Sivu 10/11
Re: Megasquirt
Lähetetty: 7.3.2018 11:47
Kirjoittaja Ladanautti
Laajakaistalambda ja TunerStudion lisenssi, sitten automaattisäätöä avuksi ja loput dynossa.
Re: Megasquirt
Lähetetty: 8.3.2018 9:13
Kirjoittaja hautakorpi
Itse ajattelin kaivella netin syövereistä vastaavalla ammepalotilalla olevien autojen sytkä karttoja ja katsoa niistä suuntaa kun rupean hieromaan aikanaan omaani säätöihin...Toki puristussuhteella ja nokalla on vahva merkitys asiaan eli 1:1 ei karttaa vain voi kopioda
Ne kuulokkeet jossa putki menee kannen viereen lienevät must/ jokin muu tapa huomata detonaation ilmeneminen.
No nakkelen ainakin itse palstalle kuvaa kartasta, jahka pääsen sen kimppuun aikanaan.
Jaettu tieto = hyötyä aivan kaikille

Re: Megasquirt
Lähetetty: 8.3.2018 19:43
Kirjoittaja Ladanautti
Tuohon omaan MS-projektiin liittyen aloitin
uuden kötöstyksen niin saa simuloitua paremmin tuota ladankin 60-2 triggeriä ja yhteensopiva tuon MOAMS ja MS3X -kytkennän kanssa. Tilasin noita JimStimin prossuja pari kipaletta...
Re: Megasquirt
Lähetetty: 12.3.2018 19:11
Kirjoittaja jta
hautakorpi kirjoitti:Nakkaan muutamia osanumeroita ja linkkejä palstalle, muitten mega projektien helpottamiseksi.
Vag Cop (pääteasteellinen hukkakipinä) puola 4 sylinteriselle motonet 10-1141
Näkyy muuten olevan samaista puolaa biltemassakin myynnissä samalla hinnalla.
Linkit vertailuksi:
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... 000040501/
http://www.motonet.fi/fi/tuote/101141/p ... ja-vag-97-
Re: Megasquirt
Lähetetty: 14.3.2018 14:07
Kirjoittaja Ladanautti
Johtosarjan valmistelu saatu aloitettua ja piuhat sosialisoitu sosialistiautosta eli vanhat 2105/2107i saivat olla elinluovuttajina. Siinä vähän osviittaa kuinka MOAMS kytketään, sisäiset kytkennät pitää myös reitittää valittuihin spare -liitäntöihin. Taitaa tulla vastaan MS3 -prossun osto kun loppuu tulot kesken, mm. pitää arpoa KNOCK/TACHO ja BOOST/TACHO -valintojen välillä mistä ottaa. Voi olla, että knock saa jäädä ja boost sekä tacho tarvitaan.
Kokosin taulukkoon MS1/MS2/MS3 vaihtoehtoja ja MS2 sarakkeeseen laitoin omat valintani vihreällä ja nuo siniset on se konfliktikohta kun loppui liitännät. Tarvetta olisi VSS1 ja VSS2 ainakin.... tehdään nyt johtosarja kaikille ominaisuuksille ja katsotaan sitten kun MS3 kotiutuu, voi olla että joutuu laittamaan vielä D-liittimen lisäksi

