Sivu 9/22

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 21.4.2010 11:53
Kirjoittaja lada.h.s
Nyt on Weberistä sovittu kaupat. Jokarinkin pitäisi olla tyytyväinen! :D

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 21.4.2010 13:36
Kirjoittaja Jokari
Tyytyväinen tietenkin, koska kovimmat orkkismiehetkin taipuvat lopulta... :lol:

Tuon kanssa en vaan voi auttaa kuin yleisellä tasolla, mitään yhtä eksaktia suutindataa en pysty antamaan niinkuin 32/36 DGV:n tapauksessa, jolloin kaasarin toiminta jää herkästi ei-niin-täydelliseksi. Tosin pikkulohko + weber on muutenkin minulle täysin harmaa alue, kun ei täällä pikkulohkoja harrastella.

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 21.4.2010 13:41
Kirjoittaja lada.h.s
Voisko toimia Ozonin suuttimilla? Edes auttavasti. Tarkoitukseni ei ole viritellä eikä muutenkaan modailla, mutta ylemmältä taholta tuli ukaasi hankkia vähemmän bensaa kuluttava kaasari. Alkuperäinen Ozon tulee takaisin museokatsastukseen.
Tämä tehdään siis täysin säästösyistä.

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 21.4.2010 13:53
Kirjoittaja Jokari
lada.h.s kirjoitti:Voisko toimia Ozonin suuttimilla? Edes auttavasti. Tarkoitukseni ei ole viritellä eikä muutenkaan modailla, mutta ylemmältä taholta tuli ukaasi hankkia vähemmän bensaa kuluttava kaasari. Alkuperäinen Ozon tulee takaisin museokatsastukseen.
Tämä tehdään siis täysin säästösyistä.
Ei se kaasari bensaa kuluta...kyllä se moottori sen syö mitä sille annetaan :lol:

Paljonkohan se hirrrrrveä kulutus nyt sitten mahtaa olla? Kaipaisi todellisia lukemia eri ajotilanteista. Jos on pelkkää eestaas kiihdyttelyä niin kyllä bensaa palaa riittävästi aina silloin kun koneet käy.

Useimmissa tapauksissa Weberillä ei säästä juurikaan bensaa jos alkuperäisellä kulutus on about järkevissä rajoissa. Täysin tapaus- ja ennenkaikkea kuljettajakohtaista. Käyttö-ominaisuudet parantuvat kyllä rutkasti oikein säädetyllä weberillä, vääntö, kierrosherkkyys, kaasuvaste, huipputeho ehkä hieman (kaasarista riippuen)
Nämä on niitä asioita miksi porukka vaihtaa weberiin, kuka mitäkin arvostaa.

Minä en ainakaan aja weberillä säästösyistä, vaikkakaan en ole enää vuosiin päässyt alkuperäiskaasarin 14-15 L/repivässä sekalaisessa ajossa-lukemiin. Nykyään menee radalla samanverran jos on yritystä.

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 21.4.2010 14:59
Kirjoittaja THI-900
1puoli/2puoli
seosputket F50/F6
hajottimet 3,5/4,5
tk:t 50/55
pääsuuttimet 125/140
ilmat 170/155

Tämmösiä sovellin viime kesänä menestyksekkäästi 32/36 DGV:hen ja 1200cc pataan. Tosin kakkosen ilmasuutin on liian pieni, sen huomaa siitä että hyytyy 5000rpm:n jälkeen mistä ilon vasta pitäis alkaa. Kesä tosin loppui kesken että olisin ehtinyt koittaa isompaa :shock: Mutta 5000rpm asti veti kyllä pikkulohkoksi kuin eläin. Samoin kakkosen tksuuntinta voi suurentaa, jos nykäisee kun laittaa lapun lattiaan.

Ensin olisi tärkeää siitä DCD:stä tietää että minkäkokoiset sisäkurkut siinä nyt sitten on, se vaikuttaa todella paljon.

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 21.4.2010 15:26
Kirjoittaja lada.h.s
Täytyy tuota asiaa tutkailla, ei ole tällä kertaa kovin kiireellinen asia. Polttoaineen kulutus kokonaisuudessaan saisi edes hieman pienentyä.
Vaihdan Weberin vain siksi koska saan sen ERITTÄIN halvalla, ja koska omasta Ozonista en saanut ihan kaikkea "yskähtelyä" järjestettyä pois, joten
tulee yksinkertaisesti halvemmaksi laittaa se kuin uustuotanto Ozon.

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 21.4.2010 15:31
Kirjoittaja Jokari
26/27 sisäkurkut todennäköisesti, sinänsä kummallisen iso sisäkurkku noin pieneen ulkokurkkuun 1.osalta, on todella ohut . Myös hajottimet vaikuttaa ratkaisevasti, noissa on kai ollut 4.5/4.5 aika usein joka taas sotkee pakkaa. Hajottimet ei käy DG-sarjalaisista kun DCD:ssä on hieman samantyyppiset hajottimet kuin vaikka DCOE Webereissä.
Myös seosputket menee todennäköisesti vaihtoon, noissa ei ole vakiona käytetty noita DGx-sarjan yleisempia. Melkein kaiken saa todennäköisesti ostaa. Siksi suosin DGV:tä ja sen johdannaisia niin ei tartte rakentaa puolta kaasaria uusiksi..tuo DCD on rakenteeltaan ja olemukseltaan lähempänä tuplakaasaria kuin DGx-sarjalaiset.

