köyhiä patentteja?

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: köyhiä patentteja?

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

hampaansa menettäneen hammashihnan asennus siten että voidaan ajaa korjaamolle... miettikääpä kuinka tapahtuu. on nimittäin tosi, olivat ruskipojat kekseliäitä olleet jossakin kaukana kaikesta... 8)
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Uubeegee

Re: köyhiä patentteja?

Viesti Kirjoittaja Uubeegee »

Halkaistaan hihna ja pyöräytetään toista puolikasta puolisen kierrosta.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: köyhiä patentteja?

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Nostonopeuden rajoitin pihakäytössä olevaan vastapainotrukkiin,silloin kun käytetään henkilönostokoria.Nosto mitataan kaasu pohjassa.Nostonopeus ei saa ylittää 30cm/s.EU määräys.

Otetaan kevyt kuormasidontaliina joka sidotaan kaapparioven vastatapin luo.Liinan pituus säädetään liinaan kiinnitettävällä vaarnaruuvilla.Säädön lukitus mutterilla.Vaarnaruuvilla säädetään liinan kokonaispituus siten että sen ollessa nostovivun kulman takana kaasu pohjassa säädetty nostonopeus ei ylity.Tuulilasin sisäpuolelle tulee tarra joka velvoittaa käyttämään tätä viritystä henkilönostokoria käytettäessä.Hydraulinestekierron rajoitin asennettuna olisi maksanut noin 1000€.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: köyhiä patentteja?

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Ei ihan yhtä monessa taloudessa käyttökelpoinen kuin Pirkan sukkahousuniksit. Tulee nämä kuitenkin luetuksi. Todistaa miehen mielikuvituksesta.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
tinuri
Viestit: 412
Liittynyt: 22.8.2009 21:43
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: köyhiä patentteja?

Viesti Kirjoittaja tinuri »

Ja sitten OHO tilanteessa turha mennä vakuutukselta pyytämään yhtään mitään :roll:
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: köyhiä patentteja?

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

tinuri kirjoitti:Ja sitten OHO tilanteessa turha mennä vakuutukselta pyytämään yhtään mitään :roll:
Trukkiasentaja/turvatarkastaja ehdotti jotain tällaista.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: köyhiä patentteja?

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Staatisen ilmanpuhdistimen "Safir" kennoon voi joskus tarttua roska joka aiheuttaa napsetta silloin kun roska pääsee oikosulkemaan varausten potentiaalit.Oikosulkukohdan voi paikallistaa näin.Avataan ilmanpuhdistimen kansi ja virran ollessa päällä Fiskars yleissaksilla oikosulkemalla korvataan ovessa oleva metallinen yhdyslenkki.Lattialla maaten,hämärässä vuotokohta näkyy sinisenä valokaarena ja napsahduksena joka on nyt helppo paikallistaa ja poistaa.Pelkkä pesu ei aina näitä yhteitä poista.
lattarautakuski

Re: köyhiä patentteja?

Viesti Kirjoittaja lattarautakuski »

kerran levis virranjakaja. siis kansi halkesi kuten myös pyörijä.
kansi teipillä kasaan ja pyörijän tilalle vahvaa rautalankaa. oli vähän heikko käynti mutta pääsipä ainaki kotiin
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: köyhiä patentteja?

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Mitenkä kiinnitit sen rautalangan jakajan akseliin?
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
lattarautakuski

Re: köyhiä patentteja?

Viesti Kirjoittaja lattarautakuski »

ehkä vähän liiottelin tämän pyörijän kanssa :)

se metallilevy siitä katkes vain osittain. sen jäljelle jääneen osan ja muovin väliin sitten hakkasin sen langanpätkän
virtain
Viestit: 1133
Liittynyt: 7.11.2010 20:29

Re: köyhiä patentteja?

Viesti Kirjoittaja virtain »

Aikoinaan tuli vaihdossa meille Mazda 323 -87 mallinen auto,ja katselin että mitä kaikkea pitäs leimalle tehdä :roll: ....Ja joku edellinen omistaja oli tehnyt niihin pitkiin jarruputkiin jatkoksen (keulasta perään menevät jarruputket) :lol: Ja se jatkoshan oli tietyst just siinä kohtaa,jossa jarruputket tulevat rintapellin jälkeen pohjan alle...No ei muutakun taivutin töissä sopivan suojapellin,jolla sai nätisti pois näkyvistä tämän edellisen omistajan tekemän jatkoksen...Ja leimahan siihen tul että tärähti :mrgreen:
Avatar
1500i
Viestit: 2149
Liittynyt: 1.5.2008 19:12
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: köyhiä patentteja?

Viesti Kirjoittaja 1500i »

Peräkonttiin esim. samaraan saa suojan leikkaamalla toisesta samanlaisesta. Ei likaannu oma kiinteä verhouksensa, kun päällä on irtonainen suoja joka passaa suoraan :)
Avensis stw
Ex.21093 -00
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: köyhiä patentteja?

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Mitenkä on, käytetäänkö nykyisin missä määrin istuinsuojia?
Muinoin uuteen autoon ostettiin enemmän tai vähemmän huonosti istuvat suojat, jotta uudet penkit varjeltuisivat.
Appiukolla on 26 vuotta vanha Pösö, jonka suojien alla on yhden päivän istuttu virheetön verhoilu. Onpahan paaliin mennessä ainakin hienot penkit. Tosin ei tuo vielä vuosiin ole sinne paaliin menossa.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
1500i
Viestit: 2149
Liittynyt: 1.5.2008 19:12
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: köyhiä patentteja?

Viesti Kirjoittaja 1500i »

Pavlovits kirjoitti:Mitenkä on, käytetäänkö nykyisin missä määrin istuinsuojia?
Kyllä ja metästyksen aikaan on vielä erikseen suoja takapenkillä matkustavalle koiralle.
Avensis stw
Ex.21093 -00
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: köyhiä patentteja?

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Wille 645 traktorin vajaan kahden tonnin nostokykyä voi lisätä seuraavasti.Jos esimerkiksi taakka nousee vain 2/3:aan maksiminostosta,niin sillon voi käyttää hyväksi massan hitautta.Peruutetaan taaksepäin taakan kanssa ja jarrutetaan äkisti noston ollessa täysillä.Nyt taakka pyrkii jatkamaan massan hitauden perusteella ja helpottaa työsylintereiden nostokykyä.Muutama sata kiloa voi riittää.
Vastaa Viestiin