kokemuksia liikenteestä
Re: kokemuksia liikenteestä
Käytän jos oikeata laitaa kävely tiellä koiran kanssa. Jos tiellä ei ole kävely osuutta niin käytän vasenta laitaa niin näkyy vastaan tulevat autot. Pyörissäkin rimmarit sitä varten että voi pyytää tilaa tiellä ja jos ajoissa rimpauttaa niin voi jotakin tehdä.
Aamulla warrella lähdin kahville. Tässä Korpilahen kohdalla taakseni tuli punainen töpöperä corsa, ysitiellä. Peilistä huomasin jotakin "repsotusta", heti katsoin uudelleen, warren peili oli irtoamassa...kuskin puolelta. En kerennyt veivata ikkunaa auki kun peililevy meni menojaan, runko-osa siis jäi.
.On mahdollista että peili osui corsaan, toivottavasti ei mitään rikkoutunut opelista. Muuta liikennettä ei ollut puolen kaheksan seutuun.
.On mahdollista että peili osui corsaan, toivottavasti ei mitään rikkoutunut opelista. Muuta liikennettä ei ollut puolen kaheksan seutuun.
warre 353w sedan,
Re:
Valoista kaksi kaistaa suoraan eteenpäin. Viereen pysähtyy vihreitä odottamaan teini-Accord ja minä toisella kaistalla odotan vihreitä lievästi piristetyllä 1200s:llä (isomman Ladan kaasari vanhan kaasarin tilalla). Vihreiden valojen vaihduttua lähdin liikkeelle hieman hätäisemmin ja huomasin (näin ja kuulin), että Accord otti haasteen vastaan, mutta 0 - 40km/h kiihdytyksessä jäi silti kakkoseksi.mikko853 kirjoitti:Onhan se koomista lähteä wanhalla ladalla valoista renkaat vinkuen, been there, done thatIdän Ihme 1 kirjoitti:On sekin koomista jos joku alkaa normi ladalla kisailemaan...
Onhan näitä autoväittelyitä kiva lukea.. mut ei jaksa osallistua..

Pohjois-Savossa kyllä aika harvakseltaan on tarvinnut kirota perseessä roikkujia. Täällä on enemmän liikenteessä kiireettä ja alinopeutta ajavia vanhoja pappoja ja mummoja, joita joutuu ohittelemaan, mutta ne eivät yritä estää ohitusta tai lähde ohittamaan sinua sen jälkeen, kun olet päässyt takaisin omalle kaistalle. Muutenkin Ladaa vaan tullaan aina kehumaan jos pysähtyy johonkin huoltoasemalle tai johonkin.
Re: Re:
Kuopiossa on noita hurjastelijoita aika paljon. Muissa kaupungeissa olen huomannut vain hitaasti ajelevia papparaisia. Viitostiellä ja pääväylillä on kyllä kanssa niitä, joiden on jostain syystä pakko päästä koko ajan ylinopeutta ja kaikista ohi.woodhead kirjoitti:Pohjois-Savossa kyllä aika harvakseltaan on tarvinnut kirota perseessä roikkujia. Täällä on enemmän liikenteessä kiireettä ja alinopeutta ajavia vanhoja pappoja ja mummoja, joita joutuu ohittelemaan, mutta ne eivät yritä estää ohitusta tai lähde ohittamaan sinua sen jälkeen, kun olet päässyt takaisin omalle kaistalle. Muutenkin Ladaa vaan tullaan aina kehumaan jos pysähtyy johonkin huoltoasemalle tai johonkin.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lahdessa tuli eilen illalla pistäydyttyä, hieno keli, mikäpä siinä. Vääksyssä räpsähti tolppakamera, kyllä vääksy on ruma paikka 
Letkassa ajeltiin rekan jäljessä Lahdesta Jämsään, vähän turvallisia ohituspaikkoja tuolla pätkällä, vauhti tuntui matelulta. Kuitenkin navigaattorin tavoiteajasta jäin kokonaista 4 minuuttia kotiin tultua. Polttoainetta säästyi kun ei tullut ohiteltua, ja hermot säästyi. Navigaattori antoi kotiintuloajaksi jotakin 19.54, sisällä kotona olin kaheksalta, matkaa n. 145 km...repikää siitä

Letkassa ajeltiin rekan jäljessä Lahdesta Jämsään, vähän turvallisia ohituspaikkoja tuolla pätkällä, vauhti tuntui matelulta. Kuitenkin navigaattorin tavoiteajasta jäin kokonaista 4 minuuttia kotiin tultua. Polttoainetta säästyi kun ei tullut ohiteltua, ja hermot säästyi. Navigaattori antoi kotiintuloajaksi jotakin 19.54, sisällä kotona olin kaheksalta, matkaa n. 145 km...repikää siitä

warre 353w sedan,
Niin siinä se nähdään.. Jos tarvetta ohituksiin ja ylinopeuksilla ajamiseen.... Saa aika paljon nostaa nopeutta ennen kuin tulee paljon aikaa säästäneesi... Joskus oli testi missä ajoivat tarkoituksella ylinopeutta ja siinä tuli maksimissaan 5-15min lisää. No siinä kerkii kusella käydä. Tai tupakan vetää...
Nopeuden nosto ei tarvitse olla kovin suuri jos matka on pitkä. Täältä kun käy Kotkassa kääntymässä ja tuleekin kuorma-autolla takaisin niin tunnin kestää kauemmin, vaikka ei ole rajoitintakaan. Itse ajelen tyyliin viis yli todelista ja minimit pyrin karsimaan todella pieniksi, niissä voittaa aikaa todella paljon.t tulppu kirjoitti:Saa aika paljon nostaa nopeutta ennen kuin tulee paljon aikaa säästäneesi...
Eilen sain Combilla jarrutella ihan reilusti kun olin jatkamassa tässä suoraan http://goo.gl/maps/TTNS2. Ihan satavarma en ole oliko juuri tämä risteys, mutta vastaavanlainen kuitenkin.
Vasemmalta tuli kuitenkin joku törppö eteen, se onneksi itsekkin huomasi tilanteen ja ajoi tuon keskikorokkeen reunaan niin, että minulle jäi tilaa ohjata tuonne ojanpuolen pientareelle.
Jos olisi kolahtanut niin itseänikin olisi saanut syyttää, oli sen verran hitaat reaktiot minulla. Tuli nimittäin katseltua oikealla näkyvää huoltoasemaa ja sivusilmällä näin, että vasemmalta auto hiljaisella vauhdilla tunkee kaistalleni. Siinä varmaan lähelle pari sekuntia meni ennenkuin sitten aloin jarruttamaan.
Vauhtia minulla oli 80kmh, mikä ainakin minun mielestä oli rajoituskin ellen sitten skipannut 60 lätkää. Ja tosiaan jos olisin heti älynnyt tilanteen niin olisi kevyt jarrutus riittänyt mikäli tuo törppö olisi kiihdyttänyt normaalisti.
Vasemmalta tuli kuitenkin joku törppö eteen, se onneksi itsekkin huomasi tilanteen ja ajoi tuon keskikorokkeen reunaan niin, että minulle jäi tilaa ohjata tuonne ojanpuolen pientareelle.
Jos olisi kolahtanut niin itseänikin olisi saanut syyttää, oli sen verran hitaat reaktiot minulla. Tuli nimittäin katseltua oikealla näkyvää huoltoasemaa ja sivusilmällä näin, että vasemmalta auto hiljaisella vauhdilla tunkee kaistalleni. Siinä varmaan lähelle pari sekuntia meni ennenkuin sitten aloin jarruttamaan.
Vauhtia minulla oli 80kmh, mikä ainakin minun mielestä oli rajoituskin ellen sitten skipannut 60 lätkää. Ja tosiaan jos olisin heti älynnyt tilanteen niin olisi kevyt jarrutus riittänyt mikäli tuo törppö olisi kiihdyttänyt normaalisti.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
- Mosse-Aksu
Tänään täällä Iitin ja Verlan välillä Jaalan kautta ajallessa outo huomio. Kolme kertaa tuli sivutieltä joku eteen. Eivät hiljentäneet ollenkaan risteykseen tullessa. Eivätkö ihmiset enää katsele täällä hiljaisemmilla teillä ollenkaan, onko muuta liikennettä tulossa?
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
[quote="ff8728"]Lahdessa tuli eilen illalla pistäydyttyä, hieno keli, mikäpä siinä. Vääksyssä räpsähti tolppakamera, kyllä vääksy on ruma paikka 
[/quote]
Huomautus tuli tuosta Vääksyn räpsäytyksestä, kirjallisena, rajoitus 60 nopeus 67. Oikeasti harvemmin ajan ylinopeutta, joskus ajatukset ei vaan viimesen päälle ole itse tilanteessa mukana.

Huomautus tuli tuosta Vääksyn räpsäytyksestä, kirjallisena, rajoitus 60 nopeus 67. Oikeasti harvemmin ajan ylinopeutta, joskus ajatukset ei vaan viimesen päälle ole itse tilanteessa mukana.
warre 353w sedan,
Suunnittelevat, nostetaan nopeusrajoituksia 130 km tunnissa moottoriteillä. En muista mikä työryhmä lienee esityksen takana, autoliitto myötämielinen.
Minusta pitäisi ensin laittaa nuo pinnoitteet kuntoon, nostetaan sitten nopeuksia. Kyllä se satanen riittää nopeutena vallan mainiosti, valtateille...Nykyautot kyllä kulkee, meidän ajotaidot ei tahdo riittää nykyisille "kolakärryteille".
Minusta pitäisi ensin laittaa nuo pinnoitteet kuntoon, nostetaan sitten nopeuksia. Kyllä se satanen riittää nopeutena vallan mainiosti, valtateille...Nykyautot kyllä kulkee, meidän ajotaidot ei tahdo riittää nykyisille "kolakärryteille".
warre 353w sedan,
Ei minua haittaa jos nopeusrajoituksia nostetaan, tai vaikka poistettaisiin kokonaan. Ei sitä suurinta sallittua ole nykyäänkään pakko ajaa.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Mitenkä usein näkeekään puhuttavan alinopeudesta.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Hyvä keksintö nuo ohituskaistat, etenkin "ohituskaistan alkuun 2.0 km".
Kolaririssa rutistuneita autoja vaan tienvarsille, ehkä vauhdit putoaisi .
Kolaririssa rutistuneita autoja vaan tienvarsille, ehkä vauhdit putoaisi .
warre 353w sedan,
Oletko miettinyt, miten vaarallista on aiheuttaa jatkuvaa ohitustarvetta muille?Smoppi kirjoitti:Ei minua haittaa jos nopeusrajoituksia nostetaan, tai vaikka poistettaisiin kokonaan. Ei sitä suurinta sallittua ole nykyäänkään pakko ajaa.