kokemuksia liikenteestä
Re: kokemuksia liikenteestä
Jos nyt palataan asiaan liikenteestä,Saabeja näkyy yllättävän vähän tienposkessa.Itse aikoinaan totesin sen olevan hyvä ja mielestäni kaunis auto(SAAB 900).
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Omistin aikoinaan 900Tbo (3ovinen/8v) -88. Aina olen pitänyt Saabista, ja tuolloin turbon mukaantulo ei ollut "ihan" niin hienostunutta kuin nykyään vastaavissa autoissa. Piti olla tarkkana ettei kapeilla/uraisilla kaistoilla kiihdytellyt liikaa, muuten olisi tullut kylkikosketuksia ... tämä vähän kärjistettynä. Mutta kyllä siinä sivuttaisliikettä tuli rajummissa kiihdytyksissä. Hyvä auto oli joka kelissä.
All details believed to be true but not guaranteed!
Objects in the mirror are closer than they appear.
Liikenteessä ja muualla maailmassa Saab oli tiennäyttäjä,turbotekniikassa,ei sitä koskaa,eikä minkää muun takia kukaa halunnu.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Turbopuoli oli silloin Saabilla hallussa. Muita hyviä asioita: ajovalot, lämmin, istuimet, tavaratila, mittariston/ym. selkeys, turbon vihellys
!

Ei minulla ole mitään Saabia vastaan, mutta että etuvetoinen turbo-auto... Hyi kamala. Mahtaa olla tosiaan jännä ajettava kun kaasua painaa reilummin. Pätee kyllä kaikkiin etuvetoisiin turbovehkeisiin.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
^Ja pätee kyllä kaikkiin etu- ja takavetoisiin, ainakin talvella.lada.h.s kirjoitti: Pätee kyllä kaikkiin etuvetoisiin turbovehkeisiin.
Taitaa olla seuraavakin henkilöauto neliveto.

Ja vielä kun sen kaveriksi saisi Nivan, niin ai että

Melkein kaikkihan aloittaa ajamisen etuvetoisella, toki turbottomalla...

Nykyisessä autossani ei ole mitään vastaavaa kuin silloisessa Saabissa. Edelleen on etuveto/tbo.
Eikai sentään avatarisi mukainen kulkupeli 

Päivän hyvä työ tehty. Kävin kylillä ja huomasin että mersu vetää opelia ojasta. Ei liikkunut opeli mihinkään. Sanoin mesekuskille että pitää narun tiukalla ja auton paikallaan. Reipas nosto keskeltä narua ja ooppeli pomppasi takaisin tielle 

Tuolla edellämainitulla metodilla saa suurenkin massan siirtymään pienellä voimalla. Joskus on jopa Ford 4000 saatu ojasta ylös siten että köysi fordin vetokoukkuun, toinen pää toisella puolen tietä olevaan mäntyyn tiukalle. Toinen köysi solmitaan keskelle ed. mainittua köyttä. Tästä kun nykäisee 90 asteen kulmassa nissan sunnyllä, lähtee foordi mukisematta ojasta 
Mitä suurempi väli on hinattavalla kohteella ja männyllä, sitä suurempi voima saadaan keskeltä narua nykimällä

Mitä suurempi väli on hinattavalla kohteella ja männyllä, sitä suurempi voima saadaan keskeltä narua nykimällä

Minulla oli pienenä takavetoinen tavallinen (olikohan se nyt 8-tuumainen?) polkupyörä jossa oli apurenkaat. Se oli minun ensimmäinen polkupyörä. Nykyään kyllä ajan etuvetoisella autolla, polkupyöräni ovat edelleen takavetoisia.pressa kirjoitti:Melkein kaikkihan aloittaa ajamisen etuvetoisella, toki turbottomalla...
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Jos siis käytössä on tarpeeksi kaukana oleva mänty ja riittävästi köyttä niin ihan käsivoimin saa auton takaisin tielle
Huomioiden tietenkin mahdollinen ohikulkeva liikenne, ettei tiellepaluusta tule turhankin äkäistä 

Smoppi kirjoitti: Minulla oli pienenä takavetoinen tavallinen (olikohan se nyt 8-tuumainen?) polkupyörä jossa oli apurenkaat. Se oli minun ensimmäinen polkupyörä. Nykyään kyllä ajan etuvetoisella autolla, polkupyöräni ovat edelleen takavetoisia.
Tuollainen minulla oli silloin nuorempana, takavetoinen tietenkin

Kaksi endurokuskia praatasivat keskenään valojen vaihtumista odotellessa. Asianmukaiset varusteet olivat kymmenen asteen pakkasessa!