Sivu 9/31
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Lähetetty: 9.5.2010 10:26
Kirjoittaja Marko
Mikä tahansa,täs tapauksessa nyt Audi on ehkä menny parhaitten päivien ohi,jos on ollu 20v.joka päivä käyttöautona.Venäjällä 20v.käyttiksenä=kasa metalliromua.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Lähetetty: 9.5.2010 21:48
Kirjoittaja Jokari
^^ No eiköhän jokainen auto ole suuren osan taipaleestaan suorittanut 20-vuotiaana. Siinäkin on vaan paljon eroja mikä kestää ajan hammasta ja mikä ei.
Haluaisimpa nähdä 20-vuotiaan satakympin, kun jo viisivuotiaina useimmat niistä kävisi 15-vuotiaista...ovat kukkii ja vikaa riittää.
Kovasti näyttää käyvän taas satakymppimiesten egolle kun joku oikeasti laadukas auto toimii vielä vanhemmiten ilman käsittämättömiä vikoja. Tuntuu olevan ilmoilla vähän sitä henkisyyttä että esim. Audin omistajat vääristelevät juttujaan...niidenhän on pakko olla ihan paskoja kun ne on niin vanhoja!!
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Lähetetty: 9.5.2010 22:03
Kirjoittaja juha
Totta puhut jokari ihan paska

audi on kun vielä toimii
ja kuluttu 450km vain 8l sadalla kun oli moottoritietä 200km
ja ajo nopeus 125kmh
eihän yli 20v audi kaasarilla voi toimia

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Lähetetty: 10.5.2010 1:36
Kirjoittaja samarai
Marko kirjoitti:Mikä tahansa,täs tapauksessa nyt Audi on ehkä menny parhaitten päivien ohi,jos on ollu 20v.joka päivä käyttöautona.Venäjällä 20v.käyttiksenä=kasa metalliromua.
Totta varmaan tuo "Venäjällä 20v.käyttiksenä=kasa metalliromua." Sama pätee käyttöautoon, mikä on kolunnut Viron kuppasia teitä sen 20v= jämä.
Noita Saksasta käytettynä tuotuja Audeja jms. on kuitenkaan Venäjällä tuskin kukaan vielä ehtinytkään siellä polttaa 20v. Saksasta 10v. vanhoina lähtiessään ne on vielä monet kovassa iskussa ja kestää Venäjälläkin vielä varmaan lisää sen 10v. Nykyäänhän siellä on jo tuontirajoituksia vanhoille tuontiautoille, ilmeisesti tekivät liiankin hyvin kauppansa?
Turhaan tästä nyt täällä keuhkotaan sopiiko se vanha Audi 80 Venäjälle vai ei. Parempi laittaa suoraan kommenttia sille Venäjän Audimiehelle ja selittää sille miten nämä asiat Venäjällä on.

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Lähetetty: 10.5.2010 18:32
Kirjoittaja OA5599
- Oma 22 -vuotias Audi varustettu uudella leimalla noin tunti sitten, ainoa toimenpide ennen lähtöä oli ' wipe the window but not the oil checked '. Ei ole tarkoitus toista Audiforumia tehdä joten saa poistaa jos joku haluaa.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Lähetetty: 15.5.2010 16:18
Kirjoittaja Jaska HKI
OA5599 kirjoitti:- Oma 22 -vuotias Audi varustettu uudella leimalla noin tunti sitten, ainoa toimenpide ennen lähtöä oli ' wipe the window but not the oil checked '. Ei ole tarkoitus toista Audiforumia tehdä joten saa poistaa jos joku haluaa.
Sama täällä.Ei mitään uutta länsirintamalta.Tänään oli Hesarissa ADAC:in tiepalvelutilaston tiedot tiellejättämättömyydestä
Pienempi keskiluokka,5 parasta saksalaisia
Isompi keskiluokka ja isommat autot,6 parasta saksalaista
Katumaasturit,2 parasta saksalaista
Urheilu- ja avoautot 2 parasta saksalaista
http://www.adac.de
Tähän ei olisi päästy ilman sitä tinkimättömyyttä jota Saksan autotehtaissa on harrastettu iät ja ajat ja eri tehtaat ovat verissäpäin taistelleet markkinaosuuksistaan.Oli pakko kehittää uutta kun venäläiset veivät Opel Olympian muotit Venäjälle ja Auto Unionin muotit jäi DDR:n puolelle.Neuvostoliitossa taas kaikki kelpasi kun paremmasta ei ollut tietoa.Kaksi vuotta vanha Lada saattoi olla 50% uutta kalliimpi kun sen heti sai.Mafia hallitsi tehdasta vuosia NL:n romahtamisen jälkeen.Berezovski varsti tehtaalta 5000 Ladaa ja pakeni Lontooseen,mitähän tämäkin vaikutti nälkävyötä kiristävän tehdastyöläisen työmoraaliin?
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Lähetetty: 15.5.2010 16:39
Kirjoittaja 1500i
"TOP lista" tielle jättämisistä

