Kait nuo aika monta keikkaa ajaaki kun ajavat tuolla ympäri vuoden?samarai kirjoitti:No enpä tiedä dieselin taloudellisuudesta museotaksissa. Eiköhän sille käyttövoimaverollekin ole ajeltava jo monta keikkaa?
Iltapäivälehdet ja muut uutisotsikot
Re: Iltapäivälehdet ja muut uutisotsikot
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Iltapäivälehdet ja muut uutisotsikot
Kyllä varmaan ajavatkin ja ilmeisesti mikään ei estä pitämästä samalla käyttöautonakin. Siinähän samalla ns. tappaa kahta kärpästä yhdellä iskulla. Tuo että ei tarvitse dieselistä henkilöauton käyttövoimaveroa maksaa, on mielestäni sille merkittävä etu.
Mikähän siinä oikein oli takana, että aikaisemmin no. painotettiin sitä, että museoajoneuvoilla ei saa ajaa kuin 30 päivää vuodessa ja että ainakin "naapuri valvoo sitä"?
Mikähän siinä oikein oli takana, että aikaisemmin no. painotettiin sitä, että museoajoneuvoilla ei saa ajaa kuin 30 päivää vuodessa ja että ainakin "naapuri valvoo sitä"?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Iltapäivälehdet ja muut uutisotsikot
30 päivän rajoitus koskee vain museovakuutusta, mikään ei estä ottamasta tavallista liikennevakuutusta museorekisteröityyn autoon jolloin saa ajaa 365 päivää kateellisista naapureista huolimatta.
Re: Iltapäivälehdet ja muut uutisotsikot
Moi,
Vielä mielenkiintoisempi aihe on 13.1.17 Maaseudun Tulevaisuudessa. "Kakkosauton vakuutus halpenee". "Uusi liikennevakuutuslaki astui voimaan vuoden alusta. Se mahdollistaa kakkosauton vakuuttamisen samoilla bonuksilla kuin ykkösauton".
Äkkiä soitto vakuutusyhtiöön. Samarassa on aika kallis liikennevakuutus.
Vielä mielenkiintoisempi aihe on 13.1.17 Maaseudun Tulevaisuudessa. "Kakkosauton vakuutus halpenee". "Uusi liikennevakuutuslaki astui voimaan vuoden alusta. Se mahdollistaa kakkosauton vakuuttamisen samoilla bonuksilla kuin ykkösauton".
Äkkiä soitto vakuutusyhtiöön. Samarassa on aika kallis liikennevakuutus.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Iltapäivälehdet ja muut uutisotsikot
Niin juuri, mutta tämäkin tuli itselle tietoon vasta nyt tästä eo. Jyväskylän museotaksi lehtijutusta.innov kirjoitti:30 päivän rajoitus koskee vain museovakuutusta, mikään ei estä ottamasta tavallista liikennevakuutusta museorekisteröityyn autoon jolloin saa ajaa 365 päivää kateellisista naapureista huolimatta.
Minä ainakin olin tähän asti siinä uskossa, että museoajoneuvo ei saisi ajaa kuin 30 päivää vuodessa. Eli saisi vain tuon museoautovakuutuksen. Kyllä tämä nyt on jo tiedossa, että voi ottaa myös normaalin ympärivuotisen liikennevakuutuksen.

Kyllä tuollainen 123-korinen Mersu menisi loistavasti vielä käyttöautona. Veljellä oli joskus vm. 78 240D ja kyllä minä sillä enemmän tykkäsin ajaa kuin tolla 110:llä. Tietysti tänä päivänä on jo varmaankin hankala löytää hyvää sopivaan hintaan. Hävitti Mersunsa silloin lähinnä juuri sen kovan dieselveron vuoksi.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Iltapäivälehdet ja muut uutisotsikot
Ookko Samarai ostanut 110 vai puhutko Veljesi 110..
Re: Iltapäivälehdet ja muut uutisotsikot
Veljen 110:ä tarkoitin, itsellä on Samara edelleen. Siitä loppuu leima tämän kuun lopussa, ajattelin vielä kuitenkin käydä tarjoamassa, niin saapahan ainakin vielä kuukauden lisää jos ei ajokieltoon laiteta.
Onhan sillä sitten jo 21 vuotta ajeltu, joten ehkä voi sanoa, että tuli tutustuttua GM-Samaraan.
Jos ajot tuolla loppuu, pitääkin ilmeisesti alkaa metsästää jotain museorekisteröityä Mersua. Joka tapauksessa en enää halua nähdä seuraavassa autossa minkäänlaisia turhia valopisteitä kojetaulussa. Mennään tekniikassa inhimillisempään suuntaan, en enää jaksa kuullakkaan mistään vikakoodeista.
Onhan sillä sitten jo 21 vuotta ajeltu, joten ehkä voi sanoa, että tuli tutustuttua GM-Samaraan.

Jos ajot tuolla loppuu, pitääkin ilmeisesti alkaa metsästää jotain museorekisteröityä Mersua. Joka tapauksessa en enää halua nähdä seuraavassa autossa minkäänlaisia turhia valopisteitä kojetaulussa. Mennään tekniikassa inhimillisempään suuntaan, en enää jaksa kuullakkaan mistään vikakoodeista.