Eräs 100 hepan "pikkulohko" tyytyy nykyään 140/170-settiin kakkosella ja 135/165 ykkösellä, kaasari 32 DGR 23/24 sisäkurkuilla. Ei puhettakaan että ruoka loppuisi edes siellä vetoalueen yläpäässä eli n. 6500. Siitä voi sitten räknäillä mikä on edes sielläpäin kun kyseessä on pienikurkkuinen kaasari ja vaikka 1200cc...
Että ei se kaasari ole ensimmäisenä päivityslistalla kun koneteho kasvaa, tuplista puhumattakaan.

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 21.4.2010 20:10
Kirjoittaja lada.h.s
Eli taitaa tulla kohtuullisen kalliiksi ostaa siihen ne osat joilla se saadaan toimimaan kunnolla? Jos on näin niin täytyy harkita sitä tilannetta uudelleen.

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 21.4.2010 20:37
Kirjoittaja THI-900
Mä tiedän että kymeenlaakso ottaa tästä herneen nenään, mutta kaikista halvin ratkaisu on tilata venäjän kävijöiltä korjausatsi siihen ozoniin ja laittaa se sinne ja säätää se kohdilleen. Kyllä siitäkin saa halvoilla modifioinneilla ihan perushyvän kaasarin, ei toki webrun veroista. Pöyhönen toi mulle tommosen satsin ja se makso alle 20€.

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 21.4.2010 20:42
Kirjoittaja lada.h.s
Jos se tulee kerta halvemmaksi niin sitten otan sen halvemman vaihtoehdon. Tässä mennään nyt ihan AIKUISTEN OIKEASTI kustannuspohjalla.

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 24.4.2010 18:44
Kirjoittaja Jokari
Ajankohtaista dataa kulutuksesta kun niistä ollut puhetta; 8,4 L/100 km rauhallisessa maantieajossa 5.vaihteella ja 90 mittarinpeus pääosin, 3.9 perä ja joidenkin mielestä hirveästi kulutusta nostavat 195/50/15-renkaat. Kai tuosta joku kananmunaa kaasupolkimella pitävä vielä puoli litraa tiputtaisi mutta minulle ei hermo kestä kiihdytellä noita 3000-3500 rpm kiihdytyksiä. Niin pöljät nuo Ladan lootan välitykset että 4000-4500 ihan minimi kiihdyttäessä...

Seossuhteet pyörii siinä 14,7-14,9 AFR 70-110 km/h välillä todellista ajaessa...eli kattikin kestäisi hengissä komeasti. Tuosta viilailu mihinkään suuntaan on jo teknistä taitamattomuutta eikä johda kuin huonompaan suuntaan, koska suuttimien välinä 0,05 mm on karkea kuin mikä. 0,025 toimisi paremmin ja antaisi enemmän pelivaraa tapauksiin jossa vitosen säätö on heittää seoksia välillä selkeästi liian rikas - hieman liian laihalla. Onneksi useimmissa tapauksissa 1.sivun suosituksilla ei jäädä tähän "kintaalle" vaan juuri sopivasti.

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 27.4.2010 21:44
Kirjoittaja -jokke-
Dodiin, pitää alkaa suunnittelmaan vaihtoehto B:Tä tuon 2105:sen varalle.
Auto on siis 1500 axtec vuosimallia -92.
Jos tuo axtec vielä jatkossa temppuilee niin voisin alkaa katteleen weberiä keulalle, elikkäs missä autossa noita ladaan soppeleita webereitä? Sierra? täh mikäh?

Autohan on vähäpäästöinen niin pitää ilmeisesti säätää joko weber jatkossa helvetin tarkaaan tai hakea aina "leimapaperit amiksesta" ja ottaa katti pois ja pistää vain katsastukseen..

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 28.4.2010 21:45
Kirjoittaja THI-900
DG alkusia (lue hyviä) on ollu Fordeissa 70 luvulla (taunus, capri, cortina...) Joskus aina nettivaraossa joku kanssa myy. Korjaussatsi kannattaa panna ehdotomasti käytettyyn.

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 29.4.2010 21:47
Kirjoittaja ^pena^
eikös seosputket sijaitse ilmasuuttimien alla? mitään merkintää en ainakaan niistä putkiloista löytäny....

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 29.4.2010 21:58
Kirjoittaja Jokari
Siis mikä kaasari kyseessä? Lisäilmojen alta löytyy juu....omituista jos ei ole merkintöjä, ikinä törmännyt moiseen. Ei olisi tarkkaa kuvaa pistää tai kuvailla reikien määrää ja järjestystä niin voisi arvailla mitkä ne on..?