Saako ladaa "muutella"
- Lada-Jussi
- Viestit: 10242
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Ladahan on tehtaalla tehty jo niin hyväksi ettei muutoksia juurikaan tarvitse tehdä, muuttelu voitaisiin tulkita Neuvostososialismin suurten saavutusten tärvelemiseksi/pilkkaamiseksi. nämä vientimallien kangasverhoilut ja vähäpäästöisyyslaitteet yms on jo aika pahaa tuninkia.
mut jos oikein ajatellaan niin, ite voisin ehkä harkita turboa, ihan peruspakettina ilman mitään älyttömiä tehovaatimuksia, sillai että väännöillä voi ajaa vitosella kokopäivän ja bensaa kuluu vähän, lisäksi ohitukset ja liikenne virrassa pysyminen olisi sujuvaa ja turvallista.
Itse autoon ei edellä mainitun turbonkaan kaveriksi tarvitse mitään korisarjoja tai korin kevennystoimenpiteitä. Vakio alustakin menee ihan ok ja voimansiirto on hyvä.
Fiat koneet olisi syytä jättää Fiateihin, ymmärrän Fiat porukan tuntemuksiakin, olis varmaan kiva hankkia ja kunnostaa jotai vanhaa 132 Fiiattia, ku koneita ei saa enää mistään. Lada käyttäjä taitaa vielä kaikenlisäksi olla koneen loppukäyttäjä, kun ei huolleta ja rässitään vaan menemään nii kauan kun kone kestää.
Muuten Ladan koneesta viritetyt ei ole mun mieleen. Nenäkepeillä ja vaakaimuilla yms. voi helposti saada tehot ja koneen keston laskemaan ja kulutuksen nousemaan.
Käyttötuning on mielestäni ymmärrettävää eli vanhempi auto jos käytössä niin suojataan alkuperäiset penkit päällisillä, vaihdetaan huoltovapaampi kärjetön sytytysjärjestelmä, renkaina ehkä muut kuin CCCP-valmisteet... näillä saa käyttömukavuutta ja tulevaa museointia ajatellen harvinaiset orkkisosat pysyy tallessa ja kunnossa.
siististi ja näyttävästi tuunailtu autokin on ilosilmälle ja erityisesti jos kyseessä ei ole jonkun "ainoa suomessa"-yksilön tuunailu. Tähän asti siisteimmät tuningit olen nähnyt tuolla Eestinmaalla, suomalaisilla on vielä vähän parantamisen varaa.
***näin minä asian näen, mä oon vähän sairas sekopää, mut ei anneta sen haitata***
mut jos oikein ajatellaan niin, ite voisin ehkä harkita turboa, ihan peruspakettina ilman mitään älyttömiä tehovaatimuksia, sillai että väännöillä voi ajaa vitosella kokopäivän ja bensaa kuluu vähän, lisäksi ohitukset ja liikenne virrassa pysyminen olisi sujuvaa ja turvallista.
Itse autoon ei edellä mainitun turbonkaan kaveriksi tarvitse mitään korisarjoja tai korin kevennystoimenpiteitä. Vakio alustakin menee ihan ok ja voimansiirto on hyvä.
Fiat koneet olisi syytä jättää Fiateihin, ymmärrän Fiat porukan tuntemuksiakin, olis varmaan kiva hankkia ja kunnostaa jotai vanhaa 132 Fiiattia, ku koneita ei saa enää mistään. Lada käyttäjä taitaa vielä kaikenlisäksi olla koneen loppukäyttäjä, kun ei huolleta ja rässitään vaan menemään nii kauan kun kone kestää.
Muuten Ladan koneesta viritetyt ei ole mun mieleen. Nenäkepeillä ja vaakaimuilla yms. voi helposti saada tehot ja koneen keston laskemaan ja kulutuksen nousemaan.
Käyttötuning on mielestäni ymmärrettävää eli vanhempi auto jos käytössä niin suojataan alkuperäiset penkit päällisillä, vaihdetaan huoltovapaampi kärjetön sytytysjärjestelmä, renkaina ehkä muut kuin CCCP-valmisteet... näillä saa käyttömukavuutta ja tulevaa museointia ajatellen harvinaiset orkkisosat pysyy tallessa ja kunnossa.
siististi ja näyttävästi tuunailtu autokin on ilosilmälle ja erityisesti jos kyseessä ei ole jonkun "ainoa suomessa"-yksilön tuunailu. Tähän asti siisteimmät tuningit olen nähnyt tuolla Eestinmaalla, suomalaisilla on vielä vähän parantamisen varaa.
***näin minä asian näen, mä oon vähän sairas sekopää, mut ei anneta sen haitata***

Minä myösO.M kirjoitti:On kuulunu narinaa molemmista leireistä... Eli oon vaan tämmönen väliinputoajaslarba kirjoitti:Ladaillijat ei tunnu hyväksyvän fiatin twin cam mottia keulille, eikä senpuoleen fiatti porukatkaan.

- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
no pitijhän se mallin vuoks yks laitella nätiks ja kulkemaan ja nappiksen pidän orkkiksena paitsi mitä nyt isomman koneen vaihdoin ja 14"alumiinin vanteet
omasta mielestä kanttilamppunen ei ole mitenkään hyvännäkönen auto puskureilla tai ilman mutta vfts levikkeet parantaa näköä kummasti ja se fiatin tc pyörii suunitelmissa pellin alle
omasta mielestä kanttilamppunen ei ole mitenkään hyvännäkönen auto puskureilla tai ilman mutta vfts levikkeet parantaa näköä kummasti ja se fiatin tc pyörii suunitelmissa pellin alle
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
-
- Viestit: 581
- Liittynyt: 6.10.2005 20:21
- Paikkakunta: Kymi
Tätä vähän väliä kysytään ja sitten kun vastataan että ei hyvää Ladaa tarvi muutella suuntaan sun toiseen, niin heti "herne" nenässä sanomaan : Jokainen tekee autolleen mitä haluaa. Näinhän se on mutta taitaa olla suurin osa viri-porukasta alle 25 ellei peräti alle 20 vuotiaita nuoria miehiä. Vakiokunnossa pitäjille löytyy rahalle muutakin käyttöä, kun on jo tuota perhettäkin siunaantunut ja tallissa lepäilee Vakio- Länsiauto, konekooltaan riittävä 2-3 litraisia pelejä. Lada on täysin harrastuskalu jota haluaa pitää vakio-kunnossa, oman aikakautensa täydellisenä tuotteena, Ladana. Alta 18 vuotiaita taitaa "riivata" se suurin tuninki-vimma, eikä siinäkään mitään, maailmaan mahtuu erilaisia harrastajia, ja kyllä niitä Ladoja on meillä papoillakin tuleville jälkipolville ostohaluja ja kuumeita luomaan. Itse olen myynyt kaksi orkkis-Ladaa pois ilman senkummempia ehtoja, ainoa ehto oli käteiskauppa, ostaja saa ja sai viritellä omansa vaikka puun ympärille jos tahtoi
Mielipiteitähän tässä kysyttiin, näin ajattelen nyt, tiedä vaikka pojalle oltais joskus tuunaamassa jotain joka tai mikä saattaa ärsyttää, huvittaa tai muuten vaan kummastuttaa kanssa kulkijaa. Hyvät loppuvuodet!

Kyllä lähtee..!
Tässäpä olikin asiaa koko teksti. Henk.koht. on ollut mielessä se viimeinen autoprojekti ja täytyy myöntää, ettei lada käynyt mielessäkään. No tuo omani sattui tulemaan yksinkertaisesti nenän eteen, ja silloin kun kortin sain ni ihmettelin twin cam ladoja ja välikoppa escortteja, että mikä hitto saa ihmisen rakentelemaan moisiaerkkimalinen kirjoitti:Tätä vähän väliä kysytään ja sitten kun vastataan että ei hyvää Ladaa tarvi muutella suuntaan sun toiseen, niin heti "herne" nenässä sanomaan : Jokainen tekee autolleen mitä haluaa. Näinhän se on mutta taitaa olla suurin osa viri-porukasta alle 25 ellei peräti alle 20 vuotiaita nuoria miehiä. Vakiokunnossa pitäjille löytyy rahalle muutakin käyttöä, kun on jo tuota perhettäkin siunaantunut ja tallissa lepäilee Vakio- Länsiauto, konekooltaan riittävä 2-3 litraisia pelejä. Lada on täysin harrastuskalu jota haluaa pitää vakio-kunnossa, oman aikakautensa täydellisenä tuotteena, Ladana. Alta 18 vuotiaita taitaa "riivata" se suurin tuninki-vimma, eikä siinäkään mitään, maailmaan mahtuu erilaisia harrastajia, ja kyllä niitä Ladoja on meillä papoillakin tuleville jälkipolville ostohaluja ja kuumeita luomaan. Itse olen myynyt kaksi orkkis-Ladaa pois ilman senkummempia ehtoja, ainoa ehto oli käteiskauppa, ostaja saa ja sai viritellä omansa vaikka puun ympärille jos tahtoiMielipiteitähän tässä kysyttiin, näin ajattelen nyt, tiedä vaikka pojalle oltais joskus tuunaamassa jotain joka tai mikä saattaa ärsyttää, huvittaa tai muuten vaan kummastuttaa kanssa kulkijaa. Hyvät loppuvuodet!

Jenkit oli silloin harrastuksen kohde

No nyt sit on viimeinen projektini twin cam lada, jolla toivottavasti päristelen kesällä suu messingillä. Piti vähän kokeilla minkälaisen vastaanoton saa ko.auto "omalla" autofoorumilla.
Suht koht saman vastaanoton ku se toinen foorumi missä tulee liikuttua, kuin malinenkin

jussi sanoi:
***näin minä asian näen, mä oon vähän sairas sekopää, mut ei anneta sen haitata***
et sinä ole sairas sekopää!!8)
tai no et ainakaan vielä heinäkuussa

***näin minä asian näen, mä oon vähän sairas sekopää, mut ei anneta sen haitata***
et sinä ole sairas sekopää!!8)
tai no et ainakaan vielä heinäkuussa


Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86
+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..
Сделано в CCCP
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86
+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..
Сделано в CCCP
- Lada-Jussi
- Viestit: 10242
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
kiitos kiitos, mutta et ole ehkä vielä nähnyt ja kuullut kaikkea, mut ei tarvii olla huolissaan tää ei tartulada-mies kirjoitti:jussi sanoi:
***näin minä asian näen, mä oon vähän sairas sekopää, mut ei anneta sen haitata***
et sinä ole sairas sekopää!!8)
tai no et ainakaan vielä heinäkuussa![]()



Hmmm. Mä en ota asiaa kauheen vakavasti ja mustavalkoisesti. En nyt mitään spoilereita rakenna, mutta käyttöominaisuutta ja turvallisuutta pyrin kyllä parantamaan jos mahdollista pienellä vaivalla. Ainakin suunnitteluasteella 
Mitä tehoihin tulee niin 1500 tai 1600 riittää, nipin napin myös vaunun vetoon. Voisin ajatella vaihtavani 1200:n tilalle 1600 myllyn, jos mulla joskus joku pikkulohkoprojekti olis. Dieselöinti olisi kova sana, muttei mun toteutettavissa. Alaväännön puute ärsyttää.
Ymmärrän kyllä Jussiakin, että harvinaiseksi käyvät Ladat tuunataan kammottavaan teiniX!!!!11 -kuntoon, kyllä varmaan muakin sylettäs nähä joku tuplalamppuinen orkkisklassikko maalattuna pinkiksi metrin korkee lintulauta takapaksin päällä.

Mitä tehoihin tulee niin 1500 tai 1600 riittää, nipin napin myös vaunun vetoon. Voisin ajatella vaihtavani 1200:n tilalle 1600 myllyn, jos mulla joskus joku pikkulohkoprojekti olis. Dieselöinti olisi kova sana, muttei mun toteutettavissa. Alaväännön puute ärsyttää.
Ymmärrän kyllä Jussiakin, että harvinaiseksi käyvät Ladat tuunataan kammottavaan teiniX!!!!11 -kuntoon, kyllä varmaan muakin sylettäs nähä joku tuplalamppuinen orkkisklassikko maalattuna pinkiksi metrin korkee lintulauta takapaksin päällä.

Reippaina käymme rekkain alle 