Viimeksi muokannut samarai, 15.1.2017 23:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Iltapäivälehdet ja muut uutisotsikot
^Mitä tilalle jos ei mene läpi?
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Iltapäivälehdet ja muut uutisotsikot
Heh, luin jo ajatuksesi, katso tuosta ylempää. 
Ja onhan mulla Transitti, että ei sitä jalkamieheksi tarvitse ryhtyä.

Ja onhan mulla Transitti, että ei sitä jalkamieheksi tarvitse ryhtyä.
Viimeksi muokannut samarai, 15.1.2017 23:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Iltapäivälehdet ja muut uutisotsikot
^Osta multa 900 Saab 

Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Iltapäivälehdet ja muut uutisotsikot
Miksei sellaistakin voisi tietysti ajatella, taitaa vaan siinäkin olla jo sellaista ylimääräistä tekniikkaa mitä minä en tarvitse tai halua?
Toinen vähän ajettu GM-Samara tai museorekisteröity 123 Mersu, siinä ne parhaat vaihtoehdot itselle varmaan olisi. Sellaisessa Mersussa taitaa kuitenkin risaperseelle olla liikaa hintaa ja mitään jämääkään en halua. Se tuli vaan nyt kuvaan näiden em. juttujen takia ja siitä veljen Mersusta jäi todella hyvä muisto. Kerroin veljellekin, että sellaisesta ei enää tarvitse museorekisteröitynä maksaa dieselveroa ja voi ajella vuoden läpi, niin kummasti rupesi heti kiinnostamaan.
Kyllä se voi olla kuitenkin ns. suutarin parempi pysyä lestissään josta jotain ymmärtää ja jäisihän tuo sitten varaosiksi, tosin suurin osa alkaa olla kuluvista osista jämiä.
OBD ja ABS on kuitenkin itselle lähinnä ne poissuljettavat vaihtoehdot, niihin ei riitä ymmärrystä. Muiden kanssa ehkä jotenkin pärjään, eikä sillä merkillä niin väliä ole.
Toinen vähän ajettu GM-Samara tai museorekisteröity 123 Mersu, siinä ne parhaat vaihtoehdot itselle varmaan olisi. Sellaisessa Mersussa taitaa kuitenkin risaperseelle olla liikaa hintaa ja mitään jämääkään en halua. Se tuli vaan nyt kuvaan näiden em. juttujen takia ja siitä veljen Mersusta jäi todella hyvä muisto. Kerroin veljellekin, että sellaisesta ei enää tarvitse museorekisteröitynä maksaa dieselveroa ja voi ajella vuoden läpi, niin kummasti rupesi heti kiinnostamaan.

Kyllä se voi olla kuitenkin ns. suutarin parempi pysyä lestissään josta jotain ymmärtää ja jäisihän tuo sitten varaosiksi, tosin suurin osa alkaa olla kuluvista osista jämiä.

OBD ja ABS on kuitenkin itselle lähinnä ne poissuljettavat vaihtoehdot, niihin ei riitä ymmärrystä. Muiden kanssa ehkä jotenkin pärjään, eikä sillä merkillä niin väliä ole.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Iltapäivälehdet ja muut uutisotsikot
Vuosimallia 1988 ja on hinnat alkaen versio ilman lisävarusteita ja kaasarikoneella. Edes keskikonsolia ei ole kun se oli vasta 900c mallissasamarai kirjoitti:Miksei sellaistakin voisi tietysti ajatella, taitaa vaan siinäkin olla jo sellaista ylimääräistä tekniikkaa mitä minä en tarvitse tai halua?

Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Iltapäivälehdet ja muut uutisotsikot
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Re: Iltapäivälehdet ja muut uutisotsikot

http://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005086827.html
"Tämän allekirjoittaa Hayangen kaupungin pormestari Fabien Engelmann. Hän oli aiemmin kommunisti, mutta tänään – kas kas – hänkin marssii Le Penin joukoissa. ”Kansallinen rintama avasi silmäni näkemään Ranskassa käynnissä olevan islamisaation”, Engelmann sanoo kampanjatilaisuudessa Metzin kaupungissa."
Jos kommunistien silmätkin jo alkaa aueta, silloin on kyllä jo tosi kyseessä.

Tässä alkaa olla jo samoja havinoita kuin Lech Walesan Puolassa 1980-luvulla. EU alkaa jo horjua samalla tavalla kuin Neuvostoliitto kommunistieliitin savijaloilla. Jokohan olisi kymmenen vuoden sisään tämäkin laudoissa? Meillähän ei silti ole mitään hätää, kun on ne Kreikka takuut päällä, muita tässä vaan alkaa käydä jo sääliksi, miten niitten sitten oikein käy?
https://youtu.be/L-LeQr6DPus?t=125
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Iltapäivälehdet ja muut uutisotsikot
Venäjän Uutisissa oli Myös jos Le pennistä tulee pressa niin. Kuulema aikoo Irrota EU,sta ja Parantaa Suhteita Venäjään.. Tämä oli joskus Pari viikkoa sitten..