kokemuksia liikenteestä

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
t tulppu

Re: kokemuksia liikenteestä

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Käytän jos oikeata laitaa kävely tiellä koiran kanssa. Jos tiellä ei ole kävely osuutta niin käytän vasenta laitaa niin näkyy vastaan tulevat autot. Pyörissäkin rimmarit sitä varten että voi pyytää tilaa tiellä ja jos ajoissa rimpauttaa niin voi jotakin tehdä.
ff8728

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Aamulla warrella lähdin kahville. Tässä Korpilahen kohdalla taakseni tuli punainen töpöperä corsa, ysitiellä. Peilistä huomasin jotakin "repsotusta", heti katsoin uudelleen, warren peili oli irtoamassa...kuskin puolelta. En kerennyt veivata ikkunaa auki kun peililevy meni menojaan, runko-osa siis jäi.
.On mahdollista että peili osui corsaan, toivottavasti ei mitään rikkoutunut opelista. Muuta liikennettä ei ollut puolen kaheksan seutuun.
warre 353w sedan,
woodhead

Re:

Viesti Kirjoittaja woodhead »

mikko853 kirjoitti:
Idän Ihme 1 kirjoitti:On sekin koomista jos joku alkaa normi ladalla kisailemaan...
Onhan näitä autoväittelyitä kiva lukea.. mut ei jaksa osallistua.. 8)
Onhan se koomista lähteä wanhalla ladalla valoista renkaat vinkuen, been there, done that :lol:
Valoista kaksi kaistaa suoraan eteenpäin. Viereen pysähtyy vihreitä odottamaan teini-Accord ja minä toisella kaistalla odotan vihreitä lievästi piristetyllä 1200s:llä (isomman Ladan kaasari vanhan kaasarin tilalla). Vihreiden valojen vaihduttua lähdin liikkeelle hieman hätäisemmin ja huomasin (näin ja kuulin), että Accord otti haasteen vastaan, mutta 0 - 40km/h kiihdytyksessä jäi silti kakkoseksi. :D Siitä eteenpäin toki olisi varmasti Lada jäänyt kakkoseksi jos olisi jatkanut kisaamista.

Pohjois-Savossa kyllä aika harvakseltaan on tarvinnut kirota perseessä roikkujia. Täällä on enemmän liikenteessä kiireettä ja alinopeutta ajavia vanhoja pappoja ja mummoja, joita joutuu ohittelemaan, mutta ne eivät yritä estää ohitusta tai lähde ohittamaan sinua sen jälkeen, kun olet päässyt takaisin omalle kaistalle. Muutenkin Ladaa vaan tullaan aina kehumaan jos pysähtyy johonkin huoltoasemalle tai johonkin.
Smoppi

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Smoppi »

woodhead kirjoitti:Pohjois-Savossa kyllä aika harvakseltaan on tarvinnut kirota perseessä roikkujia. Täällä on enemmän liikenteessä kiireettä ja alinopeutta ajavia vanhoja pappoja ja mummoja, joita joutuu ohittelemaan, mutta ne eivät yritä estää ohitusta tai lähde ohittamaan sinua sen jälkeen, kun olet päässyt takaisin omalle kaistalle. Muutenkin Ladaa vaan tullaan aina kehumaan jos pysähtyy johonkin huoltoasemalle tai johonkin.
Kuopiossa on noita hurjastelijoita aika paljon. Muissa kaupungeissa olen huomannut vain hitaasti ajelevia papparaisia. Viitostiellä ja pääväylillä on kyllä kanssa niitä, joiden on jostain syystä pakko päästä koko ajan ylinopeutta ja kaikista ohi.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
ff8728

Lahdessa tuli eilen illalla pistäydyttyä, hieno keli, mikäpä siinä. Vääksyssä räpsähti tolppakamera, kyllä vääksy on ruma paikka :?
Letkassa ajeltiin rekan jäljessä Lahdesta Jämsään, vähän turvallisia ohituspaikkoja tuolla pätkällä, vauhti tuntui matelulta. Kuitenkin navigaattorin tavoiteajasta jäin kokonaista 4 minuuttia kotiin tultua. Polttoainetta säästyi kun ei tullut ohiteltua, ja hermot säästyi. Navigaattori antoi kotiintuloajaksi jotakin 19.54, sisällä kotona olin kaheksalta, matkaa n. 145 km...repikää siitä :lol:
warre 353w sedan,
t tulppu

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Niin siinä se nähdään.. Jos tarvetta ohituksiin ja ylinopeuksilla ajamiseen.... Saa aika paljon nostaa nopeutta ennen kuin tulee paljon aikaa säästäneesi... Joskus oli testi missä ajoivat tarkoituksella ylinopeutta ja siinä tuli maksimissaan 5-15min lisää. No siinä kerkii kusella käydä. Tai tupakan vetää...
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

t tulppu kirjoitti:Saa aika paljon nostaa nopeutta ennen kuin tulee paljon aikaa säästäneesi...
Nopeuden nosto ei tarvitse olla kovin suuri jos matka on pitkä. Täältä kun käy Kotkassa kääntymässä ja tuleekin kuorma-autolla takaisin niin tunnin kestää kauemmin, vaikka ei ole rajoitintakaan. Itse ajelen tyyliin viis yli todelista ja minimit pyrin karsimaan todella pieniksi, niissä voittaa aikaa todella paljon.
Flaiman
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Flaiman »

Eilen sain Combilla jarrutella ihan reilusti kun olin jatkamassa tässä suoraan http://goo.gl/maps/TTNS2. Ihan satavarma en ole oliko juuri tämä risteys, mutta vastaavanlainen kuitenkin.
Vasemmalta tuli kuitenkin joku törppö eteen, se onneksi itsekkin huomasi tilanteen ja ajoi tuon keskikorokkeen reunaan niin, että minulle jäi tilaa ohjata tuonne ojanpuolen pientareelle.
Jos olisi kolahtanut niin itseänikin olisi saanut syyttää, oli sen verran hitaat reaktiot minulla. Tuli nimittäin katseltua oikealla näkyvää huoltoasemaa ja sivusilmällä näin, että vasemmalta auto hiljaisella vauhdilla tunkee kaistalleni. Siinä varmaan lähelle pari sekuntia meni ennenkuin sitten aloin jarruttamaan.
Vauhtia minulla oli 80kmh, mikä ainakin minun mielestä oli rajoituskin ellen sitten skipannut 60 lätkää. Ja tosiaan jos olisin heti älynnyt tilanteen niin olisi kevyt jarrutus riittänyt mikäli tuo törppö olisi kiihdyttänyt normaalisti.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Mosse-Aksu

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Tänään täällä Iitin ja Verlan välillä Jaalan kautta ajallessa outo huomio. Kolme kertaa tuli sivutieltä joku eteen. Eivät hiljentäneet ollenkaan risteykseen tullessa. Eivätkö ihmiset enää katsele täällä hiljaisemmilla teillä ollenkaan, onko muuta liikennettä tulossa?
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
ff8728

[quote="ff8728"]Lahdessa tuli eilen illalla pistäydyttyä, hieno keli, mikäpä siinä. Vääksyssä räpsähti tolppakamera, kyllä vääksy on ruma paikka :?
Letkassa ajeltiin rekan jäljessä Lahdesta Jämsään, vähän turvallisia ohituspaikkoja tuolla pätkällä, vauhti tuntui matelulta. Kuitenkin navigaattorin tavoiteajasta jäin kokonaista 4 minuuttia kotiin tultua. Polttoainetta säästyi kun ei tullut ohiteltua, ja hermot säästyi. Navigaattori antoi kotiintuloajaksi jotakin 19.54, sisällä kotona olin kaheksalta, matkaa n. 145 km...repikää siitä :lol:[/quote]
Huomautus tuli tuosta Vääksyn räpsäytyksestä, kirjallisena, rajoitus 60 nopeus 67. Oikeasti harvemmin ajan ylinopeutta, joskus ajatukset ei vaan viimesen päälle ole itse tilanteessa mukana.
warre 353w sedan,
ff8728

Suunnittelevat, nostetaan nopeusrajoituksia 130 km tunnissa moottoriteillä. En muista mikä työryhmä lienee esityksen takana, autoliitto myötämielinen.
Minusta pitäisi ensin laittaa nuo pinnoitteet kuntoon, nostetaan sitten nopeuksia. Kyllä se satanen riittää nopeutena vallan mainiosti, valtateille...Nykyautot kyllä kulkee, meidän ajotaidot ei tahdo riittää nykyisille "kolakärryteille".
warre 353w sedan,
Smoppi

Viesti Kirjoittaja Smoppi »

Ei minua haittaa jos nopeusrajoituksia nostetaan, tai vaikka poistettaisiin kokonaan. Ei sitä suurinta sallittua ole nykyäänkään pakko ajaa.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Mitenkä usein näkeekään puhuttavan alinopeudesta.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
ff8728

Hyvä keksintö nuo ohituskaistat, etenkin "ohituskaistan alkuun 2.0 km".
Kolaririssa rutistuneita autoja vaan tienvarsille, ehkä vauhdit putoaisi .
warre 353w sedan,
manni
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manni »

Smoppi kirjoitti:Ei minua haittaa jos nopeusrajoituksia nostetaan, tai vaikka poistettaisiin kokonaan. Ei sitä suurinta sallittua ole nykyäänkään pakko ajaa.
Oletko miettinyt, miten vaarallista on aiheuttaa jatkuvaa ohitustarvetta muille?
Vastaa Viestiin