Sivu 2/41

Lähetetty: 4.2.2006 9:19
Kirjoittaja ,_,/ukka
Lada-Jussi kirjoitti:ladan rekisteröintimäärät voi hämätä, viime vuodelle näkyy liikaa jos niitä on rutosti rekisteröity joulukuussa ja kuitenkin myydään asiakkaille vasta tänä vuonna, näyttää siltä että tänävuonna ei olisi myyty juuri yhtään, vaik todellisuudessa edellisvuodelta voi muutama sata autoa mennä kaupaksi vasta tänä vuonna, et sillai joo...
No tuskin nyt muutamaa sataa :-), kun kokonaismyyntikään ei ole 500 yksilöä vuodessa. Joulukuussa Lada 110:aa rekisteröity 27kpl, eli joulu-tammikuun myynti yhteensä 30autoa.

,_,/ukka

Lähetetty: 4.2.2006 11:08
Kirjoittaja Misha
Ainiin, Cerratosta vielä tuli mieleen, iskä kävi Pekingissä ja sano että kaikki taksit siellä on noita Cerratoja.

Lada käytöönotto

Lähetetty: 4.2.2006 11:19
Kirjoittaja kemasa
Lada-Jussi kirjoitti:mut ei tossa kovin hurjaa alennusta ole 11490 euroa maksaa Lada 110 STW kai 8-venttilinen (ei mainittu), jos vertaa mitä käyttämättömät rekisteröidyt eurosamarat aikanaan maksoi. Rekisteröity auto on kuitenkin "käytetty" et ole auton ensimmäinen omistaja.
Hei kyllä noihin autoihin silti saa käytöön otto päiväksi sen jona kauppa tehdään tosinsillä ei ole muuta merkkitystä kuin katsastus tulee sen mukaan 3 vuoden ja 5 vuoden päästä sekä sen jälkeen joka vuosi mutta moniko nykyautoista kestää tuota 5 vuotta..

Varsinkin tuo kestävyys on kyseenalaista länsiautoilla..

Re: Lada käytöönotto

Lähetetty: 6.2.2006 8:02
Kirjoittaja Lada-Jussi
Idän Ihme 1 kirjoitti:
kemasa kirjoitti: Hei kyllä noihin autoihin silti saa käytöön otto päiväksi sen jona kauppa tehdään tosinsillä ei ole muuta merkkitystä kuin katsastus tulee sen mukaan 3 vuoden ja 5 vuoden päästä sekä sen jälkeen joka vuosi mutta moniko nykyautoista kestää tuota 5 vuotta..

Varsinkin tuo kestävyys on kyseenalaista länsiautoilla..

TÄH... ?
kyllä varmaan kestää, kun korjataan ja korjaaminen maksaa. Selvä asia, kun hienommissa peleissä jo alustakin on ohjattu kaikilla antureilla ja ohjainboxeilla, miten on jos järjestelmään tulee vikaa, onko auto varaallinen ja katsastuskelvoton? sitä en tiedä, mutta oletettavasti tuollaisten vikojen korjaaminen ei ole kovin halpaa. onhan ikä rikkonut aina, mutta nykyaikana on paljon enemmän rikottavaa ja kestämään ei ole tarkoitettukaan.

Lähetetty: 6.2.2006 8:19
Kirjoittaja ,_,/ukka
Muistan ku kaveri osti vuonna 91 uuden ruisku kadetin. Sillon meinattiin:"jos tuohon vika tulee ni paaliin joutuu. Korjaaminen maksaa miljoonia ja itse ei voi tehdä mitään. Venttiliremonttikin maksaa varmaan hirveästi." No, tyyppi ajelee sillä vieläkin :-) Eli ei sitä tekniikkaa kannata pelätä. Ainoastaan ruostesuojaus olisi kannattanut teettää, vaikka oli 6v puhkiruostumattomuus takuu...

