Sivu 10/18
Re: Koska kesärenkaille 2010
Lähetetty: 27.4.2010 22:44
Kirjoittaja START
sunnuntaina ne tais vaihtua.
kyllä ne tuntu toimivan ihan niin ku pitäskin, savun määrä ja väri oli saman kaltaista kun viimevuonnakin

Re: Koska kesärenkaille 2010
Lähetetty: 12.10.2010 12:23
Kirjoittaja mikko853
Jokos porukka vaihtelee talvirenkaita alle? Ensimmäiset lumisateet luvassa tällä viikolla etelä-suomeenkin ja pakkastakin pukkaa jo aamuisin ja iltaisin

Re: Koska kesärenkaille 2010
Lähetetty: 12.10.2010 14:28
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
No ei vaihdu vielä ainakaan linjalla Kuusaa - Joensuu. Ei sitä nastojen rapinaa viitsi kuunnelle eikä huvita syödä teitä vihaamilleni urille.
Yöpakkasia loppuviikolle lupailee, mutta nämä nykyiset 5vuorokauden enneusteet yritetään tehdä niin tarkoiksi, että eivät tarkkoja ole nähneetäkään eli muuttuvat kumminkin.
Ja eipä ole edes NastaGummia mukana nyt minulla.
Re: Koska kesärenkaille 2010
Lähetetty: 12.10.2010 15:01
Kirjoittaja LADACAT
Viikonloppuna tuli laitettua kitkarenkaat alle.
Re: Koska kesärenkaille 2010
Lähetetty: 12.10.2010 15:23
Kirjoittaja LADA 112 T.T
01.12.2010 suvikummit alle?
Re: Koska talvirenkaille 2010
Lähetetty: 12.10.2010 18:52
Kirjoittaja jta
Kai sitä kohta vois alkaa harkitteen jo talvirenkaita alle. Viime yönä tuli lumet maahan tännekkin eikä vieläkään kaikki ole pois sulanu. Tiet tosin on vielä sulat ollu.
Re: Koska talvirenkaille 2010
Lähetetty: 12.10.2010 21:37
Kirjoittaja Uitukki
Isä oli vaihtanu eilen aamulla ja minä vaihdoin töiden jälkeen eilenillalla. Tänäaamuna oliki sitte lumi maassa ja jäiset tiet. Päivällä tosin tiet suli sitte äkkiä.
Re: Koska talvirenkaille 2010
Lähetetty: 17.10.2010 13:22
Kirjoittaja Flaiman
Tänä aamuna vaihdoin.
Re: Koska talvirenkaille 2010
Lähetetty: 17.10.2010 23:54
Kirjoittaja tinuri
Viikko takaperin vaihdoin kun kävin hakemassa. Tosin kitkuttimet ovat ja koossa 185 65 14. Vähän epäilyttää tuon leveyden suhteen, että riittäkö pito

Re: Koska talvirenkaille 2010
Lähetetty: 18.10.2010 6:38
Kirjoittaja Karvanoppa
Jos vaikka loppuviikosta pyörittelis talavinakit alle, ku näky luppailevan plussakelejä ja vesisateita torstaille asti.
Re: Koska talvirenkaille 2010
Lähetetty: 21.10.2010 9:04
Kirjoittaja Jaska HKI
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/vaih ... on-tunkkia,mielestäni Lada satakympissä on tällainen tekstissä mainittu rimpula,että oksat pois.
Re: Koska talvirenkaille 2010
Lähetetty: 21.10.2010 13:19
Kirjoittaja AI
Jaska HKI kirjoitti:mielestäni Lada satakympissä on tällainen tekstissä mainittu rimpula,että oksat pois.
Onkohan kukaan vaihtanut renkaita takavetoladan tunkilla? Siinä vasta italialaisen insinöörityön taidonnäyte!
Re: Koska talvirenkaille 2010
Lähetetty: 21.10.2010 15:22
Kirjoittaja Jaska HKI
Eikös se merkkaa sivuoviin naarmulla nostokorvan paikan kynnyskotelossa?
Re: Koska talvirenkaille 2010
Lähetetty: 21.10.2010 15:45
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
No ei kai nyt sentään. Tuulilasin jutussa mainitaan muovikierteiset ym. heikkorakenteiset tunkit. Olen melkoisen monta kertaa käyttänyt Samaran/110:n tunkkia vuodesta 1987, eikä mitään hankaluutta ole ollut edes kuormatun auton nostamisessa.
Jos kierteen viitsii voidella muutamalla öljytipalla n. kahden vuoden välein, toimii tunkki hyvin. Lisäksi tunkki vaatii vain vähän tilaa, minimikorkeus on pieni ja nostokorkeus vähintäänkin riittävä. (Etuveto-Ladoissahan on suurehkot ulosjoustovarat, mistä syystä suuri nostokorkeus tarpeen.)
Tosin kyllähän kaikki työkalut rikki saa tai muuta hämminkiä aikaan, jos omaa taipumusta siihen suuntaan.
SvS
Tässä vielä tiedote, johon Tuulilasi viittaa:
http://www1.autoalanverkkopalvelu.fi/me ... rvallisuus
Re: Koska talvirenkaille 2010
Lähetetty: 21.10.2010 16:08
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
On vaihdeltu renkaita ja nosteltu TakaPotkuja omalla tunkilla.
Kun käytön opettelee ja tekee oikein niin oviin ei jää mitään vauhtiviiruja. Viirut kyllä niihin helpolla saa, jos ei osaa asettaa tunkkia oikein. Tietysti tunkinkorvakkeiden on oltava edes auttavassa kunnossa.
Tosin peräkontissa kulkee kyllä nykyään kohtuullinen hallinosturi. Ihan vaan sen takia, että jos ei sitä olisi niin tulisi nosturille paljon enemmän töitä. Noilla Romuilla kun ajaa, niin korjaamo on oltava mukana tai varmaan jää tien päälle kiroamaan hölmöyttä.
Ladan oma "nosturi" on aivan käyttökelpoinen. Huomattavasti parempi kuin monissa länsiautoissa. Karmeimpiahan ovat ne linkkunosturit, joissa on vain toisella puolella nostomekanismi.
Yleensähän nuo Ladan omat tunkit menevät hävitykseen. Itse olen niitä vähän jemmaillut tulevaisuutta varten. Joskus niillä saattaa olla kysyntää.