Sivu 10/110
Lähetetty: 26.6.2005 9:28
Kirjoittaja tahko
Kallista ilmanpustarin suodatinelementtiä ei kannata yhden vaihtovälin jälkeen luonnollisestikaan heittää pois. Sen voi kierrättää puhaltamalla paineilmalla vastakarvaan pölyt pois. Näin sitä voi käyttää jopa kolminkertaisen määrän, ennenkuin se hapertuu.
Lähetetty: 26.6.2005 9:37
Kirjoittaja tahko
Suomen Raskaassa yhdellä autopajalla öljynsuodatin piti vaihtaa, olikos se nyt muistaakseni rättikatto UAZiin. Sepä irroitettiin, ainakin vielä 1980-luvulla, lyömällä iso meisseli suodattimen läpi ja kiertäen irti. Irroituksen jälkeen ei sopivaa osaa ollutkaan hyllyssä, joten pojat kolovasivat tinalla reiät umpeen ja vanha suodatin paikalleen. Itse irroittelin samalla menetelmällä Ladastani, mutta kerranpa meisseli vaan kuori suodatinta eikä se inahtanutkaan kierteillä. Siinäpä alkoi olla vitsit vähissä, mutta irtosi viimein ennenkuin koko suodatin oli poikki.
Lähetetty: 26.6.2005 13:26
Kirjoittaja Laduri
tahko kirjoitti:Kallista ilmanpustarin suodatinelementtiä ei kannata yhden vaihtovälin jälkeen luonnollisestikaan heittää pois. Sen voi kierrättää puhaltamalla paineilmalla vastakarvaan pölyt pois. Näin sitä voi käyttää jopa kolminkertaisen määrän, ennenkuin se hapertuu.
mutta tuohan ei varsinaisesti oo mikään köyhä patentti

Lähetetty: 26.6.2005 15:55
Kirjoittaja Jaska HKI
Muovisista viinapulloista esimerkiksi "Saarenmaa"voi ottaa muoviset etiketit talteen ja käyttää teippinä.Tai itse pulloa voi käyttää vaikka tuulilasinpesuneste-,moottoriöljy- ym pullona ilman etikettien irroitusta niin aina on varateippiä mukana.
Lähetetty: 26.6.2005 16:51
Kirjoittaja tahko
Tein tuossa tiedettä latauksen kanssa ja sitä ennätinkin toisaalla selostaa. Lyhykäisyydessään jos G 222 laturi lataa liikaa, niin säätäjän sisältävä hiilisilta irti, sisempään hiileen säätäjältä tuleva johto irti ja hiileen uusi pitkä johto tilalle. Tämä pitkä johto sitten sopivaan hehkulamppukytkentään ja sen hässäkän jälkeen siihen oransiin johtoon, joka aikaisemmin meni hiilisillassa olevan säätäjän nastaan 15. Ei pauku akku ja lataa ainakin siihen saakka kunnes sopiva ulkoinen säätäjä löytyy. Säälihän se on hyvää hiilisiltaa hukata pelkän säätäjän takia, kun hiiliäkin on vielä paljon jäljellä.
Lähetetty: 26.6.2005 18:00
Kirjoittaja 'aatee'
datsun sunnyn pakari kii vanhalla laturin hihnalla se kiinni peräluukun lukkoo jotenkin solmuun ja jakari siihen ettei se tipu toimii ku ei oo tippunu ralli ajos

Lähetetty: 26.6.2005 21:07
Kirjoittaja LamaAjanElvis
kaikille köyhien patenttien ystäville ilouutinen. ihmemies macgyver alkaa syksyllä subilla! itellä subi ei näy joten postissa on tulossa koko 1kausi 6cdn boxi.
Lähetetty: 26.6.2005 22:25
Kirjoittaja tahko
Tässäpä TV:n katselupatentti: Jos kotona ei ole TV:tä tai sieltä ei näy tarvittavia kanavia, niin ei kun jäähdyttäjä kohti lähintä huoltoasemaa, jolla on tarvitavat vermeet ja kanavat näkyvissä. Tilaa kuppi kahvia ja ilmoita kassalla että haluat katsoa sitä ja sitä kanavaa, ja jos ja kun sitten muista pöydistä kuuluu mutinoita, niin sano että johan mä kerran sanoin mitä täällä katsotaan. Itse katselin uutiset Oriveden Nesteellä juuri tällä nimenomaisella menetelmällä, piti muuten katsoa A-studiot ja lopulta Kymmen Uutisetkin perään ja kitata pannullinen kahvia kun ei ennen ulkona parveilleen nuorison poistumista tohtinut pihalle lähteä. Onneksi olin jalkaisin liikkeellä.
