Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jokohan pitäisi vaihtaa nuorempaan Tänä vuonna on jo menny remontteihin 300 euroa!Sehän on lähes auton hinta!Delta on jyvällä ja tarjottelee Fiat Albeaa hintaan 13 995 +kulut. Älytön ajatus!
2112,-04,hopea
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x3,2112x3,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Vaihteistoon vaihdettiin toisentyyppiset öljyt noin 10 000 km sitten.
Viitosvaihde on vähän ulissut koko 99 000 km.
Vaihteisto pelaa muuten OK, mutta ääni on vähän samanlainen koko ajan kun laittaa vauhdissa pienempää vaihdetta päälle. Ääni alkaa heti kun tyhjäkäynnilläkin nostaa kytkimen ylös.
Jos korjaus on jokin pienempi juttu, korjautan sen jossain vaiheessa ja taas on toimiva vaihteisto varalla.
Samara87/88 kirjoitti:Mikään länsiauto ei ole tämän ikäisenä näin vähän ajettu
^^ ei ole näin ruosteeton
^^ei ole näin varma toiminen, tämän ikäisenä
^^ei ole näin halpa ylläpitää
^^ ja tärkein, EI OLE NÄIN HALPA HANKINTAHINTAINEN
Ugh.
Ugh myöskin. Lada on järkimiehen laite.
Käyttölaitteen kustannukset tällähetkellä 0,342174€/km
Nappikselle vastaava luku on jotain 0,7€/km mutta sillä en olekaan ajanut vasta kuin noin 1000km.
Kirkkaat sivuvilkut 5e
Krominen pakoputkenpää 10e
Laakeroitu apusimpukka 25e (ei vielä paikoillaan)
Pioneer MP3 soitin 120e
Kaiutinjohtoa yms. tarvikkeita 20e
Talvirenkaat ja BMW E21 alumiinivanteet 200e (ei vielä paikoillaan, josko huomenna ehtis keskireikää työstämään suuremmaksi)
Takaspoileri (ei vielä paikoillaan, hintaa en muista)
Sijoitin Samaraan noin 30% arvosta lisää pääomaa. Ostin uudet Nokian kitkarenkaat. Edelliset Gislaved Nordfrost 2 renkaat alkoivat olla niin kovat, että eivät juuri pitäneet lumella tai jäällä. Ainakin kolme+ talvea olleet alla.
Ei muuten 13 tuumaisia renkaita juuri ole paljon tarjolla. Vain kokoa 175/70 13 oli mahdollisuus saada. Vanhat oli 155/80 renkaat. Talvella kapea rengas on parempi.
No Samarasta tuli paljon hiljaisempi eikä tuokaan sijoitus juuri kokonais kilometri kulua muuttanut. No monta vuotta vielä ajellaan.
Ajoin torstaina päin liikenteenjakajaa kun ei pysähtynyt. Onneksi ei tullut vaurioita autooni tai opasteisiin.
onhan tää Ladailu edullista puuhaa kun laskee kaikki kulut yms. yhteen eikä vain tuijota sitä pensan kulutusta 2104 noin 10litraa satasella talvella sekalaista ajoa sekavalla kuskilla, 50000 euron xxx kuluttaa paljon vähemmin tiesi Ainstain . TereMaasta muovikassillinen varaosia parikymmentä euroa , sitten on esim RTJN65 jolta osia edullisesti ja kaikenlaista kokoontumista mistä vinkkejä ja ohjeita ihan kädestä pitäen. Nettisivuilta on saatu kanssa apua kaikenlaiseen akuuttiin vaivaan . Huippuna vielä Herra Puffe , häneltä aiheeseen kuuluvat lippikset ja jamespusakkaan vaikka kissankokoiset Lada merkit niin avot .
ladamaster kirjoitti:Vain kokoa 175/70 13 oli mahdollisuus saada. Vanhat oli 155/80 renkaat. Talvella kapea rengas on parempi.
Pakko kommentoida!
