Sivu 10/19
Lähetetty: 4.11.2006 13:02
Kirjoittaja markku
Se on vain jäässä minulla liikkui tongilla hyvin , mutta veivistä kuluneet ne poorit ....... muuten ikkunat ok .. pientä fiksausta niin 70 tulee hyvä

Lähetetty: 4.11.2006 14:48
Kirjoittaja AI
Idän Ihme 1 kirjoitti:Pitäiskö AI:n perustaa tätä Ladaa vartein ihan oman projekti topicin? :D :D
Keväällä, sillä talven aikana sille ei tapahdu muuta kuin joku päivä lykkään sen talliin talviunille.
Ja noista ikkunoista, yksikään ei liikahda, kaikki siis jäässä. Kahvoista yksi on jopa ehjä ja paikoillaan.
Lähetetty: 4.11.2006 14:52
Kirjoittaja Vanja-eno
markku kirjoitti:Minultakin onnea uudelle omistajalle , molemmat tyytyväisiä ladoihinsa , ja tosta ikkunan vaijerista ...... vaijerit ehjät, hommaat vaan veivit jostain niitä saa halvalla ,toivottavasti pidät autoa hyvin , minäkin meinaan pitää 2103 mallia kuin kukkaa kämmenellä

Jaa mitäs se markku sai vaihdossa???
Lähetetty: 4.11.2006 15:45
Kirjoittaja AI
Vanja-eno kirjoitti:Jaa mitäs se markku sai vaihdossa???
Mitäs siinä lukee?
Lähetetty: 4.11.2006 17:32
Kirjoittaja Vanja-eno
AI kirjoitti:Vanja-eno kirjoitti:Jaa mitäs se markku sai vaihdossa???
Mitäs siinä lukee?
No jostain 2103 se höpäjää, mutta enhän mä muista sun vanhoja raatojas kaikkia ulkoa, niinkuin Jussi

Onkos se niin vaikeeta kertoa että mikä vuosimalli ja kunto tms

Lähetetty: 4.11.2006 17:41
Kirjoittaja samarai
AI kirjoitti:Tuli vielä mieleen että onko tämä Lada ollenkaan? Nämä Neuvostoliittoon jääneethän olivat VAZeja. Sillä merkillähän tämä auto24.ee:ssä myytävänäkin oli. Onko kellään mitään tietoa milloin tuo Lada-nimi on keksitty, vasta viennin alkaessa? Ja eikös kaikki 1970 Ladat jääneet Neuvostoliittoon? Käsittääkseni vienti alkoi vasta 1971 ja Suomi kai oli ainoa länsimaa johon niitä silloin vietiin.
Ilman muutahan toi on aito CCCP VAZ-2101. Ladathan on vaan kapitalistimaiden "aftermarket-kamaa".

Virossahan "Lada" olivat Vazeja vielä pitkään NL:n jälkeenkin. Olisiko tullut toi Lada-nimi vasta jossain tossa 2000-luvun vaihteessa siellä "vakinaisesti" käyttöön- näin muistelen esim. jostain "Kuldne Börsistäkin".

Onhan siellä tietysti taas "Suomi-historiaLadoja"
edit
Eli keksittiin juuri vuonna 1970 vientiä silmällä pitäen. Jossain historiikissä kerrottiin, että se "vahvistettiin" 1973

Lähetetty: 4.11.2006 17:58
Kirjoittaja markku
No sain vaihdossa 73 mallisen 2103 lada 1500 s .... leimattu juuri ja kuvia huomenna !
Lähetetty: 4.11.2006 19:09
Kirjoittaja Lada-Jussi
hieno homma että auto säilyy orkkiksena. 2103:han oli jo valmiiksi tuunattu, hyvä sinänsä jos se tulee ainakin jonkinlaiseen käyttöön, nythän se on AI:lla jäänyt vähän 71:n varjoon, ei ole moneen vuoteen kokoontumisissa näkynyt.
mitä noihin mallinimiin tulee, niin tuo neuvostoilmaisu on ollut aina vähän erillaista. Siellä autot oli lähinnä nimetty suoraa tehtaan ja tehdastyypin mukaan, näille tyypeille oli sitten joitain malli nimityksiä. eli jotenkin seuraavasti VAZ-2101 "Zhiguli", VAZ-2108 "Sputnik", ZAZ-1102 "Tavrija", M-2140 "Moskvitsh". Neukkulassa ei kai niin tarvinnut luoda merkeistä mitään brändejä tms. vaan ne oli vain autoja joille oli annettu jonkinmoisia kutsumanimiä tuollaisen kuivan koodin lisäksi. Nyky systeemin myötähän on kai enemmän alettu puhumaan Lada, Volga yms termeistä ja vasta viime vuosinahan on Ladasta merkkinä luotu sellainen yhtenäinen brändi. Eli on kai makuasia minkä merkinnän neukkulan aikaisista ottaa auton nimeksi, mutta Lada olis tuolloin lähinnä vientinimi, että kyllä toi olisi kai Zhiguli.
Lähetetty: 4.11.2006 19:25
Kirjoittaja Lada-Mies
Niin ja Zhigulihan siellä lukee persiissäkin

Lähetetty: 4.11.2006 19:26
Kirjoittaja AI
Lada-Jussi kirjoitti:että kyllä toi olisi kai Zhiguli.
Niinhän tuon auton perässäkin selvästi lukee...
Lähetetty: 4.11.2006 19:42
Kirjoittaja AI
markku kirjoitti:No sain vaihdossa 73 mallisen 2103 lada 1500 s .... leimattu juuri ja kuvia huomenna !
Kuva jo tänään:

Lähetetty: 4.11.2006 20:01
Kirjoittaja samarai
Onkohan tästä Zhigulista jäänyt tallelle mitään CCCP-aikaisia auton asiakirjoja?
Lähetetty: 4.11.2006 20:59
Kirjoittaja AI
Ei ollut, eestiläinen rekisteriote on. Neukkulainen käyttö- ja huolto-opas olisi ollut kyllä erittäin mieluinen. Oliko näiden mukana edes sellaista?
Lähetetty: 4.11.2006 23:15
Kirjoittaja samarai
Varmasti on venäjänkielinen käyttö-huolto-opas ollut uutena mukana. Neuvostoliitossa ei myyty varmaan mitään teknistä tuotetta ilman kunnon käyttöohjeita.
Tällainen edit löytyy moskovalaisesta CCCP-kalustoa taltioivasta "Lokakuun Moottori"- museosta.
Samaiseen museoon on näköjään hiljattain päätynyt myös se Suomesta (jossain Lahden lähellä ollut) myyty
Tartu-1. -Näitä ei siis ole olemassa kuin tuo 1kpl.
Lähetetty: 4.11.2006 23:20
Kirjoittaja Lada-Mies
samarai kirjoitti:Varmasti on venäjänkielinen käyttö-huolto-opas ollut uutena mukana. Neuvostoliitossa ei myyty varmaan mitään teknistä tuotetta ilman kunnon käyttöohjeita.
Tällainen
VAZ-2101 löytyy moskovalaisesta CCCP-kalustoa taltioivasta "Lokakuun Moottori"- museosta.
Samaiseen museoon on näköjään hiljattain päätynyt myös se Suomesta (jossain Lahden lähellä ollut) myyty
Tartu-1. -Näitä ei siis ole olemassa kuin tuo 1kpl.
Vautsi!on kyllä hieno tuo Vaz-2101 mutta..missäs sen peili on?
Tuohan on kans jotain 70-73 luokkaa..
Mikäs vehje tuo tartu-1 on?