Romanian Rellu-mitä nyt kuuluu ?
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Romanian Rellu-mitä nyt kuuluu ?
TCe 90 näyttää vievän polttoainetta huomattavasti vähemmän kuin heikompitehoinen vapari.
Jos vielä näkisi paljonko on hintaero.
-e- Löyty se hinastokin.
Jos vielä näkisi paljonko on hintaero.
-e- Löyty se hinastokin.
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Re: Romanian Rellu-mitä nyt kuuluu ?
Tuossa kolmipyttysessä turbokoneessa oli mukavan kuuloset äänet ku polkasi. Muistutti kutoskoneen murinaa.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Romanian Rellu-mitä nyt kuuluu ?
Laskin varsin että kauanko minun ajomäärillä pitäisi ajaa että pienempi bensankulutus maksaisi hintaeron takaisin. 11 vuottaLattarauta kirjoitti:TCe 90 näyttää vievän polttoainetta huomattavasti vähemmän kuin heikompitehoinen vapari.
Jos vielä näkisi paljonko on hintaero.
-e- Löyty se hinastokin.

Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Romanian Rellu-mitä nyt kuuluu ?
Minulla menisi neljässä vuodessa, lisäksi ehtisi nauttia ilmastoinnista monena kesänä.
Re: Romanian Rellu-mitä nyt kuuluu ?
Muuten olisi hyvä auto, mutta rattipainikkeiden valaistus puuttuu:
http://www.iltalehti.fi/autotestit/2017 ... 2_at.shtml
http://www.iltalehti.fi/autotestit/2017 ... 2_at.shtml
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Romanian Rellu-mitä nyt kuuluu ?
Minuakin kyllä häiritsee, että Lidlistä ostetusta Samaran mittaritaulun lasin päälle asentamastani auton sisä-/ulkolämpömittari - kello yhdistelmästä puuttuu valaistus. Olen ratkaissut asian käyttämällä otsavaloa pimeällä ajellessani.


Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Romanian Rellu-mitä nyt kuuluu ?
Kyllähän se uusi logan mcv kiinnostaisi suomen halvimpana uutena farmarina, mutta senkin hinnalla saa 30kpl 110:aa tai samaraa 

