Saihan sitä taas tänäänkin jotain aikaiseksi vaikkei ehkä ihan niin paljoa mitä ehkä suunnittelinkin... Kaikenmoista pikku puuhaa ollut häiritsemässä ja sitten täytyi kattoa formulatkin ihan loppuun saakka kun normaalisti tällä kaudella on riittänyt pelkän startin katsominen. Helkkarin Räikkönen kun häiritsee projektia.

Ei vainaskaan, onnea Kimille hienosta voitosta!
Aloittelin hommat irroittamalla krymppirenkaat takavetareista, mutta laakerit sai jäädä vielä paikoilleen. Krympit lähti ihan kivasti kun rälläköi varovasti niin paljon kuin uskalsi (yhden kapean uran). Sitten vaan meisseli uran syvimpään päätyyn ja paukuttamaan pajavasaralla, niin helpostihan se laakerin puolen pääty krympistä murtui. Tarttee ihmetellä noita laakereita vielä... Niihin pitänee kehittää joku sopiva paikka missä ne saa lyödyksi pois tai tokihan nekin voisi rälläköidä...
Seuraavana kasailin perän jarrunsäätövenan ja vivuston kokoon. Tuuppasin reilusti punaista vaseliinia siihen venttiilin juuressa olevaan akseliin työntäessä akselia paikoilleen ja vielä lisähölvääminen kun akseli oli paikoillaan. Hölväsin vaseliinilla myös reijän josta akselilta tuleva vipu menee lävitse, sekä venttiilin karan. Kun venttiili ja vivusto oli naitettu keskenään iskikin perfektionismi jälleen... Ja maalasin vivuston nyt koottuna vielä kertaalleen keltaiseksi. Jos kiinnostaa, niin kuva löytyy galleriasta. Jahka on kunnolla kuivunut, niin ruuvailen vielä sen puolen välin kannakkeen vipuun kiinni ja sitten hyllyyn odottamaan asennusta...
Viimeiseksi irroittelin teipit ja puhdistelin liimat uusista perän tukivarsista. Siinäkin oli yllättävän paljon hommaa kun oli liimat jääneet niin kivasti kiinni. Kun puhdistus oli tehty, niin maalit pintaan ja tukivarret sisälle talliin kuivumaan:
Hommat pajalla jatkunee huomenissa sitten... Muokkasin äskettäin hiukkasen galleriaa ja irroitin tekniikanvaihto-osiostaa ripustuksen ja akseliston kuvat omaksi galleriakseen. Meinasi tuo tekniikanvaihto-osio päästä paisumaan turhan isoksi kätevää selailua ajatellen. Voinee olla kyllä että tekniikanvaihto-osio paisuu vieläkin niin paljon että tarttee tehdä sinne joku kakkososiokin sitä varten, mutta sen näkee sitten. Gallerian järjestelyn takia jouduin muokkaamaan aika montaa vanhaa postausta, eli ei kannata ihmetellä miksi siellä lukee että "muokattu".