Sivu 9/39
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Lähetetty: 4.3.2010 22:52
Kirjoittaja Jokari
^^ Yhtä tasokas kun edellisetkin samarat

Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Lähetetty: 4.3.2010 23:02
Kirjoittaja Pavlovits
Ei kai se Jokari nyt veetuile. Tänään istuin kyydissä ja en kai ymmärrä noista autoista mitään, mutta kyllä se minusta hyvä oli.
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Lähetetty: 4.3.2010 23:05
Kirjoittaja Jokari
No ei tämä kohisevine lootineen minusta paljoa edustanut. Taattua Samara-laatua, laatu on hyvää niinkauan kun se on vain omissa puheissa...
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Lähetetty: 4.3.2010 23:07
Kirjoittaja Pavlovits
Jos oloasi helpottaa, niin sovitaan sitten niin.
Onhan se oikeasti ihan huono auto.
Ei mitään Weebereitä, vetääkin väärästä päästä, ovessakin on lommo, takapuskurissa jotain ihme härpäkkeitä.
Kannattaa hankkia parempi auto.
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Lähetetty: 5.3.2010 1:20
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Käytiin sitten pari keikkaa heittelemässä. Helppoa kun ei tarvitse taksamittaria raksuttamaan. Näissä VenäjänTakseissa on ihan muut välineet, jotka raksuttavat. Ne kyllä kertovat paljonko kyyti kulloinkin kustantaa.
Tällaiselta näyttää iltaöinen Kuusaa sauhvöörin vinkkelistä:
Meillä on täällä Pohjois-Kymenlaaksossa vähän kapeat rännit kun laaksossa ollaan, mutta kyllä tuossa kaksikin kapoista kulkinetta sopii menemään. Varsinkin jos toinen on polkupyörä tahi potkukelkka.
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Lähetetty: 5.3.2010 10:32
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Tänään olisi sitten tiedossa oikean etusisälokarin vaihto. Eilen Pavlovitsin kanssa todettiin, että alkuperäinen huonokuntoinen roiskeläppä aiheuttaa kyljen likaantumisen pahoin. Varsinkin helmakotelo ja takakaaren alapää saavat osakseen kovaa ryöpytystä. SÄMIn sisälokari itserakennettuine jatkoläppineen piti helmakotelon ja takakaaren alapään täysin puhtaana.
Etuovitiivisteet vaihdettanee samalla. SÄMIstä saa täysin ehjät.
Tekisipä mieleni myös panna kaikki mittaristovalot kuntoon. Palaneita polttimojahan on vaikka kuinka. Ainahan siinä kätensä rikki saa kun alkaa raplata mittarivaijeria irti mittaristosta. Tai ainakin jos homman tekee työntämällä käden mittarin ja kojetaulun välisestä reiästä sisään.
Ja lisäjarruvalojohtoliitos on nyt laitettava niin, että alkaa pysymään. Takalasi on saatava valaistua, jotta tulevatten erinäiset objektit näkyviin.
Ja mitähän vielä keksisi.
Ai niin. Saisikohan VäliPala paremman maineen ja kunnian sekä statuksen Kymenlaaksossa, jos sitä Weeperttiä alkaisin tähän suunnitella. Kuulostaisi olevan niin kovin halvassa kurssissa VäliPala ainakin Etelä-Kymenlaaksolaisten nuorempien Tovereiden keskuudessa.
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Lähetetty: 5.3.2010 12:36
Kirjoittaja pikku-maukka
tässähän on ruisku, sílloin jo päästöt ovat este weepertille. ja kun tuossa on ruiskun ohjauksen kautta tuo kipunakin niin aikas paljon joutuis muuttaa että sais toimimaan.
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Lähetetty: 5.3.2010 15:11
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Niin mutta jos Kymenlaakson JunnuOsasto ei hyväksy minua ilman Weeperttiä niin pakkohan se on laittaa vaikka joutuisi sitten ajamaan laittomalla autolla.
Nykynuoriso on niin vaativaista, että sitä joutuu tekemään kaikkea mahdotonta, että saadaan heidän siunauksensa.

Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Lähetetty: 5.3.2010 15:14
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Jopas räpellettiin taas. Menihän tuossa tunti jos toinenkin aurinkoisella, mutta hivenen tuulisella pihalla palloillessa.
Yhden homman kun teet niin 2 uutta tulee tehtäväksi. Selvisi sulakkeen palaminen.
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Lähetetty: 5.3.2010 16:42
Kirjoittaja pikku-maukka
niin no uhrauksia on suosion eteen tehtävä sellastahan se välillä on.
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Lähetetty: 5.3.2010 20:38
Kirjoittaja Lada-Jussi
tää samaran nimi on niin hauska, että taidan nimetä oman samarani hampurilaisateriaksi

Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Lähetetty: 5.3.2010 20:44
Kirjoittaja -Oll1-
Lada-Jussi kirjoitti:tää samaran nimi on niin hauska, että taidan nimetä oman samarani hampurilaisateriaksi

Euron juusto- nimikin olis aika hauska Samarassa.
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Lähetetty: 6.3.2010 2:44
Kirjoittaja Jaakkima
-Oll1- kirjoitti:Lada-Jussi kirjoitti:tää samaran nimi on niin hauska, että taidan nimetä oman samarani hampurilaisateriaksi

Euron juusto- nimikin olis aika hauska Samarassa.
Eihän tätä miksikään riistokapilaliksin tuotteekksi nimettäisi vaan tieten ABC-Lahdesjärvijuustohamppariksi!!!
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Lähetetty: 7.3.2010 6:47
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Mukava kuulla että VäliPala nimenä aiheuttaa HyvääTuulta. Saa nähdä miten pitkäaikaiseksi palukaksi tämä muodostuu. Tarkoitushan oli hommata vain käyttöpeli kunnes...
Eli räpellettiin siis toissapäivänä taas melkoisesti:
Välipala sai sen mieleiseni sisälokari/kuraläppäyhdistelmän SÄMIstä. On se helppoa asentaa, kun vähän viitsii ja ottaa renkaan edestä pois. Nopeuttaa hommaan sadalla vuodella. Eli taaskaan ei Oikotietä Onneen...
Paneuduin vielä uudelleen pissapojansäiliöön. Samaran säiliössä on se ongelma että se on ISO. Nestelastissa se on painava. Lisäksi se on kiinni vain asetelmastaan, joten roikkumista säiliöllä on. Siispä se menee rikki jäätyessään, eläessään eritahtiin asetelmansa kanssa, täristessään... Puhki menee ja pysyy huonosti kiinni.
Olin tehnyt pissapoikaletkutusvirityksiä. Poistin kaikki muut letkuyhteydet paitsi suoraan lasille menon. Ja tietysti yksi pää unohtui tukkia erään haarakappaleen vastapuolelta. Roiskutti siis kamaa konehuoneessa kun pumppupumppaloi. Lasille menevää kovaa ja läpinäkyvää letkua ei saanut suoraan kiinni säiliöön, joten tuo kolmihaarakappale tarvittiin välittäjäksi. Olisi kai siellä jossain ollut välitinpala ilman tuota kolmatta haaraakin, mutta ei kävellyt vastaan.
Pehmustin asetelman Roudarilla. Alla on siis se harja. Mutta ei se säiliö silti ollut vakaa. Takavaloluukkujen, jotka poistin, sisäpuolelta revin vaahtomuovia ja tukevoitin näillä säiliön. Nyt pitäisi pysymän ja toimivan. No, saattaa se olla taas jäätynyt ja katsotaan miten sen käy. Voi olla että on pullauttanut pumpun irti. Pumppuhan ei ole kummoisesti kiinni ja laajeneva neste sen voi pullauttaa pois.
