Sivu 10/16
Re: VAZ-2107 - 1994 - 1500SL *Mahdollinen käyttis projekti*
Lähetetty: 31.3.2017 21:40
Kirjoittaja jta
Pitkästä aikaa tällekkin otain mitä voi kirjoitella. Vaihtelin tänään startin ja jarrutehostajan letkun varmuuden vuoksi. Samalla vaihdoin uuden huijarin latauksen herätejohtoon.
Jossain välissä aukasta tuo irrotettu startti että mikä siellä oikein maksaa. Pyörii kyllä käsissäkin niin kevyesti ettei ole siitäkään kiinni etteikö jaksaisi pyöriä. Nytkin ennen vaihtoa niin jäi miettiin hetken ennenkuin alkoi pyörittään. Tällä nykyisellä startilla ei jää miettimään. Olin jo niin optimistinen että laitoin jo pohjapanssarinkin takaisin paikoilleen että enää ei tarvitse tuonne kajota.
Re: VAZ-2107 - 1994 - 1500SL *Mahdollinen käyttis projekti*
Lähetetty: 4.5.2017 20:56
Kirjoittaja jta
Re: VAZ-2107 - 1994 - 1500SL *Mahdollinen käyttis projekti*
Lähetetty: 4.5.2017 21:30
Kirjoittaja jta
Re: VAZ-2107 - 1994 - 1500SL *Mahdollinen käyttis projekti*
Lähetetty: 9.5.2017 20:29
Kirjoittaja jta
Re: VAZ-2107 - 1994 - 1500SL *Mahdollinen käyttis projekti*
Lähetetty: 27.7.2017 22:27
Kirjoittaja jta
Re: VAZ-2107 - 1994 - 1500SL *Mahdollinen käyttis projekti*
Lähetetty: 5.8.2017 12:59
Kirjoittaja jta
Re: VAZ-2107 - 1994 - 1500SL *Mahdollinen käyttis projekti*
Lähetetty: 5.8.2017 13:17
Kirjoittaja jta
Re: VAZ-2107 - 1994 - 1500SL *Mahdollinen käyttis projekti*
Lähetetty: 5.8.2017 19:10
Kirjoittaja pressa
jta kirjoitti:Irrottelin vielä raidetangonpään ja vertasin vanhaan niin olihan noissa kierreosa pitempi eli ei saanu tankoja riittävän lyhyeksi. Rälläkällä pyyhkäsin sentin verran kierrettä lyhemmäksi niin nyt sai säädettyä kulmat ainakin suunnilleen kohdilleen. Ei ole ennen kyllä tullu tuota vastaan ettei riitä säätövarat...
Itse törmäsin samaan viimekesänä, kun tarvikeliikkeestä halvan länsimaisen kopion ostin.
Re: VAZ-2107 - 1994 - 1500SL *Mahdollinen käyttis projekti*
Lähetetty: 6.8.2017 1:23
Kirjoittaja jta
Jaa saksalaisiahan ne nämä master sportitkin taitaa olla. Niin ja olihan näissä myöskin sellaista ongelmaa että sokan reikä oli joissain porattu liian alas eikä mutteria saanut niin kireälle että olisi sokka mennyt paikoilleen. Joutui vanhoilla nyloc muttereilla vetään kiinni. Enpä hoksannu kattoa että oisko vanhalla kruunumutterilla mahtunu sokka paikoilleen kun on ohkasempi kuin tuo uusi mutteri. Venäläisissä trek merkkisissä ei ole tuollaisia vielä vastaan tullut.
Re: VAZ-2107 - 1994 - 1500SL *Mahdollinen käyttis projekti*
Lähetetty: 7.8.2017 22:07
Kirjoittaja jta
Re: VAZ-2107 - 1994 - 1500SL *Mahdollinen käyttis projekti*
Lähetetty: 8.8.2017 21:47
Kirjoittaja jta
Re: VAZ-2107 - 1994 - 1500SL *Mahdollinen käyttis projekti*
Lähetetty: 9.8.2017 22:53
Kirjoittaja jta
Re: VAZ-2107 - 1994 - 1500SL *Mahdollinen käyttis projekti*
Lähetetty: 10.8.2017 21:56
Kirjoittaja t tulppu
Aikasta Tyylikkäät vanteet.
Re: VAZ-2107 - 1994 - 1500SL *Mahdollinen käyttis projekti*
Lähetetty: 14.8.2017 20:51
Kirjoittaja jta
Re: VAZ-2107 - 1994 - 1500SL *Mahdollinen käyttis projekti*
Lähetetty: 15.8.2017 21:25
Kirjoittaja jta
Päivällä askartelin rikitaalisen kellon tuon mekaanisen tilalle. Paksusta muovista tein peitelevyn ja liimailin pikaliimalla kiinni. Samalla laittelin pienen painonapin tuohon kellon alle millä saa kellon omituisuuksia käytellä. Alkuperänen kun oli piirilevymallia ja sitä ei saanu mihinkään kiinni eikä innosta alkaa aina repiin tuota paneelia irti jos tarttee kellonaikaa muuttaa tai haluaa ajanoton päälle.
Nyt sitten illalla värkkäsin axtec kaasuttimen takas paikoilleen ja katin takas putkeen. Meni taas hetki miettiessä että miten nuo alipaineletkut sun muut taas tulikaan vaan kaavio oli taas hyvänä apuna. Jonkin verran eroja on ajettavuudessa tuon ja vahan mallisen kaasarin välillä. Pienillä kierroksilla vääntö on parempi vanhalla kaasarilla ja välillä tuo axtec meinaa nielasta liikkeelle lähtiessä niin välillä meinaa hyökkäillä. Nyt ainakin ollu positiivista että ryyppy on pelannu oikein eikä lähde ennenaikojaan pois päältä. Isoilla kierroksilla en eroja näin pers dynolla huomannu muutakuin siltä osalta että tuntee millon täystehotunnistin antaa käskyn että nyt mennään.