Sivu 2/2
Lähetetty: 16.2.2006 14:56
Kirjoittaja AI
Elikkäs vieläkin turhempi varuste!
Lähetetty: 16.2.2006 15:57
Kirjoittaja kalle
Sanottakoon vielä, että korkeussäädön epäkunnon huomasi myös siitä, että valoa ei saanut suunnattua käsipelillä riittävän ylös. Korkeudensäätö taitaa lukittua ääriasentoon systeemin petettyä (siis mötikkä jää mahdollisimman ulos ja umpio osoittamaan maata).
Itsellänikin tuli katsastuksessa huomautus valojen suuntauksesta, kun ei saanut katsastusmies suunnattua umpiota käsin riittävän ylös. Vein muutaman muun vian ohessa uusintanäytölle. Korjausratkaisuni oli seuraava: otin mötikän pois umpiosta, lainasin korjaamolta valojensuuntauslaitteen, suuntasin valon ja vein konttorille. Pettymyksekseni katsastusmies intoutui testaamaan korkeussäätöä, mutta näköjään hänelle riitti, että toisen valon säätö toimi. Jälkitarkastuksesta huomautuksitta läpi siis.
Ehkäpä keväämmällä voisi jostain uuden systeemin hankkia ja vaihtaa, vaikka en ole kokenut systeemiä hirveän tarpeelliseksi. Harvoin sitä tulee hiplailtua, ja siksi se taitaa rikki mennäkin. Näin siis satakympissä. Samaraan vaihdoin systeemin jo ennen ekaa katsastusta.
Lähetetty: 17.2.2006 9:42
Kirjoittaja Pavlovits
Jos autossa on esim ajovalonpesimet, niden täytyy toimia. Kun ne eivät ole pakollinen varuste, ne voi ottaa kokonaan pois, eikä niitä katsastuksessa vaadita.
Voisiko sama toimia tähän korkeussäätimeen? Moniko muuten on käyttänyt tätä säädintä muuten kuin testausmielessä?
Lähetetty: 17.2.2006 9:44
Kirjoittaja Pavlovits
pressa kirjoitti:larssi21074 kirjoitti:Hmm.. Joskus ovat katsastuksessa jopa vaatineet että se toimii.
-96 tullut pakolliseksi varusteeksi ellei ole tasonsäätö automatiikkaa taka akselilla
Sorry, tuota en huomannut
Lähetetty: 17.2.2006 15:38
Kirjoittaja Larzan
Eliikä tuota vanhemmista sen voi vissiin heivata lepikkoon?
Lähetetty: 17.2.2006 18:05
Kirjoittaja Toveri Sladimir
Larzan kirjoitti:Eliikä tuota vanhemmista sen voi vissiin heivata lepikkoon?
Ennen 14.6.1995 käyttöönotetuissa ei tarvii valojen korkeussäädön toimia, eikä niitä tarvii toimimattomuuden takia poistaa.
Säätö
Lähetetty: 20.2.2006 15:49
Kirjoittaja rotsi4
Voisikohan valojen korkeussäädön hoitaa paremmin jonkinlaisella moottorikäytöllä? Ehkä voisi lainata jostain muusta autosta, tai rakentaa itse. Varmasti laillinen, ja voisi toimia paremmin.
Olisi muutenkin ihan kiva säätää nuita valoja ihan oikeastikin..vaikkapa kanssa-autoilijoita kiusatakseen.
Lähetetty: 20.2.2006 16:40
Kirjoittaja Lada-Jussi
ladaan löytynee moottorikäyttöinenkin, ainakin izhevskiläisessä 2106:ssa olen lukenut olleen sellainen.
Lähetetty: 21.2.2006 8:12
Kirjoittaja 110HB
Toi meiän fiatti meni lauantaina katastuksesta läpi, ei ollu mitään sanottavaa autosta.
Siinä ei kyllä toiminut tuo korkeussäätö, kun toiseen lamppuun, ilmeisesti ei tämä katsastus NAINEN sitä testannut.
fiat brava -99
Lähetetty: 21.2.2006 17:15
Kirjoittaja Toveri Sladimir
110HB kirjoitti:Toi meiän fiatti meni lauantaina katastuksesta läpi, ei ollu mitään sanottavaa autosta.
Siinä ei kyllä toiminut tuo korkeussäätö, kun toiseen lamppuun, ilmeisesti ei tämä katsastus NAINEN sitä testannut.
fiat brava -99
Ei kai vaan ollut katsastuscenterin Idols-yrittäjä?