Kun asensin sisälokarin pulttasin samalla kiinni KaatumaRaudan. Kyllä oli helppoa kun oli ensin SÄMPYyn sitä vääntänyt väärin jos jollakin tavalla. Ei muuta kuin ensin eturipustuksiin löysälle kiinni ja sitten puskurikiinnikkeisiin. Siinä se nyt lepää. Meinasin vielä Motonettiin ja meninkin ostamaan valelisävaloja tuohon. Hyllyjen luona vasta sytytti: Hullua! Osta Venäjältä hyvä miekkonen. Mitä niitä kalliita täältä raahaat.
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Lähetetty: 7.3.2010 7:49
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Lohkolämmitintöpseli oli huono. Tässä on se pikkutöpseli. Joku oli saanut survottua urokset vähän vinoon ja se oli huonosti puskurissa vähän liian sisässä. Siispä irti, uroksien suoristus ja pois kokonaan pustkurista. Istutus oli oikealla puolella. Vetelin sen sitten sisään konehuoneeseen ja värkkäilin sinne vasemmalle siiven kupeelle. Siellä se on konepellin alla, mutta ei ole iso homma avata peltiä ja panna töpö kiinni.
Sitten jatkuvasti palavan sulakkeen kimppuun. Eli 5sulake 8A. Ensin availin takavalot. Ajattelin siinä samalla laittaa kunnolla lisäjarruvalon piuhat kiinni, jottei se koko ajan tippuisi pois pelistä. Kokeilin polttaako lisäjarruvalo sulaketta. Eipäs polta.
Takavalopistoke oli märkä. Siis oikaisumahdollisuus piirilevyssä. No, ei ihme se märkyys koska takavalokuorien tiiviste oli aivan kuollut suolasta ja kaikesta mömmöstä. Irti, puhdistus, kuorien uran puhditus ja takaisin kiinni. Ei vuoda enää. Toiselle takavalolle sama.
Siis missä sulakkeenpolttovika? No, tietysti lasinpesuripumpun liitoksissa. Liitokset ovat hyvin lähellä toisiaan. Pumppu vuoti ja kun pakasti liitosten välille syntyi jääsilta. Levitin urosapikoja kauemma toisistaan ja kun sain pumpun pitämään niin eipä pala sulake. Onneksi ei tarvinnut alkaa laturin herätevirtajärjestelmästä etsiä sulakepolttiaista.
Vasen taka-ajovalo vaan ei tahdo suostua toimimaan. Liitin on ihan solmussa eikä sitä tahdo saada enää kuntoon. Pakko vaihtaa se. Piirilevyssäkin saattaa olla pientä häikkää, mutta onhan tuo aiemmin palanut. Kokeilen Joensuussa taas vaihtaa piirikortin.
Laittelin vielä toiveikkaan KerhoTarrat lasiin. Vaikka on vähän ihmetystä Kerhon kanssa niin vielä minä sitä yritän mainostaa.
VäliPala on selvästi saanut VäriVahan ennen myyntiä. Ei siis siltä omistajalta, jolta tämän ostin vaan aiemmalta. Kiveniskemiä oli vaikea nähdä heti ostettuani, mutta onhan niitä. Eivät tosin ruosteisia, mutta kyllä siitä konepellin reunasta niitä löytää kun tiiraa.
Vaihdeloota on nyt sen verran äänetön, ettei se huoleta. Vaihtelen Joensuussa jäykemmät öljyt sisään ja samalla tarkastan vuodon. Jos sattuu tuosta kirkastumaan, niin voisihan tuota nopeusanturia holkilla koittaa hivenen kiristää. Tai liikauttaa ensin auki ja sitten vähän kiinni.
Kurkin taremmin polttoainesyöttöputken ympäristön. Kyllä ne ovat sitten törkyisiä paikkoja. Siellä on jotain muinaista mömmöä vaikka kuinka. Ehken kesä pesee niistä pahimmat pois, kun lisää ei kerry. Sisälokariin kiinnitetty kuraläppä pitää huolen tästä.
Ja on sitä massaa. Moottoritilan pohjan suojapeltikin on paksussa massassa. Eli kyllä tätä on hoideltu. Uskon nyt vakaasti, että VäliPalalla ei ole ajattu kuin se 70 000km.