
Ilikan turinat turbo rojektista. *dedlaini 10.3*
Re: Ilikan turinat turbo rojektista.
No siinähän on lunta paskahuussin katolla! 

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Ilikan turinat turbo rojektista.
LiikkuskinTeemu Kankaanpää kirjoitti:Liikkuu jo ilman apuvoimia?

Wittu, kuvat työstetystä vauhtiksesta ois koneella, vaan ei toi photobucket oikeen pelaile, niin ei saa näytille. Pakko vaan sanoa, että ihan kivasti on tavaraa otettu takapuolelta pois

Tasapainotukseen pitäis viedä, vaikkakin sorvari epäili että tuskin on paljoakaan heittoja tossa, ja että konneistamot nuille yleensä antaa vaan valohoitoa, taikka sinnepäin tasapainottaa

- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Ilikan turinat turbo rojektista.
ja ottaen huomioon vakio alakerran joka tuskin vakiona täysin tasapainossa on, niin onko siitä sitten kovin suurta hyötyä
tottakai sekin jotain auttais mutta, tää on taas näitä niin ja näin juttuja
oletko punninnut?
varmaan on tukevampi kun toi mun v-p joka on niin oha että oikeen hirvittää, toivon mukaan ei mene kappaleiks.

oletko punninnut?
varmaan on tukevampi kun toi mun v-p joka on niin oha että oikeen hirvittää, toivon mukaan ei mene kappaleiks.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Ilikan turinat turbo rojektista.
Jep, itsekin tuossa pohdiskelin koneistamolla käytyä, kun hinta on sen 65e, oli se tasapainossa tai ei, että antaa mennä vaan, kyllä nuita koneita ja vauhtipyöriä tässä maassa riittää, jos se nyt sattuu olemaan hiukka epätasapainossa
ja kun tuo sorvarikin tuossa vielä kehaisi, niin olokoot. vauhtis, kytkin ja paineasetelma on siis paikallaan. Vauhtiksen paino käytiin kaupan vaa-alla puntaroimassa, ja harmittavasti hiukan päältä kuuden kilon, eli 6,12KG
tässäpä kuvvaa:
Kykinpinta sorvarin jälkeen puunattuna
Pultinreijissä holokit, keskittyy hieanosti nyt. Ja nuo on kuvassa hiukan ylhäällä vielä, ovat puolisen milliä lyhemmät kuin mitä tuo on tuosta paksu, eli eivät puristu väliin, vaan pultit ottavat ainoastaan alkuperäiseen vauhtikseen kiinni kiristettäessä
Takaa, josta matskua otettiin ainoastaan poies.
Siinä vielä yleis kuva Matskua lähti siis reilu sentti pois, nyt joka puolella on materiaali vahvuus kuulemma 11mm, joten kestänee räjähtämättä (eihän tätä konetta tällä turbolla kierrätetä kuitenkaan kuin johonkin 6500rpm, joten ei se rasitus niin kova tuonne edes ole.
Paine laakeri tuottaa vähän harmaita hiuksia, kun fiatin ei passaa (haarukka ei siihen niin hyvin passaa) ja ladankaan ei ole soppeli. Nyt on kolome laakeria menossa mukkaan tarviketorille, josta sitten tongitaan takahuoneen hyllyt lävitte ja etitään siihen mahollisimman soppeli
Mahottomuus ei olis modata tota fiatin laakeria, mutta helepommallakin saattas päästä, ja nuohan on halapaa ku elämä, 11e/kpl vakioasiakkaalle
Ja tuo bilteman varastus laippa osottautuki vähän huonommaksi. Tai ei siis ite tavarassa mitään ongelmaa, mutta turbiinille ei voi siitä ottaa öljyn painetta, koska tuossa öljypumppua pyöritellessä tuli huomattua että se öljy joka menee sieltä reunoilta, on ladassa puhdistamatonta (ja sieltä se varastus laippakin ottaa öljyn) ja sitten se menee suodattimen kautta josta sitten siihen keskelle ja sen "pultin" sisästä puhtaana muulle koneelle. Ei kait se muuta haittaa, mutta nyt turbon öljy otetaan orggis paineanturin rööristä, ja paineanturi siirtyy tonne varastus laipalle (en TODELLAKAAN suosittele noita haarotus paloja, ellei ole täysin bolt-on, jollasta ei biltemasta ainakaan saa
)
Juhulat juhulittu ja palakkana 4numeroinen summan edestä rahaa ja tavaraa
Tuntipalkka oli toisena päivänä ~90e 