,_,/ukka

Lähetetty: 6.2.2006 9:03
Kirjoittaja Yogi
Naapurin Fiat Stilo sytytti jonkin merkkivalon mittaripaneeliin ja sammui kesken ajon, eikä lähtenyt käymään. Hinattiin Delta-autoon, jossa vaihdettiin jotain nokka-akselin asentotunnistimia pari ja jotain antureita. Korjauslasku 850€... Siinä syy miksi minä en osta uusia autoja!

Lähetetty: 6.2.2006 11:07
Kirjoittaja Stefa
Setämiehen -05 almera jäi pihaan kun pakkasta oli 8-astetta. Pyöritti kyllä iloisesti ja köhi välillä, muttei käynyt niin millään. Pari tuntia lohkolämppärissä auttoi :shock: Sytytti samalla airbaggien häiriövalon -> takuuhuoltoon. En tiedä onko tuon jälkeen toiminut paremmin.

Naapurin diesel-Stilo jäi myös pihaan noin 20-asteen pakkasessa vaikka autossa on eberi. Ilmeisesti liian pieni akku, koska eber jaksaa käydä noin 20min ja sitten koko auto puutuu virran puutteeseen. Ja tämä kaveri on deltalla töissä...

Lähetetty: 6.2.2006 18:26
Kirjoittaja erkkimalinen
Onneksi Neuvostoliiton pojat eivät varauksella suhtautuneet Fiat-merkkiin.
Hieman rukattiin aroille sopivaksi ja laitettiin nimeksi Zhiguli, VAZ 2101..Suomi-Poika sai Ladan.
Kaikki muut Fiatit on minunkin mielestäni jonkunlaisia "ritmoja".
Ainakin nämä Unot, Puntot ja Stilot, ihan vaan oma mielipide,mieli
voisi muuttua jos sellaisella ajelisi, ei vaan tule ensimmäiseksi mieleen
auto-kauppaan lähdettäessä. :wink:

Lähetetty: 6.2.2006 18:48
Kirjoittaja larssi21074
Täytyy sanoa että "lähes kaikkia" uusia autoja ajaneena EN LUOPUISI LADASTA KIRVEELLÄKÄÄN!

Olen ajanut uusilla (ja vanhoilla) autoilla töiden puolesta melko paljon ja monilla merkeillä, nyt tosin vähemmän kun opiskelen.

Lähetetty: 7.2.2006 4:48
Kirjoittaja IL02
erkkimalinen kirjoitti:Onneksi Neuvostoliiton pojat eivät varauksella suhtautuneet Fiat-merkkiin.
Hieman rukattiin aroille sopivaksi ja laitettiin nimeksi Zhiguli, VAZ 2101..Suomi-Poika sai Ladan.
Kaikki muut Fiatit on minunkin mielestäni jonkunlaisia "ritmoja".
Ainakin nämä Unot, Puntot ja Stilot, ihan vaan oma mielipide,mieli
voisi muuttua jos sellaisella ajelisi, ei vaan tule ensimmäiseksi mieleen
auto-kauppaan lähdettäessä. :wink:
Aika pitkalti samaa mielta. Yleisesti ottaen Fiatit on paskoja. Olen omistanut monen merkkisia autoja, Volvoja, Ladoja, Saabeja, Mersuja, Kuplia yms. Kaikki nuo edellamainitut olivat autoja jotka olisivat hyvalla huolenpidolla kestaneet normaalikayttoa tarvittaessa vaikka vuosikymmenia, mutta Fiat Uno, siina oli auto jossa pellit oli ohuet ja kaikki rakenteet kevyita ja heppoisia ja se ruostui hyvasta hoidosta, ruostesuojauksesta, pesuista ja vahauksista huolimatta kayttokelvottomaksi alle 10 vuodessa.

