Sivu 10/17
Re: ruisku pärähti käyntiin
Lähetetty: 11.9.2007 22:48
Kirjoittaja ralli lada
onko kenelläkään tietoa tuosta 1700iin ruiskusta?
Lähinnä kiinnostaa olisiko mahdollista säilyttää tuo suorasytty toiminnassa jos bensaa antaa kaasarilla?
Vai omaako tuo ruisku minkäänlaista virityspotentiaalia?
Paineitahan siitä voi nostaa mutta ei sillä vielä pitkälle mennä.
Jos imusarjan kohistaa kanteen ja vähän muotoilee/silottelee kanavia ja vaihtaa nokan niin saanooko ruisku sopimuksensa irti välittömästi.
Ja sitten vielä lopuksi kysymys lambdasta: Voiko vakio lambdasta haaroittaa singnaalin seosmittariin vai tarvitseeko laittaa toinen lambda rinnalle? itse en usko haaroitetun signaalin oikeellisuuteen mutta jos joku viisaampi tietäisi?
Siinähän noita kysymyksiä jo olikin.
Re: ruisku pärähti käyntiin
Lähetetty: 13.9.2007 20:38
Kirjoittaja ralli lada
nyt loppu kyllä puljaaminen tuon ruiskun kanssa.
Tyhjäkäyntiä käy ihan nätisti ja normiajossa käy hienosti ja vetää nätisti jo pintakaasulla

mutta yli puolenkaasun rupeaa ropeltamaan oikein tosissaan ja paukutta imupuolella
jos härnää pintakaasulla yli 4500rpm niin kärsii vähän enemmän kaasua, mutta silti ropeltaa.
kaasariksi tuo vaihdetaan eli nuo ruiskun osat saa edullisesti jos joku tarvitsee
vähän vielä askarruttaa että onko tuo suorasytty mahdollista säilyttää kaasarin kanssa?
Lähetetty: 13.9.2007 22:45
Kirjoittaja Jusu
Onkos siitä poksista koetettu tonkia mitään vikakoodia pihalle joskos se osaisi jotain oiretta valittaa?
Ei se sytty taida ihan itekseen toimia, kaavioissa on merkattu jotain liikennettä sen tikipoksin ja sen syttypoksin välillä mutta en minä keskilahjakkuuttani siitä sen enempää tolkkua saa...
Kaasutinta vain ja vaikka kärjetöntä syttyvä kaveriksi, kyllä se jäälle välttää.
Re: ruisku pärähti käyntiin
Lähetetty: 13.9.2007 23:01
Kirjoittaja Mara
ralli lada kirjoitti:nyt loppu kyllä puljaaminen tuon ruiskun kanssa.
Tyhjäkäyntiä käy ihan nätisti ja normiajossa käy hienosti ja vetää nätisti jo pintakaasulla

mutta yli puolenkaasun rupeaa ropeltamaan oikein tosissaan ja paukutta imupuolella

Kuullostaa jotensakin tutulta, mun ruisku sai viime talvena jonku hepulin ja ei meinannu jaksaa vetää ollenkaan, paukutti vaan ilmanputsariin päin jopa niin, että suodatinpanos hiiltyi yhdestä kohtaa!