tässäpä kuvvaa:
Kykinpinta sorvarin jälkeen puunattuna
Pultinreijissä holokit, keskittyy hieanosti nyt. Ja nuo on kuvassa hiukan ylhäällä vielä, ovat puolisen milliä lyhemmät kuin mitä tuo on tuosta paksu, eli eivät puristu väliin, vaan pultit ottavat ainoastaan alkuperäiseen vauhtikseen kiinni kiristettäessä
Takaa, josta matskua otettiin ainoastaan poies.
Siinä vielä yleis kuva Matskua lähti siis reilu sentti pois, nyt joka puolella on materiaali vahvuus kuulemma 11mm, joten kestänee räjähtämättä (eihän tätä konetta tällä turbolla kierrätetä kuitenkaan kuin johonkin 6500rpm, joten ei se rasitus niin kova tuonne edes ole.
Paine laakeri tuottaa vähän harmaita hiuksia, kun fiatin ei passaa (haarukka ei siihen niin hyvin passaa) ja ladankaan ei ole soppeli. Nyt on kolome laakeria menossa mukkaan tarviketorille, josta sitten tongitaan takahuoneen hyllyt lävitte ja etitään siihen mahollisimman soppeli


Ja tuo bilteman varastus laippa osottautuki vähän huonommaksi. Tai ei siis ite tavarassa mitään ongelmaa, mutta turbiinille ei voi siitä ottaa öljyn painetta, koska tuossa öljypumppua pyöritellessä tuli huomattua että se öljy joka menee sieltä reunoilta, on ladassa puhdistamatonta (ja sieltä se varastus laippakin ottaa öljyn) ja sitten se menee suodattimen kautta josta sitten siihen keskelle ja sen "pultin" sisästä puhtaana muulle koneelle. Ei kait se muuta haittaa, mutta nyt turbon öljy otetaan orggis paineanturin rööristä, ja paineanturi siirtyy tonne varastus laipalle (en TODELLAKAAN suosittele noita haarotus paloja, ellei ole täysin bolt-on, jollasta ei biltemasta ainakaan saa

Juhulat juhulittu ja palakkana 4numeroinen summan edestä rahaa ja tavaraa


Re: Ilikan turinat turbo rojektista.
Limppuhan näyttää erittäin asialliselta, luulisi kestävän. Ja kevyempihän se nyt on jo kuin ladan vakiopyörä, joten parannushan se jo on.. 
Tosta kyllä tajuaa kuinka jäätävän paksu tuo pyörylä on vakiona

Tosta kyllä tajuaa kuinka jäätävän paksu tuo pyörylä on vakiona

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Ilikan turinat turbo rojektista.
NiimpäJokari kirjoitti:Tosta kyllä tajuaa kuinka jäätävän paksu tuo pyörylä on vakiona


Ja pakko se on kehaista nimeltämainitsematontapimeää sorvaria, kun taas niin hemmetin hyvää työttä törkeän halvalla

paljonkos toi vauhtis paino Jokari vakiona? Ei tullu ite punittua kertaakaan


Re: Ilikan turinat turbo rojektista.
Toi painaa vakiona 8.x kiloa. Ladan vakiovauhtis 6,6 kg.IlkkaHe kirjoitti: paljonkos toi vauhtis paino Jokari vakiona? Ei tullu ite punittua kertaakaanJa paljonkos ladan painaa, jotain vähän alta 7kiloa? Kevennyksellä ei ollu kyllä niin väliä, mutta aina se on eteenpäin jos se vähän kevenee
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Ilikan turinat turbo rojektista.
Noniimpä taas..
Saattaapi Ladan väkräys nyt unohtua, tuli nääs ostettua uus kelekka
Ja paino sanalla uus, onhan sentään vm 07 ja ajettu 800km, mutta viimenen metri onkin ollu tolle kelekalle meleko raaka
Eli pikku mälli sille on tapahtunu, mutta on se vielä korjattavissa...
Ja, Vapari ei ole vaihtoehto, ja ilo alkaa kilosta ja riemu kahdesta yms yms yms... Eli Kysseessä on Nelari Turbo, joten pysytään näissä ylipaineistetuissa kuitenkin
Pitääkait siitäkin kuvia räpsästä, ja laittaa ihimeteltäväksi. Pientä rojektia kuitenkin siinäkin luvassa, lähinnä kuitenkin korjausta, ei niinkään tuunausta/virittelyä.
Saattaapi Ladan väkräys nyt unohtua, tuli nääs ostettua uus kelekka


Ja, Vapari ei ole vaihtoehto, ja ilo alkaa kilosta ja riemu kahdesta yms yms yms... Eli Kysseessä on Nelari Turbo, joten pysytään näissä ylipaineistetuissa kuitenkin

Re: Ilikan turinat turbo rojektista.
noniin, nyt on kelkka pihassa, ja tutkitukin on:
Turbo on melekosen kookas tässä
Kyllä siinä silti on tuottoja kuitenni 150hp, joten virtaahan tuo sentään jotain. Ihan mielenkiinnolla pitää kyllä kahtua että mikä tässä mahtaa olla ahtopaine, mittari tuskin kuitenkaan jää paikoilleen, ei kait mua ajossa kiinnosta kuinka siellä on painetta, kuhan on
Mällättyhän se tosiaan on, joten hommaa riittänee, mutta eiköhän tuosta vielä tämän talven aikana kampe saada. Pitää vaan koittaa hillitä tota rahan menoa, kun sitä nyt on näissä edellisissäkin rojekteissa ihan nokko.Välijäähytinkin oli yllättävän iso, mutta oli kyllä ilikiästi vääntyny tuosta päästä, mutta pikaisten katteluitten perusteella ja toivottavasti se on ehjä. Vaan kai se pitää isompiki tähän heti vaihtaa
Kelkka on siis -07 otettu tosin käyttöön ylivuotisena viime talvelle, ja kilometrejä on vain 800, tosin niistä viimeset metrit ollu meleko rankkoja
Uus peli tosiaan, yli viistoista vuotta uudempi kuin meikäläisen ajokeista mikään ikinä...
Mutta mutta, semmonen tappaus, joka vie ladan rakentelu aikaa, mutta siitä kerttoillaan enempi osotteessa: http://kelkkalehti.com/keskustelu/index ... ic=30782.0 enkä täällä pyrikään siitä informoimaan sen enempää, että ei menis ihan höpöksi...
Ladasta:
Nyt on painelaakeri (jota ei muuten jokari oikeen saa valmiiksi istuvaa.. Ladassa kun kaikissa paineasetelmissa on se vastin pinta siinä jousessa, ja fiatissa ei...) mutta se vaatii toimiakseen ladan ja fiatin kytkin haarukan ristisiitoksen. Ei pittäis olla ongelmaan, mutta niitähän tässäkin on tullu...
Ostin tuossa myös kalliin kierrepakan jotta saa ladan kannenpulteista lyhennellä sopivat pinnapultit kitkinkopan ja moottorin väliin, fiatin kanssa kun niissä tulee pituus eroja. Saahan tolla tehä myös vähän pitemmät pinnapultit renkaitten kiinnitykseen
Nyt sitten yhistetään kone ja loota ja nakataan paikalleen, jonkajälkeen jatketaan räpellystä. kuten sanottua, saattaa se vain vierähtää...
Turbo on melekosen kookas tässä



Kelkka on siis -07 otettu tosin käyttöön ylivuotisena viime talvelle, ja kilometrejä on vain 800, tosin niistä viimeset metrit ollu meleko rankkoja


Mutta mutta, semmonen tappaus, joka vie ladan rakentelu aikaa, mutta siitä kerttoillaan enempi osotteessa: http://kelkkalehti.com/keskustelu/index ... ic=30782.0 enkä täällä pyrikään siitä informoimaan sen enempää, että ei menis ihan höpöksi...
Ladasta:
Nyt on painelaakeri (jota ei muuten jokari oikeen saa valmiiksi istuvaa.. Ladassa kun kaikissa paineasetelmissa on se vastin pinta siinä jousessa, ja fiatissa ei...) mutta se vaatii toimiakseen ladan ja fiatin kytkin haarukan ristisiitoksen. Ei pittäis olla ongelmaan, mutta niitähän tässäkin on tullu...
Ostin tuossa myös kalliin kierrepakan jotta saa ladan kannenpulteista lyhennellä sopivat pinnapultit kitkinkopan ja moottorin väliin, fiatin kanssa kun niissä tulee pituus eroja. Saahan tolla tehä myös vähän pitemmät pinnapultit renkaitten kiinnitykseen