Lähetetty: 7.2.2006 9:18
Kirjoittaja ,_,/ukka
Onhan se kieltämättä niin, että nämä kylmät alueet ovat sen verran pieni markkina-alue, että markkinataloudessa ei ole kannattavaa suunnitella näihin oloihin hyvin soveltuvaa autoa. Jollakin eebereillä sitte yritetään paikkailla alitehoiseksi mitoitettuja lämmityslaitteita ja ohjekirjaan painetaan pienellä "ei saa käyttää pakkasella", että saadaan pakkasessa rikkoontuvat muoviosat pois takuun piiristä :-)

,_,/ukka

Lähetetty: 7.2.2006 9:29
Kirjoittaja juha
Idän Ihme 1 kirjoitti:
Yogi kirjoitti:Naapurin Fiat Stilo sytytti jonkin merkkivalon mittaripaneeliin ja sammui kesken ajon, eikä lähtenyt käymään. Hinattiin Delta-autoon, jossa vaihdettiin jotain nokka-akselin asentotunnistimia pari ja jotain antureita. Korjauslasku 850€... Siinä syy miksi minä en osta uusia autoja!
Varmempaa onkin ostaa jo jonkun vuoden tuotannossa olleen automallin, pääsee pienemmillä pääomakuluillakin.

Stilosta en tiiä, mut vähän varauksella suhtaudun Italialaisiin yleensä...
minulla on fiat croma kakkos autona eipä ole ollut käynti vikaa vaikka pakkasta on 25C

Lähetetty: 7.2.2006 10:14
Kirjoittaja larssi21074
Nuo fiatin ominaisuudet kyllä riittävät keskieuroopan lämpimiin talviin mutta suomen talvi tuo mukanaan monia ongelmia joita autotehtaat eivät edes osaa ottaa huomioon!

Hyvä esimerkki Lada 110:n bensatankin luukku: Vaikka autolehdet kilpaa haukkuivat sen paskaksi, niin huonompiakin on! Se on sentään suunniteltu talveen, ei ole ikinä ollut jäässä!
Mutta esim. fiat stilon luukku on aina jäässä paitsi kesähelteellä.
Muutenhan se on nätisti toimiva oivallus mutta ei todellakaan tykkää suomen talvesta.

Toinen esimerkki stilon yms. "hyvinvarustettujen" autojen hienous:
Takalasin pyyhin alkaa viuhtomaan jos pakki on päällä ja pyykijät käynnissä. Monta koneistoa on mennyt särki, sulka kun on jäätynyt huomaamatta takalasiin.

Lähetetty: 19.3.2006 17:58
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Lada-Jussi kirjoitti:mut ei tossa kovin hurjaa alennusta ole 11490 euroa maksaa Lada 110 STW kai 8-venttilinen (ei mainittu), jos vertaa mitä käyttämättömät rekisteröidyt eurosamarat aikanaan maksoi. Rekisteröity auto on kuitenkin "käytetty" et ole auton ensimmäinen omistaja.
Eurosamaroissa oli kysymys valtion avunannosta Uudenkaupungin autotehtaalle. Autot saivat verohelpotuksen, etteivät ne olisi jääneet käsiin. Eurosamaran hintahan oli täydellä autoverolla melko suolainen.

Lähetetty: 19.3.2006 18:12
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Lada-Jussi kirjoitti:kävin tarjouksen perässä koeajamassa Hämeenlinnassa 110:n. Löytyi oikein 16-venttiilinen HB ohjaustehostimella. En kyllä sijoittaisi lisärahaa tuon tehostimen takia, ei se mitenkään huippujuttu ole, vähän ehkä parkkipaikalla kevyempi, mutta ei normaalikaan mikään raskas ole. :lol:
Sulla on Jussi muutakin ranteessa kuin velliä, kun olet tottunut liikuttelemaan niitä autojasi siellä laanilla. :D

Oikeastaan mikään henkilöauto ei ole raskas käännellä normaaliajossa. Tuo ohjaustehostimen apuhan tulee pienissä nopeuksissa kaupungissa ja etenkin parkkipaikoilla ja -halleissa. Myös pienemmän ratin käyttö on helpompaa, kun ei tarvitse voimaa ratin kääntämiseen. Mutta mehän ollaan isoja ja voimakk..... :oops: