kiitokset vastauksista, hiukka tarkempaa infoa kuitekin tarvitsisin, jos millään vitsisit vaikka lyhyestikkin vastailla
***Wisecot on alunperin tarkoitettu Hondan b16 moottoriin, joten poraus on 78,5mm. Niihin on koneistettu venttiilikolot oikeisiin paikkoihin jälkikäteen. Männät nousee aika tarkkaan lohkon yläpinnan tasalle. Kiertokankina Eaglen kanget h-profiilina arp:n pulteilla. Puristukset on 8,5 paikkeilla.
oliko kankina ladaan tarkoitetut eaglet vai jonkin toisen moottorin? Antamallasi tiedolla päättelen sen että kanki olisi pidempi kuin ladan koneen, koska 1500ccm koneessa vakio männillä/kangilla jotka ova kohtuu korkeat, laki jää -2mm kansi tasosta. miten sylinterin seinämät ovat kestäneet rääkkiä? eli onko ylikuumenemisia tms havaittavissa koneessasi
***Ahdin on fin-turbon räätälöimä. Garrett hybridi, joka on parhaimmillaan 2barin ahtopaineilla. Vielä ei siis olla kunnolla kartalla. Maksimipaineet olleet 1,7 baria tällä hetkellä.
edelleen siis 1,7L vakio pahvilla, vai vakio monikerros metalli tiivisteellä? käytätkö mitaan ARP:n pultteja kannessa tai alakerrassa kiertokangen pultien lisäksi? Tuo 1,7 bar on kiitetävä lukema ladan koneelle!!!
Oletko harkinnut/onko koneessasi käytössä öljysuihkut mäntien alle?
Laitoitko VFTS mallisen muutossarjan öljypumpulle, jossa rattaita on jatkettu?
***Nyt on muutostyöt käynnissä E85 etanolille, jolla tavoitellaan korkeampia teholukemia. Nykyiset teholukemat on ajettu tavallisella 98-bensalla. Ahtimen imu ja lähtöaukko 3 tuumaisia.
E85 kamaa itsekkin olen suunniteluut oman koneeseeni, tämä otettiin jo huomioon mm. seetimateriaaleissa, oliko tästä havaintoa mitkä pesät turbossasi on käytössä T3 pakona ja T4 toisella puolen? harkitsitko mitään vakio turboa tuon customin tilalle ennen päätymistäsi siihen?
Oma mosa on tosiaan tällä hetkellä koneistajan hellässä huomassa, tuon mäntä/kanki yhdistelmän kanssa vielä painin hetken....toisaalta ladaan saisi halvalla kiinasta H-profiili kankea. toisaalta tuo harvinaisempi mäntä koko aiheuttaa omat ongelmansa jos laadukkaampaa takomäntää meinaa koneeseen saada...sopivan kanki/mäntä yhdistelmän valkkaamisessa on omat vaivansa, jos tietäisin kangen silmä välin pituuden ja sen mihin mosaan koneesi kanget on tarkoittettu urakka olisi paljon helpompi.