"x parasta saksalais.."

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Lähetetty: 15.5.2010 16:48
Kirjoittaja Jaska HKI
Pyydän anteeksi "tuotiellejättämiset" niin syöpyi pääkoppaan kuuden vuoden aikana Ladani kanssa

Toyotan peräluukkua katsellessa

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Lähetetty: 15.5.2010 19:57
Kirjoittaja 1500i
Ei se mitään on niitä siellä siitä huolimatta vaikka korjasitkin tuon ajatus/kirjoitus virheen

Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Lähetetty: 21.5.2010 20:21
Kirjoittaja Jaska HKI
Laitoin kellon aikaan,jostain kumman syystä se oli jäänyt vain 10 minuuttia jälkeen ja pysynyt siinä.Jarrulevyistä kuului pienten kivien kihinää joka sitten hävisi.Varmaankin kivet pääsevät 5 puolaisten vanteiden aukoista jarrusatuloihin hiekkatiellä ajaessa.Edellisestä tankkauksesta on 560 km ja tankissa on noin kolmasosa jäljellä.Venttiilikopan tiiviste tihkui hieman öljyä imusarjan päälle taskuun josta se sitten tippui alas lohkon kylkeä pitkin parkkiruutuun.Moottorissa on Volkkarin tapaan korkista tehty tiiviste.Kiristin varovasti venttiilikopan 10mm:n hylsyllä ja vuoto lakkasi.2500km matkalla ei havaittavaa öljynkulutusta.Mitään ongelmia ei ole ollut.Ainoastaan peräkontin vakuumisylinteri kaipaisi herkistelyä.Peräkontissa on ainoastaan ristikkoavain pyöränvaihtoa varten,jos joku sen vie ei vahinko ole suuri.Jos joku epäilee että valehtelen,lopetan topikin tähän.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Lähetetty: 30.5.2010 19:15
Kirjoittaja Jaska HKI
Kurkistin ohjaustehostimen täyttösäiliöön,tarvis lisätä.Suosittelevat alkuperäistä öljyä
http://www.blauparts.com/vw/vw_fluid/vw ... luid.shtml
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Lähetetty: 30.5.2010 19:34
Kirjoittaja mush
Transportterissa sama juttu - vaaraa uhmaten lisäsin noin 110tkm sitten Motonetin geneeristä ohjaustehostinöljyä. Yllättäen vieläkin toimii ja nestepinta on ylärajassa.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Lähetetty: 30.5.2010 21:41
Kirjoittaja Jokari
Ei vaan kovinkaan iloisesti pidä toisistaan esim. tavan ATF ja tuo Pentosin. Ei tuo niin kallista ole etteikö voisi ostaa oikeaa.
Väristä sen jo näkeekin mitä siellä on, nuo omat öljyt ei ole punaisia niinkuin ATF...
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Lähetetty: 30.5.2010 23:41
Kirjoittaja mush
ATF:stä ei VAGin ohjaustehostimet kuuleman mukaan pidä ollenkaan ja saattavat sylkeä ne pihalle väärästä paikasta. Eli tomaattiöljy kannattaa pitää erossa niistä.
Itse en ainakaan pari vuotta sitten löytänyt parista varaosaputiikista virallista VW:n ainetta, niin meni sitten tuo Motonetin vastine, kun ei jaksanut metsästää.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Lähetetty: 31.5.2010 18:38
Kirjoittaja Jaska HKI
Ostin saksalaista VAG:in,Man:in ja Opelin suosittelemaa öljyä.11€/l.Täyttö minimin ja maksimin välillä on 2dl joten täyttökustannuksiksi tuli 2€ 20snt.