Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Tänään ostettu varaosat. Jarruihin siis.
Tupakansytytin olisi hakusessa!!!! Pesääkin kaipailisin! Ööhm siis tupakansytyttimen pesää!!!
No niin takaisin asialinjalle, eikös vanhimmissa 2105 malleissa ole samanlainen tupakansytytin kuin 2103-21033 malleissa?
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Tänään olisi tarkoitus saada aikaiseksi vaihdettua takajarrusylinterit.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Vaihtelin tuossa pari päivää sitten takajarrusylinterin vasemmalle puolelle. Olipa yllättävän kova homma saada jarrukengät pois. Ne jouset jotka
niitä pitävät kiinni olivat todella tiukkoja. Vähän jännittää miten saan uudet jarrukengät sinne kiinni.
Eilen vaihdoin venttiilikopan äSSästä Helmeen päittäin ulkonäkösyistä. Samalla vaihdoin äSSän vähemmän väljiä kaasuvivuston niveliä
Helmeen.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Ja täältähän löytyy myös ohjeet miten niistä jousista selviää äheltämättä kuula punaisena, ainoastaan alajousen joutuu pihdeillä kiskomaan kiinni mutta sehän on piece of cake.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
En tiedä millainen ohje täällä on mutta, itse olen toiminut niiden jousien kanssa niin että olen ottanut jousen päästä lukkopihdeillä kiinni ja sitten renkasrauta vetaria ja pihtejä vasten vääntänyt jousen takaisin. Joskus kun ekaa kertaa jarruja avasin takaa, niin meinas siinä itku tulla ku ne vieterit ei tosiaan oo mitään kuulakärkikynän jousia.
21013 1200L/1700 '87 RedBull & 2101 1200 '74 Kopeeka Classic & 21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Etukenkä irti, yläjousi kiini kenkään ja väännä kengän paikalleen. Kengästä vääntäen saat sen välitangon laitettua paikalleen. Alempi jousi piikkiä käyttäen liuttamalla paikalleen. Voimaa ei jarruhommissa paljoa tarvita.
Vipuvarsi korvaa voiman. Äly on heikon pelastus. Minkä voimassa voittaa sen matkassa menettää. jne jne.
Jos tarvii pelkkä takajarrusylinteri vaihtaa nii sehän hoituu ilman kenkien poistoakin. Kenkien säädöt vain tappiin ja käsijarru myös, niin siitä välistä irtoaa mukavasti.
Itse vaihdoin kengät laittamalla molemmat jouset ja välitangon paikalleen, toisen kengän hollille ja sitten hampaat irvessä vetäen se toinenkin kenkä omille urilleen. Yritin aluksi liu'utella ohuen talttapään avulla jousia paikalleen, kuten pressa kertoi, mutta ei löytynyt sopivan kapoista työkalua.
separi kirjoitti:Yritin aluksi liu'utella ohuen talttapään avulla jousia paikalleen, kuten pressa kertoi, mutta ei löytynyt sopivan kapoista työkalua.
Piiki eli purasin, siis sellainen teräväkärkinen missä on pallopäinen kahva. Saa hyvän otteen ja kun ohenee päähänpäin niin jousi luistaa kuin itsestään...
separi kirjoitti:Jos tarvii pelkkä takajarrusylinteri vaihtaa nii sehän hoituu ilman kenkien poistoakin. Kenkien säädöt vain tappiin ja käsijarru myös, niin siitä välistä irtoaa mukavasti.
Mutta kun jarrusylinteri oli lauetessaan ruikkinut nesteet kengille niin ne ovat käyttökelvottomat. Ja tämän vuosimallin takajarrut ovat automaatti-säätöiset.
Motonetissä eivät maksaneet 4 kappaletta kuin 14.80e.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Motonet myi väärät jarrukengät minulle! Kysyin Ladaan takajarrukenkiä, myyjä kysyi että tuleeko ne automaatti vai käsisäätöisille takajarruille,
no sanoin ihan oikein että automaattisäätöisiin jarruihin. No myyjä toi paketin ja minä maksoin sen. Onneksi kuitti on tallessa!
Motonetin luettelo tuntee vain seuraavat jarrukengät: 1200/1300 ( käsisäätöinen ) 1971-1997 ja 2104/2105/2107 ( automaattisäätö sylinterissä )
1971-1997. Otin tottakai automaattisäädöllä olevat. Jotka eivät sovi ollenkaan. Eikös vuonna 1979 tehdyssä Ladassa ole automaattisäätöiset
takajarrut????! Ei siellä mitään säätöruuveja ole!
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
lada.h.s kirjoitti:Motonet myi väärät jarrukengät minulle! Kysyin Ladaan takajarrukenkiä, myyjä kysyi että tuleeko ne automaatti vai käsisäätöisille takajarruille,
no sanoin ihan oikein että automaattisäätöisiin jarruihin. No myyjä toi paketin ja minä maksoin sen. Onneksi kuitti on tallessa!
Motonetin luettelo tuntee vain seuraavat jarrukengät: 1200/1300 ( käsisäätöinen ) 1971-1997 ja 2104/2105/2107 ( automaattisäätö sylinterissä )
1971-1997. Otin tottakai automaattisäädöllä olevat. Jotka eivät sovi ollenkaan. Eikös vuonna 1979 tehdyssä Ladassa ole automaattisäätöiset
takajarrut????! Ei siellä mitään säätöruuveja ole!
Nappiksissa ja kanttilampuissa on samat kengät, jotka olet todennäköisestin saanut (nappiksessa käsisäätöset ja kanttilampuissa autom. säätö sylinterissä). Tuplalamppuisissa on automaattisäätö "kengissä" ja niissä on sitten omat kengät...
Muutenkin Motonetin "varaosamyyjät" on tolloo porukkaa, eli ei kannatta ostaa mitään ellei itse tiedä millaista hakee... Kannattaa asioida ennemmin kunnon varaosaliikkeissä, ei ne osat niissäkään maksa maltaita ja yleensäkkin asiantuntemusta löytyy niistä enemmän.
Voi helkkari kun on tavallisiin verrattuna kalliit!
No täytyypä kysäistä ihan tavallisista varaosaliikkeistä.
lada.h.s kirjoitti:Muutenkin Motonetin "varaosamyyjät" on tolloo porukkaa, eli ei kannatta ostaa mitään ellei itse tiedä millaista hakee...
Totta kun ostelin sieltä takajarrusylintereitä niin myyjä ei tiennyt mallia 1300S valmistetun ikinä! Ja hermostuneena kyseli moottorin
sylinterin leveyttä ja moottorin tehoa...
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
lada.h.s kirjoitti:Motonet myi väärät jarrukengät minulle!...En toki edes tiedä mitä sen olisi pitänyt myydä.
Kettuilin sitten ettei tiedä jotain nippelitietoa
Miksi et kaupassa katsonut että saatko oikea tavaraa, vai etköä nyt itsekään tiedä mitä tarvitset. Ota malli mukaan kun käyt ostamassa niin on helppo verrata. Minun mielestä on monasti turhaa haukkua myyjää jos ei ostajakaan tiedä mitä haluaa.