Kyllä etuveto käytännössä on parempi. Perustelut. Etuvetoinen menee paremmin lumessa. Etuvetoinen nousee paremmin jyrkät mäet ylös. Etuvetoinen pysyy paremmin parkissa, jos joutuu jättämään mäkeen. Nyt mulla menossa 26 talviautoiluvuotta.
Autobildistä tammikuun numerosta 2006 lukaisin testin neliveto, takaveto sekä etuveto... Ammattimiesten tekemä..lopputunnelmaksi jäi että takavetoinen auto oli käytännön tilanteissa turvallisin. Toki meillä paljonkin ajaneille maallikoille turvallisin on se mihin on tottunut. Itse ajellu takavetosilla n 650000km ja etuvetoisella n.300000km. Eli minä ajelen mieluusti takavetoisella, pysyy se etuvetoinenkin hanskassa, se ei vaan ole yhtä kivaa..takapuolituntuma kärsii..
kummasti toi Samara muuten kulkee lumessa, pihaan oli taas tuiskunnu lunta niin että kävellen oli vaikeaa edetä, mutta Samara kulki kyllä hyvin ja ei tarvinnut peruutella vauhdilla vaan pystyi pysäyttää auton ja jatkaa taas sutimatta matkaa. Takaveto oli jääny jauhaa tyhjää ihan varmasti.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Lada-Jussi kirjoitti:kummasti toi Samara muuten kulkee lumessa, pihaan oli taas tuiskunnu lunta niin että kävellen oli vaikeaa edetä, mutta Samara kulki kyllä hyvin ja ei tarvinnut peruutella vauhdilla vaan pystyi pysäyttää auton ja jatkaa taas sutimatta matkaa. Takaveto oli jääny jauhaa tyhjää ihan varmasti.
Joo-o, kyllä etuvedolla pääsee paremmin liukkaalla etenemään. Mä jäin tänään jumiin omaan parkkiruutuun, lunta oli tuiskuttanut yöllä jonkun verran, mokomat pienet kohoumat takarenkaitten takana ja siinähän suditeltiin. Eteen ei pääse kuin 10 cm (pusikko) ja kun taakse ei liiku niin eihän siinä muu auttanu ku hakea isäukko työntämään
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.