Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Projekti etenee ja kaaretkin alkaa kohta olla nykyaikaiset. Kuten kuvista voidaan nähdä niin etuputket piti katkaista etuiskarien kohdalta ja jatkaa siitä eteenpäin 30x1,5mm putkella.
Turvakaari säännöt nimittäin rajaavat että turvakehikon tarvitsee sijaita etu- ja takajousien sekä iskunvaimentimien välisellä alueella.
Poikkeuksena kallistuksen vakaajan kiinnityspisteet saadaan yhdistää turvakehikkoon 30x1,5mm putkella. Rakenne muuttui yllättävän paljon löysemmäksi,
joten vaatii hivenen lisää jäykistystä. Toki lisäjäykistystä olisi tullut käytettyä vahvemmankin putken tapauksessa.
Loppuun pari kuvaa:
Taas jokunen kuva iskarien yläpään koteloinneista. Uskoisin että näillä vahvistuksilla pysyy järeätkin kynäjouset niille suunnitelluilla paikoillaan.
Keula tulee vielä kokemaan muutaman muunkin muutoksen.
Kohta voikin avata kardaanitunnelin kunhan ensin on turvakaaret tehty kokonaan loppuun ettei kori pääse niin helposti vääntyilemään.
Uudet etuiskarit saapuivat. Jousen jäykkyys nyt alkuun ainakin 185kg/10mm. Nyt luulisin säätöjä olevan tarpeeksi vaimentajassa?
Löytyykö keneltäkään myytäväksi rosterista pakosarjanlaippaa?
hp7500 kirjoitti:Uudet etuiskarit saapuivat. Jousen jäykkyys nyt alkuun ainakin 185kg/10mm. Nyt luulisin säätöjä olevan tarpeeksi vaimentajassa?
Löytyykö keneltäkään myytäväksi rosterista pakosarjanlaippaa?
joustaako enää noin jäykkä jousi. mulla oli kilpurissa vastaavan jäykkyset kynäjouset yhen asfaltikisan auton alla. nyt ne hyllyssä koristeena. ei oikeen ollut enää pitoja ku oli liian jäykkä.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
hp7500 kirjoitti:Uudet etuiskarit saapuivat. Jousen jäykkyys nyt alkuun ainakin 185kg/10mm. Nyt luulisin säätöjä olevan tarpeeksi vaimentajassa?
Löytyykö keneltäkään myytäväksi rosterista pakosarjanlaippaa?
joustaako enää noin jäykkä jousi. mulla oli kilpurissa vastaavan jäykkyset kynäjouset yhen asfaltikisan auton alla. nyt ne hyllyssä koristeena. ei oikeen ollut enää pitoja ku oli liian jäykkä.
Kyllä noita on käytössä ainakin ratavehkeissä tai jäykempiäkin jousia. Ulosjoustoa tolla yhden jousen kombinaatiolla ei kauhesti tule, mutta sekin on ratkaistavissa apujousella. Ensi kesänä on taas paljon viisampi näiden toiminnasta. Lisäksi on tarkoitus laittaa veitsivakaajat etu ja takapäähän, että sen johdosta voisi toimia löysempikin jousi.
Sovittelin wilwoodin superlitejä 3d-malliin ja näyttäisi että 286mm levy mahtuisi näiden kanssa vielä 15 tuuman vanteen sisään. 300mm levy melko varmasti tarvitsisi jo 16 tuuman vanteen. Näille pitää vielä suunnitella adapterit kiinnitystä varten. Mielessä käynyt myös jos tekisi itse uudet tukivarret etupäähän jotka olisi kapeammat kuin nykyiset.
Vanhat dynalite jarrusatulat siirtyy takapäähän. Nyt ongelmana ollut jarrujen häviäminen pitäisi näillä muutoksilla saada loppumaan. Samalla on myös tulossa pedalbox ohjaamoon. Löytyisi myös yksi käyttämätön konehuoneeseen asennettava pedalbox myytäväksi jos jollain tarvetta?
Etujarrujen adaptereita pyörittelin hiukan koneella ja suunnilleen tälläiset voisi koittaa toteuttaa. Painoa noin 200 grammaa kappaleelta kun materiaalina on alumiini.
Pyörät mahtuu vielä näillä kääntymään hieman yli 30 astetta.
Rakenteessa on nyt pääasiassa keskitytty korin vääntöjäykkyyteen. Kaaret tarvitsee vielä kiinnittää peltilapuilla koriin. Vielä voisi myös kulmavahvikkeita hitsailla lisää.
Tälläinen sähköpääkeskus tuli myös hommattua, jolla korvataan releet ja sulakkeet järjestelmästä. Tämän purkin sisällä on vielä logiikka jota voi käyttää sähköjen ohjauksessa.
Pari kuvaa edistymisestä nämä on tosin jo muutaman viikon vanhoja..
Konehuone ja sisusta on jo maalattu valkoiseksi. Tavoitteena saada viimeistään ratapäiviin mennessä valmiiksi.
Sylinterinkansi pitäisi tulla ensiviikon aikana valmiina takaisin. Siihen on nyt vaihdettu imuventtiilit niin isoiksi kuin pystyy.
Jospa pikkuhiljaa hätyyteltäisiin 400 hevosvoiman tehoja..