Re: Megasquirt
Lähetetty: 26.3.2018 13:47
Kirjoittaja jta
Jos ei hukkakipunaa halua tehdä niin hyvä vaihtoehto voisi olla toinen VAG puola. Saa joka tulpalle oman puolan samassa paketissa eikä edes mahdottoman hintanenkaan.
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/1 ... oneuvo=528 Motonetin numero 10-1231 Tuollainen meni nyt itellä tilaukseen.
Re: Megasquirt
Lähetetty: 29.3.2018 10:11
Kirjoittaja hautakorpi
Liittyykö tuohon erillispuolan (joka pytylle) käyttöön jotain tiettyjä etuja, kuin esim hukkakipinä puolan käyttöön?
Onko niitten säätäminen toimivaksi kummassakin yhtä vaivaton toimenpide?
itsellä mennyt aika imu/pakosarja juttujen ympärillä, tuli suunniteltua kokonaan uudet laipat ladankanteen, nyt ladaan sais sitten kunnon imu/pakosarja laippaa!!!
Re: Megasquirt
Lähetetty: 31.3.2018 0:15
Kirjoittaja jaketech racinteam
hautakorpi kirjoitti:Liittyykö tuohon erillispuolan (joka pytylle) käyttöön jotain tiettyjä etuja, kuin esim hukkakipinä puolan käyttöön?
segventaalisesti saa ohjattua jos moottorinohjaus siihen kykenee.
Re: Megasquirt
Lähetetty: 27.9.2018 14:09
Kirjoittaja Ladanautti
Taisi tuo KNOCK ratketa sillä, että teen
tuollaisen modin sytytyspuolelle ja nappaan pulssit ja generoin siitä normaalille 4-pyttyiselle mittarille pulssit eli kaksi pulssia per kierros. Joten JS4 saa olla nyt inputtina.
Tuli hankittua kokonainen Nivallinen konehuoneen tekniikkaa ja vielä uudempaa, jossa nokka-akselinkin tunnistin ja knock valmiina eli Euro3. Sain koko
johtosarjan ehjänä pihalle ja tuli jo muokattua sitä megalle sopivaksi samalla immobilizeri teurastaen. Tosin tuohon laitetaan normaali autohäly joka aktiivisena tekee megan toimimattomaksi.
Nyt sitten pystyy rakentamaan kaksi täydellistä megakonetta larppaan; toinen ahtimella ja toinen vaparilla eli pitääkö sitten hankkia jostain toinenkin Lada?

Re: Megasquirt
Lähetetty: 30.10.2018 13:00
Kirjoittaja hautakorpi
lähtikö kone käyntiin MOAMS levyllä vai vieläkö proto vaiheessa?
Re: Megasquirt
Lähetetty: 30.10.2018 13:31
Kirjoittaja Ladanautti
Systeemi on kasassa mutta kone ei autossa. Pitää sylinterit hoonata, rengastaa ja laakerit vaihtaa. Tuo on pakko pitää nyt kevääseen asti ajossa kun toimii vaalivankkurina

Re: Megasquirt
Lähetetty: 31.10.2018 20:51
Kirjoittaja hautakorpi
Olisiko mahdollista saada kytkis kuvaa johto sarjasta, miten olet vedot toteuttanut?
Helpottaisi varmasti meidän muiden touhuja jotka alkavat nyt talvella kasaamaan johtosarjaa ladaansa varten samalle levylle

Re: Megasquirt
Lähetetty: 31.10.2018 21:49
Kirjoittaja AnttiRais
Minullakin kyseinen levy kasauksen alla. Itse moottorista uupuu vielä triggeri, suutintukki sekä hall anturi. Levyltä fetit suuttimille sekä muutama diodi. [img]
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201810 ... 5e9620.jpg[/img] tuollaista pakosarjaa/imusarjaa nyt luonnostelemassa, saa antaa ideoitakin.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Megasquirt
Lähetetty: 1.11.2018 7:33
Kirjoittaja Ladanautti
Sekventiaalinen peruskytkentä, joka voidaan toteuttaa 1.7i monojetin johtosarjalla (peräisin 2107), minun alkuperäinen suunnitelma, mutta koska sain uudemman 4-pistenivan tekniikan niin sen
johtosarjalla siitä tulee tuollainen. Kuvaa muokattu ja kytkentä pitää saattaa sen mukaiseksi, muutama piuha täytyy lisätä ja muutama poistaa.
Mulla taitaa jäädä yksi 4-pisteimusarja kansineen ylimääräiseksi sekä tuo monojetin johtosarjakin... tuskin kahta larppaa rakennan.
Re: Megasquirt
Lähetetty: 6.11.2018 11:17
Kirjoittaja kevmi
Miten tuon knock sensorin saa toimimaan Megan kanssa? Eikös tuossa ole jokin konetyyppi taajuus mistä se nakutus selviää?
Olisko heittää kuvaa missä nokka-akselinkin tunnistin sijaitsee tuossa koneessa? Mietin että saiskohan sitä koneistettua tavalliseen kanteen.