja putki imurin jatkona
Ladamiehen nahkapenkki ja sabeltin 4-piste vyöt
V'lijäähytinkin on (edelleen) matkalla kohti oulua, hyvällä tuurilla sen huomenna sais haettua. Juhulat tosiaan vie koko viikonlopun, ja voipi olla että seuraavalla viikolla lähen viikoksi kotkaan. (mites muutes Jokari ja Markku, keitättekö taas kahavit jos tälläkertaa tulen taas ihimettelemään
Ja hei, jos tarvetta ladan osille nyt, niin samallahan ne (ehkä) kulkeutus mukana.)
Vauhtipyörä lähti konneistajalle
Kytkimen työsylkkä on nyt löytäny paikkansa, ja toimii hienosti. Pitää vielä testata kun saa vauhtiksen ja kytkimen kiinni. Mitäs muuten luulette, meneekö kone ja loota toisissaan kiinni paikoillaan? Itse eppäilen että menis, ja niin sen aion sinne ainakin yrittää laittaa. Aluvanteetkin pääsi takas alle Ja auto meni pihalle pesuun (lämpötila just ja just plussalla, niin piti pestä kun luvattu pakkasiakin
Myös pikku osia tuli maalailtua tuossa kun tallissa on lämmöt kerrankin päällä. Myös bitunium mattoja tuli lämmiteltyä tuonne lootan päälle, ja muutenkin purettua koko sisusta vek.
Moottori puolelta jatkettiin (viimein) pakosarjan hitsausta, tälläkertaa kaverin puikkohitsillä jolla saumakin onnistu yllättävän hyvin, eihän siitäkään ruusua tullu, mutta kun löi koneeseen 90amppeeria, niin johan alko matsku sulamaan yhteen! Nyt on primäärit edelleen erillään, ja alkavat olla jo valamiit, nyt ne pitäs laippoihin sulattaa kiinni, ja toisiinsa myös. Huomaa komea salaoja putki imurin jatkona
Ladamiehen nahkapenkki ja sabeltin 4-piste vyöt
V'lijäähytinkin on (edelleen) matkalla kohti oulua, hyvällä tuurilla sen huomenna sais haettua. Juhulat tosiaan vie koko viikonlopun, ja voipi olla että seuraavalla viikolla lähen viikoksi kotkaan. (mites muutes Jokari ja Markku, keitättekö taas kahavit jos tälläkertaa tulen taas ihimettelemään
Re: Ilikan turinat turbo rojektista.
Ihan turhaan pakettina koitat konetta ja lootaa sinne laitella. Mahdollista se kai on, mutta helevetin vaikeaa, koko paketti pitäisi kuitenkin nostaa melkein pystysuoraan eikä sitä tilaa tosiaankaan ole yhtään liikaa.
Laatikonhan nyt heittää paikoilleen ihan helposti erikseenkin
Laatikonhan nyt heittää paikoilleen ihan helposti erikseenkin
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Ilikan turinat turbo rojektista.
Tervetuloa vaan , turha kysyäkään kahvit tarjoan ja saattaa paakkelsiakin olla ........ osia ei tarvi kun piikkikumia ei sinulla ole ........ilmoittele milloin tulet tosin mielellään ei ti-ke silloin jalkaleikkaus muuten ok 
Re: Ilikan turinat turbo rojektista.
On tuo sileäkylkinen kyllä mun mielestä huomattavasti hankalempi sinne ängetä, kuin orggis lootatJokari kirjoitti:Ihan turhaan pakettina koitat konetta ja lootaa sinne laitella. Mahdollista se kai on, mutta helevetin vaikeaa, koko paketti pitäisi kuitenkin nostaa melkein pystysuoraan eikä sitä tilaa tosiaankaan ole yhtään liikaa.
Laatikonhan nyt heittää paikoilleen ihan helposti erikseenkin
Sorvari soitti, oli jo nyt saanu vauhtiksen valamiiksi
Ja katsellaan tuota kotkan reissua, että tulleeko sitä vaiko eikö. Isoisä on nyt meleko huonossa kunnossa ollu, eikä oikeen uskalla ajaa autoa, niin ikkään kuin kuskailemaan ja huolehtimaan niistä pitäs mennä
Re: Ilikan turinat turbo rojektista.
Tunkki on kova sana kun nostelee lootaa 
Kun bemariin ostaa osia, se on ku laittas rahaa pankkiin.
Re: Ilikan turinat turbo rojektista.
Oletkos huomannut että sen lootan jatkopalan saa pois ihan kivuttomasti siitä lootasta?
Laitas muuten kuvia siitä vauhtiksestä molemmin puolin, kiinnostaa nähdä minkälaisen on tehnyt.
Laitas muuten kuvia siitä vauhtiksestä molemmin puolin, kiinnostaa nähdä minkälaisen on tehnyt.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Ilikan turinat turbo rojektista.
Minäkin olen nostanut sen laatikon autoon ilman että se keppi systeemi on kiinni mutta se edellyttää että on sellainen tunneli että sen kepin saa laitettua yläkautta takaisin.Mulla on pulteilla koko laatikon tunnelin ylä osa kiinni.
lada 2105 -81 2,0 tc turbo ic.
http://s103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1053.jpg
MB c200 CDI -01
http://s103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1053.jpg
MB c200 CDI -01
Re: Ilikan turinat turbo rojektista.
Nyt muistin taas, että se on hakematta, eikä näin "myöhään" kehtaa mennä vanhaa miestä häirihteen.Jokari kirjoitti:Laitas muuten kuvia siitä vauhtiksestä molemmin puolin, kiinnostaa nähdä minkälaisen on tehnyt.
Lakkiais juhulat nääs vie aika paljon aikaa
Sain myös laatu Makitan akkuporakoneen/työvalon setin lahajaksi
Ja siitä tunnelista. Se jatkopala tosiaan irtoaa nätisti, ja sitä irroteltiinkin sillon kun lootaa eka kertaa asentelin, vaan eipä sitä enää saa paikoilleen, kun tosiaan siitä pikku reijästä mahotonta, ja tunnelin sivuillakaan ei ole liikaa tilaa, josta ne vois pujottaa
Mutta ei tosiaan tuon lootan asennus mikään mahottomuus, helppoja hommiahan nuo on, mutta silti aattelin kokeilla koneen ja lootan yhtäaikaa laittoa, kun ne pultataan ja todetaan toimivaksi irrallaan kuitenkin.
- Teemu Kankaanpää
- Viestit: 493
- Liittynyt: 12.8.2007 13:36
- Paikkakunta: Imatra
Re: Ilikan turinat turbo rojektista.
Komee Lada on, ja onnee lakin johdosta!
Liikkuu jo ilman apuvoimia?
Liikkuu jo ilman apuvoimia?