Nyt sitten yhistetään kone ja loota ja nakataan paikalleen, jonkajälkeen jatketaan räpellystä. kuten sanottua, saattaa se vain vierähtää...
Re: Ilikan turinat turbo rojektista.
Nyt on kone ja loota pienten vastoin käymisten jälkeen yhdessä, ja kytkin toimii! vivusta tuli ihan hyvä, vaikka itte sanonkin.. toivottavasti hitsaus vain kestää
Myös välijäähy saapu tänään! On se vaan helvetin iso
mutta, kyllä sitä sinne vähän jo suunnittalimma, vaan voi heittää vakio valoille hyvästit
Noh, sovitamma sinne jotkut toiset, vaan nyt takas lasin ääreen --->

Myös välijäähy saapu tänään! On se vaan helvetin iso


Re: Ilikan turinat turbo rojektista.
Olisit hankkinut välijäähyksi vaan semmosen pienen, se nimittäin ei ole ensimmäinen eikä toinen osa joka käy liian pieneksi. Mulla on nissanissa semmonen 600x300x76mm välijäähy ja riittää yli 400hv eli aivan ylimitoitettu sekin. Se tosin sopii juuri siihen keulaan nätisti, mutta puolet matalampi olisi ollut juuri sopivan kokoinen. Ja nämähän mitat ovat kennon mittoja, päädyt ja putkien lähdöt eivät kuulu koskaan mittoihin jos ei ole erikseen mainittu.IlkkaHe kirjoitti:Nyt on kone ja loota pienten vastoin käymisten jälkeen yhdessä, ja kytkin toimii! vivusta tuli ihan hyvä, vaikka itte sanonkin.. toivottavasti hitsaus vain kestää![]()
Myös välijäähy saapu tänään! On se vaan helvetin isomutta, kyllä sitä sinne vähän jo suunnittalimma, vaan voi heittää vakio valoille hyvästit
Noh, sovitamma sinne jotkut toiset, vaan nyt takas lasin ääreen --->
Kun bemariin ostaa osia, se on ku laittas rahaa pankkiin.
Re: Ilikan turinat turbo rojektista.
Saman kokonen kuuleri mullekin tuli, ja sillä mielellä, että ei tosiaan jää pieneksi, kun se nälkä kuitenkin juossain vaiheessa kasvaa
Ja se kyllä mahtuu sinne, ei se siitä kiinni ole.

- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Ilikan turinat turbo rojektista.
onko muuten porukoitten saman kokoiset kuulerit näitä huippu laadukkaita kiinalaisia vai jotain öky kalliita? itellä tosiaan juurikin saman kokonen aito kiinakuuleri. ei missään kiinni, oli vaan pakko ostaa kun halvalla sai 

21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Ilikan turinat turbo rojektista.
Yleensä nämä ovat kiinalaisia mutta mitä sitten? Sisärivoitus on ja painaa vaan vähän enemmän. Lämmönjohtokyky on varmasti riittävä.START kirjoitti:onko muuten porukoitten saman kokoiset kuulerit näitä huippu laadukkaita kiinalaisia vai jotain öky kalliita? itellä tosiaan juurikin saman kokonen aito kiinakuuleri. ei missään kiinni, oli vaan pakko ostaa kun halvalla sai
Kun bemariin ostaa osia, se on ku laittas rahaa pankkiin.
Re: Ilikan turinat turbo rojektista.
Tuossa 700x300x100 kiinakuuleri. Virtaa varmaankin riittävästi ja on ihan törkeän painava.BME316 kirjoitti:Yleensä nämä ovat kiinalaisia mutta mitä sitten? Sisärivoitus on ja painaa vaan vähän enemmän. Lämmönjohtokyky on varmasti riittävä.START kirjoitti:onko muuten porukoitten saman kokoiset kuulerit näitä huippu laadukkaita kiinalaisia vai jotain öky kalliita? itellä tosiaan juurikin saman kokonen aito kiinakuuleri. ei missään kiinni, oli vaan pakko ostaa kun halvalla sai

500whp.net