Uusi ote tuli!
Re: Uusi ote tuli!
Tuli lappu tuossa kuukausi sitten haettua. Takajarruletku piti vaihtaa. Tuulilasille 2kk armonaikaa. Sanoi kopperon olevan näpsäkässä kunnossa ikäisekseen ja näinkin paljon ajetuksi (424tkm).
Re: Uusi ote tuli!
Jaa nekö antaa pidempiäkin aikarajoja korjauksiin. Olen aina luullut että jos aikaraja annetaan korjauskehotukseen se on kuukausi.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Uusi ote tuli!
Sain Nivaan vuoden lisää aja-aikaa. Ruostevaurio pohjassa ja peruutusvalot on kunnostettava sekä työvalot takaa poistettava eli ei mitään dramaattista, vaikka inssi kovasti kolkuttelikin.
Re: Uusi ote tuli!
Miksi? Eikö autossa saa olla muka työvaloja?timmikoo kirjoitti:työvalot takaa poistettava
Re: Uusi ote tuli!
paketti- tai huoltoautossa saa olla, ei henkilöautossa.
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: Uusi ote tuli!
Nappiscombiin haettu uusi ote, joka oikeuttaa 14,5kk:n ajeluun. Seoksia joutui hieman ruuvaamaan. 69€ Hyvinkään katsastuslinjalla, päästöjen kera.
Re: Uusi ote tuli!
Nivaan saatu uusi ote tänään citykatsastuksen "uudessa" (ex a-katsastus) toimipisteessä, tosin kaksi korjauskehotusta tuli otteeseen. Umpion lasi halki (ollut jo 2 aikasempaa vuotta, mut nyt "hylkäs") ja vas takapitkittäistukivarsi mutkalla (tämäkin ollut koko omistusaikani). 50€ päästölappu oli omasta takaa.
Re: Uusi ote tuli!
Joskus jostain autosta kun tuli hylkäys niin vain suoristettiin. Suoristaminen onnistuu melko helposti kun laitat lankunpätkän pohjaa vasten ja siihen tukien rautakangella painat tukivarren suoraksi. Toki tukivarsi pitää maalata eriväriseksi ja muttereita ruuvailla jolloin näyttää vaihdetulta. Asiahan on kuitenkin niin että jos tukivarsi kestää suorsituksen se melkovarmasti kestää käyttöäkin. Toki kannataa tarkistaa tukivarren päätysilmukoiden hitsaukset ettei ole ruoste päässyt pehmentämään.Laabani kirjoitti: vas takapitkittäistukivarsi mutkalla
Re: Uusi ote tuli!
Kysyin oikein varta vasten insinööriltä, että pitääkö vaihtaa, vai riittääkö vain suoristus. Sanoi, että voi suoristaa, ei tarvitse vaihtaa. Umpion jo vaihdoinkin, mutta tuo tukivarsi vielä suoristamati.
Re: Uusi ote tuli!
Lada 110 meni tänään leimasta läpi.Pressan patentti kierrätys pöntöstä meni ihan täydestä.Ja oma euron korjaus sarja käsijarruun avitti sen verran,että saan käsijarrun pitämään.Raision A-katsastuksessa 70€-Turun sanomien kestotilaajan kympin alennus päästömittauksessa hyödynnetty.Halvemmille asemille oli ei olisi tänään päässyt.
Re: Uusi ote tuli!
Tänään vihdoin Eurosamara katsastuksesta läpi. Kallista lystiä Ekosen Autokatsasuksella Jämsässä, päästötesti 19 euroa, itse katsastus 53 euroa ja vielä jälkitarkastus 25 euroa. Ehkä pitää vain alkaa ajelemaan Jyväskylän Q-Katsastukseen tulevaisuudessa, silloin ainakin tulee huomattava säästö, jos autossa ei ole mitään vikaa.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Uusi ote tuli!
Uusi ote tuli myös taas Transittiin. Huomautuksena lievä ruostevaurio takahelmassa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Uusi ote tuli!
Mitäköhän ne konttorilla sanoo sivu putkesta?? pitäs viiä lata enne inttii lähtöä leimalle
Re: Uusi ote tuli!
Ainakin muutama vuosi sitten tein laiskan korjauksen kun pakoputken takapää oli hapero. Vedin uuden putken etuvaimentimelta siten että putkenpää tuli vasemman takarenkaan etupuolelta ulos komiasti.rottarauta kirjoitti:Mitäköhän ne konttorilla sanoo sivu putkesta?? pitäs viiä lata enne inttii lähtöä leimalle

Kuulemma pitäisi tulla juurikin vasemmalta puolen ettei tuu savut jalankulkijoiden päälle.
En tiedä nykykäytäntöä, mutta kokeile ja kerro miten kävi.