Lähetetty: 28.6.2005 21:38
Kirjoittaja Jaska HKI
Kun auto on talvella jääklönttejä täynnä,niin kannattaa ajaa lämmitettyyn marketin parkkihalliin .Sen jälkeen voi lähteä ikkunaostoksille.Tavaratalon ruokapuolella voi päästä maistamaan ilmaiseksi ruokaesittelyistä.Samalla voi täyttää kaikenlaisia kilpailulipukkeita,jos sattuisi voittamaan jotakin.Kun jäät ovat irtoamassa voi kopistella ne paikoilleen ja ajaa pois.
Lähetetty: 28.6.2005 22:59
Kirjoittaja tahko
Piti tehdä vara-avain Ladan virtalukkoon, mutta pikasuutariinkaan ei kannata kaikkea omaisuuttaan pikkuasioiden vuoksi syytää. Niinpä kollasin kaikkia vanhoja avaimiani ja löysin yhden Ladan virta-avaimen joka oli riittävän lähelle oikea. Yksi kolo oli liikaa ja yksi puuttui. Pistin MIG:illä pikkuvirralla täpän siihen ylimääräiseen ja tasoittelin neulaviilalla. Sitten viilasin sen toisen kolon ja sillähän starttailtiin taas vuosia.
Lähetetty: 28.6.2005 23:03
Kirjoittaja tahko
Kun takavuosina oli piha autoja täynnä, niin ongelmaksi muodostui avainten runsaus. Niinpä purin yhdestä romu-Ladan virtalukosta kaikki haitat ja jouset visusti talteen myöhempää käyttöä varten. Näin sain tehtyä tuotanto-Ladaani yleisvirtalukon, jolla pääsi ajelemaan millä avaimentapaisella liuskalla vaan halusi.
Lähetetty: 30.6.2005 2:20
Kirjoittaja Mosse-Aksu
tahko kirjoitti:Suomen Raskaassa yhdellä autopajalla öljynsuodatin piti vaihtaa, olikos se nyt muistaakseni rättikatto UAZiin. Sepä irroitettiin, ainakin vielä 1980-luvulla, lyömällä iso meisseli suodattimen läpi ja kiertäen irti. Irroituksen jälkeen ei sopivaa osaa ollutkaan hyllyssä, joten pojat kolovasivat tinalla reiät umpeen ja vanha suodatin paikalleen. Itse irroittelin samalla menetelmällä Ladastani, mutta kerranpa meisseli vaan kuori suodatinta eikä se inahtanutkaan kierteillä. Siinäpä alkoi olla vitsit vähissä, mutta irtosi viimein ennenkuin koko suodatin oli poikki.
Tuollainen irroituskonsti neuvottiin vielä 80-luvun teeseitse -korjaus ja huolto-oppaissa. Taitaa olla vähän sotkuista puuhaa ainakin tallissa tehtäväksi. En ole koskaan kokeillut. Pollessa oli suodatin niin pieni ja ikävässä paikassa, että siitä ei oikein tahtonut saada pitävää otetta. Siinä tuo olisi varmaan helpottanut irrotusta.
Lähetetty: 30.6.2005 2:31
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Nyt en muista, että joko täällä on ollut sukkahousut käytössä. Mulla loppui kerran virrat Pollesta kesken ajon. Laturinhihna oli päättänyt jäädä pois kyydistä, eikä varahihnaa ollut. Avulias autoilija loihti minulle uuden tilapäisen hihnan sukkahousuista. Ei, kysymys ei ole paikalle osuneesta naisesta vaan lähellä asuneesta ammattiautoilijasta.
Lähetetty: 30.6.2005 21:12
Kirjoittaja tahko
Työkaveri kertoi että takavuosina suodatteli isänsä kanssa jäteöljyä kirkkaammaksi sukahousujen avulla. Jakkara käännettiin "katolleen" ja sukkahousut pingotettiin tuolin jalkojen väliin. Tyhjä pönttö alle ja kaadettiin jäteöljyt sukkahousujen läpi ja alapyttyyn tuli "jalostettua" oljyä.
Lähetetty: 30.6.2005 23:57
Kirjoittaja samarai
tosta tuli mieleen, miten jossain uutispätkässä Tsetseniassa pikkupojat myivät omatekoisesti jalostettua bensiiniä tienvarressa autoilijoille lasisissa venäläisissä suolakurkkupurkeissa.
Täällä on tietysti vähän hankala tota bensiiniä alkaa jalostaa kun on noi raakaöljyvarannot heikonpuoliset.