Kapeampi rengas mikäli käyttää nastarenkaita ja leveämpi jos käyttää kitkarenkaita. Olin ensimmäisiä kitkojani ostamassa ja kysyi kokoa ja sanoin että 175/70R13 ja myyjä totesi että hyvä ettei tarvi väkisin myymään leveämpää. Sanoi että kitkoissa pitää olla leveämpi rengas kuin nastojen kanssa.
Ei näissä Ladakoon renkaissa nyt niin ihmeellisiä eroja ole leveyden puolesta, varsinkaan nastoissa. Itselläni tällä hetkellä T-nopeusluokan 175/70/13-nastat, huomattavasti tukevammat ajaa kuin Q-luokan, jotka on melkosen pehmeitä.
Ei Ladassa koskaan liikaa pitoa ole...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Olen vähän samalla linjoilla. Olen iskenyt silmäni niin ikään turkissa tehtyyn Fiat Albeaan. Olen tuumaillut, että miksi kiusata itseään jatkuvilla korjaamokäynneillä. Nykyään minulla ei tahdo olla niihin edes aikaa. Saisinkohan pitkäksi aikaa huoletonta menoa hankkimalla Fiat Albean. Toki pelkään siinäkin uuden tekniikan kalliita korjauskustannuksia. Vanhaa uudestatekniikasta vapaata autoa tuskin kannattaa hankkia. Ties minkällaist rangaistusmaksut uusi eduskunta keksii kuskeille, jotka ajelee vanhoilla vapaasti saastuttavilla autoilla. Uskompa että suraavalla eduskunnalla on karmeita tarjouksia vanhoilla autoilla ajavilla.
Joen musikka kirjoitti:Jokohan pitäisi vaihtaa nuorempaan Tänä vuonna on jo menny remontteihin 300 euroa!Sehän on lähes auton hinta!Delta on jyvällä ja tarjottelee Fiat Albeaa hintaan 13 995 +kulut. Älytön ajatus!
Eurosamaran kokonaistaloudellisuutta rasittaa optio laturin vaihtamisesta. Alkuperäinen kesti 143 tkm ajoa, sitten vaan simahti.
Sain Lada-Jussilta lainaan toimivan laturin siihen saakka, kunnes saan hankittua idästä uuden.
Samara on tyttären käytössä. Lokakuusta kilometrejä tullut 14 tkm.
Takajarruvaijerit vaihdoin syksyllä, muutoin on vaan ajettu.
Kytkin on vielä alkuperäinen.
Kuinka paljon tuollaisella Samaralla tekniikka kestää. Nätisti on ajeltu viisi vuotta ja 126 tkm käytössämme. Miettii vaan mitä tuohon kannattaa uhrata jatkossa valuuttaa. Pohja näyttää olevan melko kestävä = suomalainen maalaus.
Mulla on 186tkm ajettu euro ja 203tkm ajettu i-sedan ja hyvin menee ilman moottoriremontteja, viimeksi mainitusta meni juuri ilmeisesti kytkinakselin laakeri, kun ei kestänyt uusia öljyjä, huollolla pitkää ikää Samaralle. Korin kesto on selvästi parempi eurossa kuin venäläisessä, mutta muutoin en lähtisi noille eroa tekemään. Jos eurosamara olisi tehty sedanin koriin, lähentelisi se jo täydellisyyttä
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
No nyt on mittarissa 175 tkm. Jarrut päivitettiin edessä muuten paitsi toinen jarruputki, takana jarrusylinterit, nokkahihna ja vesipumppu, ulommaiset vetoakselin murrokset meni vaihtoon, koska yksi kumi meni rikki, samalla molemmat vaihdettiin, pakoputki katalysaattorista eteenpäin vaihdettu kesällä.
Moottori ei vie yhtään öljyä ja toimii hienosti.
Kytkin ja vaihteisto vaihdettiin viime kesänä. Vaihteisto oli käytetty, piti vanha aika vinkunaa joka vaihteella.
Pohjasta piti raapia pari neliösenttiä vanhaa maalia ja korjata.
Apumiehen kerran korjattu etulokasuoja ruostui puhki, alkuperäiset pellit ovat OK kunnossa.
Kokonaistaloudellisuus jatkuu.