Njet problem, normal katastroof 

Re: Romanian Rellu-mitä nyt kuuluu ?
Huomasin että karvalakkimallin moottori on muuttunut vaparista samaksi 900-kuutioiseksi TCe -moottoriksi, joten hinnastosta löytyisi hyvin ladamainen varustelu ilman turhia ja tarpeellisia varusteita. Base-malleja ei näy tosin yhtään myynnissä.
Re: Romanian Rellu-mitä nyt kuuluu ?
Mutta kun vuoden ajelee, niin ei saa enää ehkä kuin 15kpl.. Mitä kauemmin pitää, niin sitä halvemmaksi se vaan tulee. Lopulta se on jo maksanut itsensä takaisin, kunhan ei vaihda sitä enää uuteen ja laskee kuinka paljon on siinä säästynyt.mikko853 kirjoitti:Kyllähän se uusi logan mcv kiinnostaisi suomen halvimpana uutena farmarina, mutta senkin hinnalla saa 30kpl 110:aa tai samaraa
Jos tyytyy vain halpoihin käytettyihin, ei koskaan pääse uuteen käsiksi ja tuntea sen hajua omakseen.
Tai no
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Romanian Rellu-mitä nyt kuuluu ?
Ei kyllä ole Suomen halvin farmari. Katso http://lada-auto.fi/mikko853 kirjoitti:Kyllähän se uusi logan mcv kiinnostaisi suomen halvimpana uutena farmarina, mutta senkin hinnalla saa 30kpl 110:aa tai samaraa
Re: Romanian Rellu-mitä nyt kuuluu ?
Vähän äkkiseltään tutkailin, niin Logan "Base" taisi kuitenkin olla Ladaa halvempi, tulikohan nyt oikein katsottua?
Auton hankintaa harkitsevan kannattaa kuitenkin muistaa, että kaikkea ei voi elämässä mitata rahassakaan. Vanhalla autolla ajeleva voi viettää mielessään hiljaisen hetken ja itsetutkiskelun kautta löytää se hiilijalanjälki jonka tulee jättämään tuleville sukupolville. Tulee huomaamaan, että juuri nyt itsestäkin riippuu niin Suomen kuin koko maailmankin kohtalo ja jatkuvuus elää täällä ihmisarvoista elämää. Lähes poikkeuksetta päätyy ostopäätöstä vakavasti harkittuaan, että uuden auton hankinta on todellinen ympäristöteko ja selvä kannanotto "EI"- äänen puolesta ilmastonmuutosta vastaan. Näin osoittaa myös olevansa henkilö joka tuntee vastuunsa laajasti kaikkea ympäristönsuojelua kohtaan. Pienempi huollontarve, matalampi kulutus ja käyttömaksut tuovat myös mukavasti selvää säästöä muuten kalliiseen autoiluun.
Ihmisarvoista parempaa elämää itselleen, omaisilleen ja tuleville sukupolville taisteleva ei pelkää ottaa myöskään tarvittaessa vaikka velkaa. Toverit! Tunne vastuunalaisuutesi. Sinuun luottavat sankat ihmisjoukot ympäri maailman. Älä petä Sinuun asettua luottamusta ja ihmiskuntamme suurta asiaa. Vain maallista rahaa siinä kuitenkin palaa ja Sinulla on Uusi Auto pihassa!
Tai no
Auton hankintaa harkitsevan kannattaa kuitenkin muistaa, että kaikkea ei voi elämässä mitata rahassakaan. Vanhalla autolla ajeleva voi viettää mielessään hiljaisen hetken ja itsetutkiskelun kautta löytää se hiilijalanjälki jonka tulee jättämään tuleville sukupolville. Tulee huomaamaan, että juuri nyt itsestäkin riippuu niin Suomen kuin koko maailmankin kohtalo ja jatkuvuus elää täällä ihmisarvoista elämää. Lähes poikkeuksetta päätyy ostopäätöstä vakavasti harkittuaan, että uuden auton hankinta on todellinen ympäristöteko ja selvä kannanotto "EI"- äänen puolesta ilmastonmuutosta vastaan. Näin osoittaa myös olevansa henkilö joka tuntee vastuunsa laajasti kaikkea ympäristönsuojelua kohtaan. Pienempi huollontarve, matalampi kulutus ja käyttömaksut tuovat myös mukavasti selvää säästöä muuten kalliiseen autoiluun.
Ihmisarvoista parempaa elämää itselleen, omaisilleen ja tuleville sukupolville taisteleva ei pelkää ottaa myöskään tarvittaessa vaikka velkaa. Toverit! Tunne vastuunalaisuutesi. Sinuun luottavat sankat ihmisjoukot ympäri maailman. Älä petä Sinuun asettua luottamusta ja ihmiskuntamme suurta asiaa. Vain maallista rahaa siinä kuitenkin palaa ja Sinulla on Uusi Auto pihassa!
Tai no
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Romanian Rellu-mitä nyt kuuluu ?
Jep, Base-varustelulla Logan on tonnin halvempi kuin halvin 2194. Mutta ei näitä oikein kannata verrata kuin hinnoiltaan; Loganin tavaratila on paljon suurempi. Sanderon tavaratilakin on lähes yhtä iso kuin farmari-Kalinan ja 50% suurempi kuin HB-Kalinan.
Re: Romanian Rellu-mitä nyt kuuluu ?
Logan MCV:llä ajellessaan voi varmaan myös miltei hyvällä omallatunnolla tuntea autonsa olevan Lada, Largushan pohjautuu 1.sarjan MCV:hen pienin muutoksin.
Niin voiko Ladaa yleensä edes verrata mihinkään muuhun merkkiin? Kyse on vähän samasta asiasta kuin Harrikan hankinnassa, sitä on järkisyillä vaikea perustella, vaan se perustuu enemmänkin elämänkatsomukseen ja asenteeseen. Harrikan hankintaa ei kuitenkaan tarvitse asuin- ja toimintaympäristössään kenellekään selitellä, mutta lähihistoriaan pohjautuvien mielikuvien johdosta Ladan hankintaa voi joutua jopa seikkaperäisestikin perustelemaan poliittisia näkökantojaan ja rahatilannetta myöten. Miksi elämäntapaansa pitää jollekin perustella, kun kysyjä ei kuitenkaan sitä edes ymmärrä? Ladan hankinta vaatiikin maallisen sijaan enemmän henkistä pääomaa ja vahvaa itsetuntoa.
Ladan silloinen Neuvostoliiton aikana syntynyt maine on kääntynyt tavallaan sitä vastaan ja nykyisessä poliittisessa ilmapiirissä sen sllloinen myyntimenestys on muodostunut paljolti nyt vain taakaksi ja Lada joutuu ilmeisesti ikuisesti kantamaan neuvostohistoriansa painolastia harteillaan. Ihmisten mielikuvissahan Suomessa Lada edustaa edelleen sitä menneitten neuvostoaikojen kantikasta takaveto-Ladaa, eikä sitä mielikuvaa edes halutakaan muuttaa - no miten Lada voisikaan olla jotain muuta kuin se vanha kunnon Lujaa Laatua Lada? Ei mitenkään.
Se ei ainakaan yhtään edistä Ladan myyntiä, että joku vain itse "tuntee tai kuvittelee autonsa olevan Lada", vaan se on muiden tunnistettavakin Ladaksi tai tietämättömille pystyttävä kertomaan autonsa olevan Lada.
Niin voiko Ladaa yleensä edes verrata mihinkään muuhun merkkiin? Kyse on vähän samasta asiasta kuin Harrikan hankinnassa, sitä on järkisyillä vaikea perustella, vaan se perustuu enemmänkin elämänkatsomukseen ja asenteeseen. Harrikan hankintaa ei kuitenkaan tarvitse asuin- ja toimintaympäristössään kenellekään selitellä, mutta lähihistoriaan pohjautuvien mielikuvien johdosta Ladan hankintaa voi joutua jopa seikkaperäisestikin perustelemaan poliittisia näkökantojaan ja rahatilannetta myöten. Miksi elämäntapaansa pitää jollekin perustella, kun kysyjä ei kuitenkaan sitä edes ymmärrä? Ladan hankinta vaatiikin maallisen sijaan enemmän henkistä pääomaa ja vahvaa itsetuntoa.
Ladan silloinen Neuvostoliiton aikana syntynyt maine on kääntynyt tavallaan sitä vastaan ja nykyisessä poliittisessa ilmapiirissä sen sllloinen myyntimenestys on muodostunut paljolti nyt vain taakaksi ja Lada joutuu ilmeisesti ikuisesti kantamaan neuvostohistoriansa painolastia harteillaan. Ihmisten mielikuvissahan Suomessa Lada edustaa edelleen sitä menneitten neuvostoaikojen kantikasta takaveto-Ladaa, eikä sitä mielikuvaa edes halutakaan muuttaa - no miten Lada voisikaan olla jotain muuta kuin se vanha kunnon Lujaa Laatua Lada? Ei mitenkään.
Se ei ainakaan yhtään edistä Ladan myyntiä, että joku vain itse "tuntee tai kuvittelee autonsa olevan Lada", vaan se on muiden tunnistettavakin Ladaksi tai tietämättömille pystyttävä kertomaan autonsa olevan Lada.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»