Sivu 10/22

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 29.4.2010 22:12
Kirjoittaja ^pena^
kaasari on 32/36 dgv... mitään merkintöjä ei löytyny mutta täytyy huomenis kattella tosta toisesta dgv:stä josko siitä merkinnöt löytyis....

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 30.4.2010 8:34
Kirjoittaja ^pena^
no nyt löyty merkinnät seosputkista mutta mieleen tuli pari kysymystä: Kuinka mitataan bensanpinta, ilmeisesti kohokammion pohjasta bensapintaan esim. sillä työntömitan piikkipäällä?kuinkas kohon maksimiliike?

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 30.4.2010 8:46
Kirjoittaja Jokari
Mitkäs ne merkinnät oli?

Bensapinta mitataan samalla tavalla kuin kaikissa muissakin kaasareissa; kaasarin kansiosasta tönärillä kun se on pystyssä vaikka pöydällä, ilman kannentiivistettä, messinkikoholle 41 mm ja muovikoholle 35, max.liike molemmissa 51 mm, se ei ole niin tarkka kun ei mene 51 mm yli vaan.

http://www.poustusa.com/weber_carb_page ... loat_1.jpg

Selventävä kuva.

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 30.4.2010 13:28
Kirjoittaja ^pena^
nonii alotetaas kokonaan alusta...Moottori on 1700cc mihin tehtiin täydellinen koneremontti n.2000km sitte ja samalla viritettiin n.10 puristuksil ja jollain oisko 300 asteen nokalla, pakokaasut poistuu marteliuksen 4-2-1 sarjasta...vetää hyvin, kiekuu hyvin mut tyhjäkäynti on hukassa välillä täysin ja välillä käy jotain 800rpm-1400rpm pomppien...
-venttiilivälykset ok.
-ketju kireellä.
-sytytys ennakko noin 7-8 astetta.
-nokan ajotus kohdallaan
-samalla nokalla toiminu ennen alhaalta
-kaasari on weber 32/36 dgv jossa:
-hajottimet 3.5/4.5
-seosputket f6/f6
-päät 150/155
-ilmat 170/170
-tyhjäkäynnit 50/55 (kokeiltu kaikennäköstä)
-bensanpinta ja kohon max. liike mitattu ja säädetty.
-läppäakselissa jonkin verran väljää (mut toiminu ennen)
-bensapumppu konehuoneeseen asennettava hugo jossa max.paine 0.25 ja tuotto 120l
Hankinko f50 seosputken vai laakerin läppäakselille???

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 30.4.2010 23:07
Kirjoittaja Jokari
No ei se tuolla nokalla voi ikinä vakion tavoin käydä tyhjää. 1. tyhjäkäyntisuutinkin jää todennäköisesti aivan liian pieneksi, 60 voisi olla lähempänä. Voi olla myös väljä läppäakseli, kokeile starttipilotilla tai muulla herkästi syttyvällä aineella ruiskia kohti läppäakselia molemmin puolin. Jos pahemmin ryntää tai hyytyy kone, niin väljää on liikaa...

Tyhjäkäyntiongelmat EI johdu seosputkista koska ne eivät ole pelissä tuolloin mukana. F50 vaikuttaa olevan käytökseltään hieman katukäyttöön sopivampi putki ja F6 melko rikkaan makuinen. F50 on helvetin hyvä putki Ladan koneeseen 1. kurkulle.

Ja tuollainen samainen 0,25 bar suurituottoinen Hucon sähköpumppu aiheutti neulaventtiilin pitämättömyyden eräässä DGx-sarjan Weberissä uudellakin neulalla...0,2 bar säädön jälkeen loppui kuin seinään.

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 1.5.2010 23:53
Kirjoittaja Jokari
Vastaan ensi viikon ajan weber-aiheisiin kysymyksiin ja sen jälkeen neuvonta loppuu...

Esitä siis kysymyksesi niin vastaan. Sen jälkeen voitte ammentaa tietouden netistä tai itse kokeilemalla ja testaamalla. Juuri niinkuin minäkin olen tehnyt, mutta vain hyvää hyvyyttäni täällä näitä tietoja jakanut. Ilmaisia lounaita kun ei ole olemassa...

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 2.5.2010 9:36
Kirjoittaja Pavlovits
Jos nyt Jokaria vaihteeksi kehuisikin, niin on tuo tietämys tästä asiasta ollut ylivertaista ja vielä viitseliäisyys jakaa tietouttaan muille. Moititaan taas sitten muista asioista,

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 2.5.2010 19:14
Kirjoittaja ^pena^
ootko jokari mitenkään tutustunu noihin weberin paineistus sarjoihin? sain kaverilta pari weberin raakiletta toinen dgva ja toinen datti, olleet viimeks painepuolella mk3 turbo escortis...eli mitä tarvii et kestää painetta?neulassa näkyis kumitiiviste mut onko muuta missä pitäs olla?

