Sivu 10/19
Re: Uusi ote tuli!
Lähetetty: 3.2.2012 23:44
Kirjoittaja Evreka
Tuli lappu tuossa kuukausi sitten haettua. Takajarruletku piti vaihtaa. Tuulilasille 2kk armonaikaa. Sanoi kopperon olevan näpsäkässä kunnossa ikäisekseen ja näinkin paljon ajetuksi (424tkm).
Re: Uusi ote tuli!
Lähetetty: 4.2.2012 10:45
Kirjoittaja Uitukki
Jaa nekö antaa pidempiäkin aikarajoja korjauksiin. Olen aina luullut että jos aikaraja annetaan korjauskehotukseen se on kuukausi.
Re: Uusi ote tuli!
Lähetetty: 9.3.2012 23:27
Kirjoittaja timmikoo
Sain Nivaan vuoden lisää aja-aikaa. Ruostevaurio pohjassa ja peruutusvalot on kunnostettava sekä työvalot takaa poistettava eli ei mitään dramaattista, vaikka inssi kovasti kolkuttelikin.
Re: Uusi ote tuli!
Lähetetty: 10.3.2012 9:08
Kirjoittaja pressa
timmikoo kirjoitti:työvalot takaa poistettava
Miksi? Eikö autossa saa olla muka työvaloja?
Re: Uusi ote tuli!
Lähetetty: 10.3.2012 9:47
Kirjoittaja pvdriver
paketti- tai huoltoautossa saa olla, ei henkilöautossa.
Re: Uusi ote tuli!
Lähetetty: 12.3.2012 18:30
Kirjoittaja Laabani
Nappiscombiin haettu uusi ote, joka oikeuttaa 14,5kk:n ajeluun. Seoksia joutui hieman ruuvaamaan. 69€ Hyvinkään katsastuslinjalla, päästöjen kera.
Re: Uusi ote tuli!
Lähetetty: 23.3.2012 11:39
Kirjoittaja Jämä
Samarassa taas vuosi ajoaikaa eikä huomautettavaa.

Re: Uusi ote tuli!
Lähetetty: 4.4.2012 22:29
Kirjoittaja Laabani
Nivaan saatu uusi ote tänään citykatsastuksen "uudessa" (ex a-katsastus) toimipisteessä, tosin kaksi korjauskehotusta tuli otteeseen. Umpion lasi halki (ollut jo 2 aikasempaa vuotta, mut nyt "hylkäs") ja vas takapitkittäistukivarsi mutkalla (tämäkin ollut koko omistusaikani). 50€ päästölappu oli omasta takaa.
Re: Uusi ote tuli!
Lähetetty: 4.4.2012 22:39
Kirjoittaja pressa
Laabani kirjoitti: vas takapitkittäistukivarsi mutkalla
Joskus jostain autosta kun tuli hylkäys niin vain suoristettiin. Suoristaminen onnistuu melko helposti kun laitat lankunpätkän pohjaa vasten ja siihen tukien rautakangella painat tukivarren suoraksi. Toki tukivarsi pitää maalata eriväriseksi ja muttereita ruuvailla jolloin näyttää vaihdetulta. Asiahan on kuitenkin niin että jos tukivarsi kestää suorsituksen se melkovarmasti kestää käyttöäkin. Toki kannataa tarkistaa tukivarren päätysilmukoiden hitsaukset ettei ole ruoste päässyt pehmentämään.
Re: Uusi ote tuli!
Lähetetty: 8.4.2012 19:33
Kirjoittaja Laabani
Kysyin oikein varta vasten insinööriltä, että pitääkö vaihtaa, vai riittääkö vain suoristus. Sanoi, että voi suoristaa, ei tarvitse vaihtaa. Umpion jo vaihdoinkin, mutta tuo tukivarsi vielä suoristamati.
Re: Uusi ote tuli!
Lähetetty: 23.4.2012 18:11
Kirjoittaja puusilmae
Lada 110 meni tänään leimasta läpi.Pressan patentti kierrätys pöntöstä meni ihan täydestä.Ja oma euron korjaus sarja käsijarruun avitti sen verran,että saan käsijarrun pitämään.Raision A-katsastuksessa 70€-Turun sanomien kestotilaajan kympin alennus päästömittauksessa hyödynnetty.Halvemmille asemille oli ei olisi tänään päässyt.
Re: Uusi ote tuli!
Lähetetty: 25.4.2012 19:03
Kirjoittaja JohnDoe
Tänään vihdoin Eurosamara katsastuksesta läpi. Kallista lystiä Ekosen Autokatsasuksella Jämsässä, päästötesti 19 euroa, itse katsastus 53 euroa ja vielä jälkitarkastus 25 euroa. Ehkä pitää vain alkaa ajelemaan Jyväskylän Q-Katsastukseen tulevaisuudessa, silloin ainakin tulee huomattava säästö, jos autossa ei ole mitään vikaa.
Re: Uusi ote tuli!
Lähetetty: 25.4.2012 21:24
Kirjoittaja samarai
Uusi ote tuli myös taas Transittiin. Huomautuksena lievä ruostevaurio takahelmassa.
Re: Uusi ote tuli!
Lähetetty: 26.4.2012 10:51
Kirjoittaja rottarauta
Mitäköhän ne konttorilla sanoo sivu putkesta?? pitäs viiä lata enne inttii lähtöä leimalle
Re: Uusi ote tuli!
Lähetetty: 26.4.2012 11:57
Kirjoittaja äölkjhgf
rottarauta kirjoitti:Mitäköhän ne konttorilla sanoo sivu putkesta?? pitäs viiä lata enne inttii lähtöä leimalle
Ainakin muutama vuosi sitten tein laiskan korjauksen kun pakoputken takapää oli hapero. Vedin uuden putken etuvaimentimelta siten että putkenpää tuli vasemman takarenkaan etupuolelta ulos komiasti.
Kuulemma pitäisi tulla juurikin vasemmalta puolen ettei tuu savut jalankulkijoiden päälle.
En tiedä nykykäytäntöä, mutta kokeile ja kerro miten kävi.