Nivan hankinta/ Kokemuksia Nivasta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
No kuten muista topiceista on jo varmaan arvattukin, on mulla taas Niva. Saa nähä kuinka tän kotteron käy, muuten tuntuu ihan soivalta peliltä mutta käyntipuolella on häikkää. Ja lukon merkkivalo ei syty, eli joko polttimo pimee tai lukko pimee
Leimaa on kummiskin ensi vuoden puolelle, joten ihan heti ei siinä mielessä tarvii alkaa harsimaan.
Vuosimalli on -80.

Leimaa on kummiskin ensi vuoden puolelle, joten ihan heti ei siinä mielessä tarvii alkaa harsimaan.
Vuosimalli on -80.
Reippaina käymme rekkain alle 

- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Minkäs hintainen tuo oli? Varmaan tarttee meillekin ruveta katteleen Nivaa vähitellen... Jos löytäis ensin edes jonkun mädän varaosalaitteen, niin pääsis tutkiin laitosta lähempääNonnis kirjoitti:No kuten muista topiceista on jo varmaan arvattukin, on mulla taas Niva. Saa nähä kuinka tän kotteron käy, muuten tuntuu ihan soivalta peliltä mutta käyntipuolella on häikkää. Ja lukon merkkivalo ei syty, eli joko polttimo pimee tai lukko pimee![]()
Leimaa on kummiskin ensi vuoden puolelle, joten ihan heti ei siinä mielessä tarvii alkaa harsimaan.
Vuosimalli on -80.

124/2101 practical beauty
Eilen jäin Nivalla jo kahteen kertaan kiinni, eka edesmenneen Herttualan kaupan pihassa missä rattori nosti takalanalla vetokoukusta ja tuuppasi tielle, ja sitten pimeellä kotipihassa pakittelin tallista Jussin orkkisklassikkoa väistäen roskienpolttotynnyrin päälle ja siihen se jäi kiinni, tynnyri kuskinpuolella takakulman alla. Jotenkin se siitä saatiin tuupittua. Muuta vauriota ei tullut kuin lisäpakkivalo vääntyi kieroon mutta senkin sai suoristettua.
Samalla tuli vaihdettua Daazin tilalle Jussin linnun vanha Ozon ja tyhjäkäyntikin ilmestyi. Samoin rallattava ketju säädettiin, olipas se näppärää kammella
Samalla tuli vaihdettua Daazin tilalle Jussin linnun vanha Ozon ja tyhjäkäyntikin ilmestyi. Samoin rallattava ketju säädettiin, olipas se näppärää kammella

Reippaina käymme rekkain alle 

Lukkovipu liikkuu nyt muutenkin kuin aluevaihtaja vapaalla, mutta en sitten tiedä tapahtuuko mitään. Tai ainakin lukko päällä ristikkäisillä tassuilla sutii. Mutta entäs jos se onkin koko ajan päällä?
Jussi kun tuumas että lukon pitäisi kytkeytyessään pitää kovaa ääntä.

Jussi kun tuumas että lukon pitäisi kytkeytyessään pitää kovaa ääntä.

Reippaina käymme rekkain alle 

- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Ei pidä minkäänlaista ääntä kun kytkeytyy!
Nyt liukkailla sitä on helppo testailla toimiiko lukko, tosin on hyvin epätodennäköistä tolla tavalla toimivan lukon rikkoutuminen.
Aja se Niva johkin lumikasaan ja ruovittele ilman lukkoo, sopivan liukasta kun on niin vain yks pyörä ruopii, lukko päälle ja kummallakin akselilla ruopii yks pyörä.
Ne lukkovivut on monesti aika jumissa kun niitä ei o käytetty, paljon käyttöö vaan ja oikeen taktiikan ettimistä niin kyl se rupee kytkeytyyn jo pienissä nopeuksissakin.
Nyt liukkailla sitä on helppo testailla toimiiko lukko, tosin on hyvin epätodennäköistä tolla tavalla toimivan lukon rikkoutuminen.
Aja se Niva johkin lumikasaan ja ruovittele ilman lukkoo, sopivan liukasta kun on niin vain yks pyörä ruopii, lukko päälle ja kummallakin akselilla ruopii yks pyörä.
Ne lukkovivut on monesti aika jumissa kun niitä ei o käytetty, paljon käyttöö vaan ja oikeen taktiikan ettimistä niin kyl se rupee kytkeytyyn jo pienissä nopeuksissakin.
Nyt Niva on sitten kuollut.
Yöllä väsäsin Ladidos Tampereen tovereiden kera uutta kaasaria (2107-1107010-20) ja järjetöntä sytkää. Kaasarin kanssa ei mitään ongelmaa, mutta sytytys sitten kusi totaalisesti. Eka kyllä pikkasen lupaili, mutta sitten ei mitään. Lopulta ei tullut ees kipinää. Eikä toisella syttypoksillakaan.
No ei muuta kun järjellinen takasin, mutta eihän sitä ajotusta löytynyt enää silläkään, mutta sanoi sentään sen töf mitä auto sanoo kun sytkä on ihan hukassa. Ja mähän en osaa sitä säätää. Eikä sitten ilmeisesti muutkaan.
Jospa joku ammattilainen saisi sen kuntoon
Irtooko muuten venakopan kansi ottamatta pois ilmanottohäkkyrää ja sitä myötä lämppärinkoteloa?

Yöllä väsäsin Ladidos Tampereen tovereiden kera uutta kaasaria (2107-1107010-20) ja järjetöntä sytkää. Kaasarin kanssa ei mitään ongelmaa, mutta sytytys sitten kusi totaalisesti. Eka kyllä pikkasen lupaili, mutta sitten ei mitään. Lopulta ei tullut ees kipinää. Eikä toisella syttypoksillakaan.
No ei muuta kun järjellinen takasin, mutta eihän sitä ajotusta löytynyt enää silläkään, mutta sanoi sentään sen töf mitä auto sanoo kun sytkä on ihan hukassa. Ja mähän en osaa sitä säätää. Eikä sitten ilmeisesti muutkaan.
Jospa joku ammattilainen saisi sen kuntoon

Irtooko muuten venakopan kansi ottamatta pois ilmanottohäkkyrää ja sitä myötä lämppärinkoteloa?
Reippaina käymme rekkain alle 

- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti: