Itäauto tallikuskit
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
joo ei kai VFTS mikään tehdastalli olekaan, onko sitten IC:kään tehdastalli, mutta IC eli Izh rallye on kuitenkin tehty ihan izhevskin autotehtaalla

ja kaikki glasnostin jälkeen valmistetut ovat länsiautoja?BA3 kirjoitti:Eiks kaikki autot mitkä on valmistettu Detroitin itäpuolella ole itäautoja...
(vitsi,vitsi)



Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
Esko keinäsestä kun puhutaan, niin oliskohan ollut kuitenkin Koneliike-Helkaman kalustoa.KosoLa kirjoitti:Oisko vielä Keinonen Eino Skoda oktavia joskus kuuskyt luvulla,muistinko nimen oikein.
Viimeksi muokannut Toveri Sladimir, 31.12.2005 12:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
Oliko saaristolla tehtaan kalustoa? Tehtaan 130 RS vieraili kyllä suomessa. Olikohan Jorma Harjapää puikoissa?Vanja-eno kirjoitti:Markku Saaristo ja Skoda 130R (ei pidä sekoittaa 130 RS joka oli coupe)
Viimeksi muokannut Toveri Sladimir, 31.12.2005 12:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
Aho kilpaili tehtaan A-ryhmän 130-takatuuppari ja Favorit malleilla.Aholla oli kuulemma Tsekeissä F-alkuinen rekisterikilpi, joka tarkoitti vapaita nopeusrajoituksia Tsekkien alueella.Erittäin nopea kuljettaja!!KosoLa kirjoitti:Just tuli mieleen Kalevi Aho Skodamies,ajoi ja koulutti viä tsekin kuskeja.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
jaa, sitä minä en tiedä. Volgan Tm-koeajossa (6/1966) vaan ihasteltiin, miten ko. herrat kykenevät ajamaan Volgalla rallia.Toveri Sladimir kirjoitti:???Tehdasautojako??samarai kirjoitti:no vain veikaten voi voittaa:
T.Vuori, M. Kolehmainen, O. Nysten.
Volgallakin on joku pystynyt ajamaan "oikeata" rallia, eikä kuten nykyisin pelkästään romurallia.

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
Kyllähän Virtasella oli tehtaan auto alla useamman kerran 80-luvulla.Viimeisen kerran 1990 jopa nelitahtikoneinen.Myös Auto-Alan omistajat, Knornin veljekset sekä Eino Lehtonen saivat tehtaan Warret suurajoihin 60-luvun lopulla.Warreossi kirjoitti:nämä ralli hommat ei ole oikein vahvinta aluetta,mutta mahtoikohan Virtasen Sepolla olla tehtaan Warre.Itsehän Seppo Warreaan ainakin rakenteli,mutta oli ainakin läheisesti tehtaan kanssa tekemissä.DDR tuli Jyväskylään kuitenkin omalla tiimillään.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
samarai kirjoitti:Trabant 601 Sport oli aikoinaan Jyväskylässä, mutta taisivat kaikki kuskit olla DDR:n kansalaisia?
DDR:n tiimillä oli noita Trabeja.Tuonnehan ne meni Kaivokselaan Haka-Auton pihaan,jossa noita ihmeteltiin.Huoltoautoina oli Barkas-pakettiautot.80-luvun lopulla koko tiimi oli letkassa tuolla Hakaniemessä,sen aikuisen DDR:n kulttuurikeskuksen edessä.
Seppohan viritteli omaa autoaan,joka oli tiettävästi tehtaan autoa huomattavasti parempi.
Norjalainen John Haugland ja Markku Saaristo ajoivat tehtaan kalustolla, jota Saariston kohdalla tuki huollon puolesta Suomen Koneliike/ Helkama ja rahallisesti Upo. Eiköhän se Harjapää ajanut kanssa sedania, mutta tuota RS:ää Suomessa kyllä puikotti em. Haugland.Toveri Sladimir kirjoitti:Oliko saaristolla tehtaan kalustoa? Tehtaan 130 RS vieraili kyllä suomessa. Olikohan Jorma Harjapää puikoissa?Vanja-eno kirjoitti:Markku Saaristo ja Skoda 130R (ei pidä sekoittaa 130 RS joka oli coupe)
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
Harjapää keskeytti 1978 suurajot ek 4:lle 130 RS-mallilla.Vanja-eno kirjoitti:Norjalainen John Haugland ja Markku Saaristo ajoivat tehtaan kalustolla, jota Saariston kohdalla tuki huollon puolesta Suomen Koneliike/ Helkama ja rahallisesti Upo. Eiköhän se Harjapää ajanut kanssa sedania, mutta tuota RS:ää Suomessa kyllä puikotti em. Haugland.Toveri Sladimir kirjoitti:Oliko saaristolla tehtaan kalustoa? Tehtaan 130 RS vieraili kyllä suomessa. Olikohan Jorma Harjapää puikoissa?Vanja-eno kirjoitti:Markku Saaristo ja Skoda 130R (ei pidä sekoittaa 130 RS joka oli coupe)
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.