Ei auttanu bensasuodattimen vaihto, kuten aikemmassa vastaavassa kohtauksessa, kolmellakin se alkoi käymään mokoma, 4.pytty pimeenä.
Mut pakko oli ajaa n. 100km kotiin, tulppien vaihto ei auttanu, johdot ristissä pimeni 1.nen, eli siis puola sökö. Metsästin sitten uuden(käytetyn) puolan, jossa meni muutama päivä ja laite seisoi koskemattomana ulkona hangessa. Koitin sitten huvikseni käyntiin vanhalla puolalla ja vika oli poissa!
Vaihoin kyllä sen puolan, kun ostinkin, eikä vikaa enää mun aikana koskaan tavattu, siis moottorinohjauksessa..
Lyhyesti; on toi GeneralMistake-ruisku vaan mystinen laite kaikessa yksinkertaisuudessan.
Re: ruisku pärähti käyntiin
Lähetetty: 13.9.2007 23:07
Kirjoittaja ralli lada
ei olla koitettu tonkia tikipoksista mitään koodeja pihalle ( en kyllä tiennyt että noin vanhasta niin voisi tehdäkään)
edit: katsoin kyllä ohjeet lada infosta, mutta miten tuo KÄYTÄNNÖSSÄ tapahtuu? tarvitseeko jotain virtakynää ja yleismittaria hienompia elektronisia vempaimia?
Re: ruisku pärähti käyntiin
Lähetetty: 14.9.2007 18:04
Kirjoittaja Jaakkima
Ei vaan vielä yksinkertaisempaa laitetta eli lyhyttä johdon pätkää, josta molemmat päädyt kuorittu auki. Sitten se pistääkin flektin päälle ja "tarkista motti"-valo rupeaa vilkkumaan kertoen vikakoodit. Helppoa kuin heinän teko tai se kuuluisa kakun pala.
Re: ruisku pärähti käyntiin
Lähetetty: 14.9.2007 18:38
Kirjoittaja ralli lada
mutta eihän meillä ole tuolta tikipoksista mitään yhteyttä mittaristoon, kun tuo ei ole alkuperäinen ruisku. eli ei taida vilkkua mikään lamppu. Ja muutenkin nuo varoitusvalot tuntuvat toimivan pyhällä hengellä.
Lähetetty: 14.9.2007 18:48
Kirjoittaja Jusu
No teitin olis nyt sitten kytkettävä se tsekkaa-motti-lamppu siihen tikipoksiin niinkuin kuuluu.
Re: ruisku pärähti käyntiin
Lähetetty: 14.9.2007 22:11
Kirjoittaja ralli lada
juuri vaihettiin vähän virimpi nokka, ja taitaa muuttua weberiksi koko kone.
ensin yritetään säilyttää tuo suorasytty mutta taitaa jossain vaiheessa muuttua jakajalle takaisin.
Re:
Lähetetty: 14.9.2007 22:33
Kirjoittaja maurichia
ralli lada kirjoitti:ladan valot ei oo hyviä nähnytkään
tai kyllähän ne menee jos ei aja pimeessä.
kyllä mun ladan valoilla näkee pimeelläkin aivan h*lvetin hyvin ku on vaan vaihettu hieman tehokkaammat (ei tieliikennekäyttöön) olevat racing polttimot
Re: ruisku pärähti käyntiin
Lähetetty: 14.9.2007 23:27
Kirjoittaja Fast2105
RACING polttimot? :lol: mistä niitä saa jatuliko lisää voimaa koneeseen?
Re: ruisku pärähti käyntiin
Lähetetty: 15.9.2007 10:00
Kirjoittaja START
niitähän saa varmaan mistätahansa sivasta ja lada kulkee näillä polttimoilla ainakin kahtasataaa

Re: ruisku pärähti käyntiin
Lähetetty: 15.9.2007 12:16
Kirjoittaja ralli lada
ilmeisesti tarkoitetaan 55/100W tai 90/100W polttimoita. Saattaa vakio umpiot lämmitä liikaa. (mm. kaverin zetorista suli heijastimet)
Re: ruisku pärähti käyntiin
Lähetetty: 17.9.2007 12:35
Kirjoittaja IlkkaHe
ei ne larvasta kärähtele, ei ainakaan vielä mitään sulamista tai pehmenemistä tapahtunu, vaikka kymppitonnin jo laadukkaat 90/100w Hnelkut paikoillaan, ja aina valot päällä....
Re: ruisku pärähti käyntiin
Lähetetty: 17.9.2007 21:15
Kirjoittaja ralli lada
nyt on sitten pihassa harvinainen 2105korinen nelilamppu
laitettiin sitten tohon ladaan ta-40Carinan tupla-pyöreet.
istuu paikoilleen ladan peltejä muokkaamatta ja istuu ihan jotenkin.