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 2.5.2010 20:00
Kirjoittaja pvdriver
no jos jokarilla löytyy kirjanmerkeistä vielä ne parhaan sivut joista kaasutintietous on ammennettu, ne sopisivat tämän topikin jatkeeksi ;)

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 2.5.2010 20:52
Kirjoittaja lada.h.s
Vaikka minä ankarana orkkistelijana en ole ollut Jokarin kanssa kaikesta ihan samaa mieltä niin siitä huolimatta täytyy sanoa että tämän
topicin eteen on todella nähty vaivaa! Ja se tieto on ollut ja tulee olemaan hyödyllistä!

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 2.5.2010 21:25
Kirjoittaja ^pena^
sama tunnustus annetaan jokarille et jos joskus on asiaa janakkalaan niin kalja ei kesken lopu kun turistaan webereistä.... :D

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 2.5.2010 22:00
Kirjoittaja Jokari
^pena^ kirjoitti:ootko jokari mitenkään tutustunu noihin weberin paineistus sarjoihin? sain kaverilta pari weberin raakiletta toinen dgva ja toinen datti, olleet viimeks painepuolella mk3 turbo escortis...eli mitä tarvii et kestää painetta?neulassa näkyis kumitiiviste mut onko muuta missä pitäs olla?
En juuri ole turbovehkeisiin perehtynyt oikeastaan missään muodossaan. DATtiin myydään ainakin paineistussarjaa jossa on metallikärkinen neula, kuminen kannentiiviste ja joitain kumitiivisteitä kriittisiin paikkoihin. Pitäisi kestää likemmäs baarin noilla...onhan noita käytetty iät ja ajat, joten jos aivan susi ratkaisu olisi niin tuskin niitä enää olisikaan.
Tietenkin turboautossa kaasari on valtava kompromissi kaikinpuolin...

Kiitos vaan kauniista sanoista kaikille, mutta ne eivät asiaa muuta mihinkään suuntaan.

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 2.5.2010 22:18
Kirjoittaja THI-900
Nyt kun tossa pääsee rahaan pian kiinni niin tarkoitus olisi viedä loppuun toi RedBullin laittelu rojekti. Siihen tulee DGMS 38 kaasarista tehty vaiheittain aukeva kaasari. Sen tiimoilta ainakin tulee vielä juttua tähän jatkoksi. Rahan puute on tässä tarkoittanu = ei varaa ostaa laajakaista lambdaa ja muutamaa muuta projektin vaatimaa osaa kuten jäykempi kytkin ja loput pakoputken osat.

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 3.5.2010 16:16
Kirjoittaja -jokke-
THI-900 kirjoitti:DG alkusia (lue hyviä) on ollu Fordeissa 70 luvulla (taunus, capri, cortina...) Joskus aina nettivaraossa joku kanssa myy. Korjaussatsi kannattaa panna ehdotomasti käytettyyn.
Entäpä miten on, vähäpäästöinen + weber
saako tuommoista kombinaatiota kohtuudella päästöistä läpi?

Onko Jokari joutunu isommin temppuileen että olet saanu seokset noinkin kohdilleen?

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Lähetetty: 3.5.2010 19:41
Kirjoittaja Jokari
-jokke- kirjoitti: Entäpä miten on, vähäpäästöinen + weber
saako tuommoista kombinaatiota kohtuudella päästöistä läpi?
On se mahdollista mutta helvetin hankalaa. Yksinkertaisesti peruskaasaria ei ole suunniteltu toimimaan niin että sillä saisi vähäpäästöisyyden alittavia arvoja.
Erityisesti oltava hyvät välit sen kanssa joka omistaa pakokaasuanalysaattorin. Lisäksi se että kirjoittaa lapun koska vaikka päästöt olisi kohdallaan, niin ei auto silti laillinen ole.
Kaikkein helpoin ratkaisu on unohtaa vähäpäästöiset Ladat koska niistä ei ole muuta kuin harmia. Näin pääsee aina kaikkein helpoimmalla pitkässä juoksussa.
Itsellä oli 1700i ja senkin kanssa sai aina tapella päästöjen kanssa vaikka mitään vikaa ei näennäisesti ollutkaan. Jostain asteekista nyt puhumattakaan...yksi vähäpäästöinen Lada riitti minulle, nykyään voi ajaa suoraan leimalle ja päästöt on takuulla kunnossa.

-jokke- kirjoitti:Onko Jokari joutunu isommin temppuileen että olet saanu seokset noinkin kohdilleen?
Tarkoittaa mitä? Tuotako että pitäisi vähäpäästöiset lukemat saada isopäästöisestä vai mitä? Vai paljonko olen muuten temunnut näiden kanssa?