Sivu 2/3

Lähetetty: 30.12.2005 23:30
Kirjoittaja Lada-Jussi
joo ei kai VFTS mikään tehdastalli olekaan, onko sitten IC:kään tehdastalli, mutta IC eli Izh rallye on kuitenkin tehty ihan izhevskin autotehtaalla

Lähetetty: 30.12.2005 23:46
Kirjoittaja samarai
BA3 kirjoitti:8) Eiks kaikki autot mitkä on valmistettu Detroitin itäpuolella ole itäautoja... :wink: (vitsi,vitsi)
ja kaikki glasnostin jälkeen valmistetut ovat länsiautoja? :wink: "Itäauto" käsitteenä mielestäni tarkoittaa valmistusmaan yhteiskuntajärjestelmää. Jos sitä pidettäisiin perinteisesti edelleenkin mittarina, niin kapitalistisen Venäjän valmistamilla autoilla ei olisi todellakaan mitään tekemistä "itäautojen" kanssa. Itäautoja ei siis vuoden 91 jälkeen ole enää valmistettu. Skodan kanssahan näin on jo onkin, se ei ole enää kenenkään mielestä oikea "itäauto", olkoon Vanja mitä mieltä tahansa. :wink: :lol:

Lähetetty: 30.12.2005 23:52
Kirjoittaja BA3
Ja nyt sanoi Samarai asiat kerrankin kuin NE ON :!: Hatun nosto ja syvä kumarrus :!:

Lähetetty: 31.12.2005 12:36
Kirjoittaja Toveri Sladimir
KosoLa kirjoitti:Oisko vielä Keinonen Eino Skoda oktavia joskus kuuskyt luvulla,muistinko nimen oikein.
Esko keinäsestä kun puhutaan, niin oliskohan ollut kuitenkin Koneliike-Helkaman kalustoa.

Lähetetty: 31.12.2005 12:40
Kirjoittaja Toveri Sladimir
samarai kirjoitti:no vain veikaten voi voittaa:

T.Vuori, M. Kolehmainen, O. Nysten.
Volgallakin on joku pystynyt ajamaan "oikeata" rallia, eikä kuten nykyisin pelkästään romurallia. :wink:
???Tehdasautojako??

Lähetetty: 31.12.2005 12:44
Kirjoittaja Toveri Sladimir
Vanja-eno kirjoitti:Markku Saaristo ja Skoda 130R (ei pidä sekoittaa 130 RS joka oli coupe)
Oliko saaristolla tehtaan kalustoa? Tehtaan 130 RS vieraili kyllä suomessa. Olikohan Jorma Harjapää puikoissa?

Lähetetty: 31.12.2005 12:47
Kirjoittaja Toveri Sladimir
KosoLa kirjoitti:Just tuli mieleen Kalevi Aho Skodamies,ajoi ja koulutti viä tsekin kuskeja.
Aho kilpaili tehtaan A-ryhmän 130-takatuuppari ja Favorit malleilla.Aholla oli kuulemma Tsekeissä F-alkuinen rekisterikilpi, joka tarkoitti vapaita nopeusrajoituksia Tsekkien alueella.Erittäin nopea kuljettaja!!

Lähetetty: 31.12.2005 12:50
Kirjoittaja Toveri Sladimir
Vielä on nykäisemättömiä merkkejä!!!

Lähetetty: 31.12.2005 14:07
Kirjoittaja Warreossi
nämä ralli hommat ei ole oikein vahvinta aluetta,mutta mahtoikohan Virtasen Sepolla olla tehtaan Warre.Itsehän Seppo Warreaan ainakin rakenteli,mutta oli ainakin läheisesti tehtaan kanssa tekemissä.DDR tuli Jyväskylään kuitenkin omalla tiimillään.

Lähetetty: 31.12.2005 14:27
Kirjoittaja samarai
Trabant 601 Sport oli aikoinaan Jyväskylässä, mutta taisivat kaikki kuskit olla DDR:n kansalaisia?

Lähetetty: 31.12.2005 14:32
Kirjoittaja samarai
Toveri Sladimir kirjoitti:
samarai kirjoitti:no vain veikaten voi voittaa:

T.Vuori, M. Kolehmainen, O. Nysten.
Volgallakin on joku pystynyt ajamaan "oikeata" rallia, eikä kuten nykyisin pelkästään romurallia. :wink:
???Tehdasautojako??
jaa, sitä minä en tiedä. Volgan Tm-koeajossa (6/1966) vaan ihasteltiin, miten ko. herrat kykenevät ajamaan Volgalla rallia. :wink:

Lähetetty: 31.12.2005 14:50
Kirjoittaja Toveri Sladimir
Warreossi kirjoitti:nämä ralli hommat ei ole oikein vahvinta aluetta,mutta mahtoikohan Virtasen Sepolla olla tehtaan Warre.Itsehän Seppo Warreaan ainakin rakenteli,mutta oli ainakin läheisesti tehtaan kanssa tekemissä.DDR tuli Jyväskylään kuitenkin omalla tiimillään.
Kyllähän Virtasella oli tehtaan auto alla useamman kerran 80-luvulla.Viimeisen kerran 1990 jopa nelitahtikoneinen.Myös Auto-Alan omistajat, Knornin veljekset sekä Eino Lehtonen saivat tehtaan Warret suurajoihin 60-luvun lopulla.

Lähetetty: 31.12.2005 15:27
Kirjoittaja Warreossi
samarai kirjoitti:Trabant 601 Sport oli aikoinaan Jyväskylässä, mutta taisivat kaikki kuskit olla DDR:n kansalaisia?

DDR:n tiimillä oli noita Trabeja.Tuonnehan ne meni Kaivokselaan Haka-Auton pihaan,jossa noita ihmeteltiin.Huoltoautoina oli Barkas-pakettiautot.80-luvun lopulla koko tiimi oli letkassa tuolla Hakaniemessä,sen aikuisen DDR:n kulttuurikeskuksen edessä.
Seppohan viritteli omaa autoaan,joka oli tiettävästi tehtaan autoa huomattavasti parempi.

Lähetetty: 31.12.2005 15:47
Kirjoittaja Vanja-eno
Toveri Sladimir kirjoitti:
Vanja-eno kirjoitti:Markku Saaristo ja Skoda 130R (ei pidä sekoittaa 130 RS joka oli coupe)
Oliko saaristolla tehtaan kalustoa? Tehtaan 130 RS vieraili kyllä suomessa. Olikohan Jorma Harjapää puikoissa?
Norjalainen John Haugland ja Markku Saaristo ajoivat tehtaan kalustolla, jota Saariston kohdalla tuki huollon puolesta Suomen Koneliike/ Helkama ja rahallisesti Upo. Eiköhän se Harjapää ajanut kanssa sedania, mutta tuota RS:ää Suomessa kyllä puikotti em. Haugland.

Lähetetty: 31.12.2005 15:52
Kirjoittaja Toveri Sladimir
Vanja-eno kirjoitti:
Toveri Sladimir kirjoitti:
Vanja-eno kirjoitti:Markku Saaristo ja Skoda 130R (ei pidä sekoittaa 130 RS joka oli coupe)
Oliko saaristolla tehtaan kalustoa? Tehtaan 130 RS vieraili kyllä suomessa. Olikohan Jorma Harjapää puikoissa?
Norjalainen John Haugland ja Markku Saaristo ajoivat tehtaan kalustolla, jota Saariston kohdalla tuki huollon puolesta Suomen Koneliike/ Helkama ja rahallisesti Upo. Eiköhän se Harjapää ajanut kanssa sedania, mutta tuota RS:ää Suomessa kyllä puikotti em. Haugland.
Harjapää keskeytti 1978 suurajot ek 4:lle 130 RS-mallilla.