Yhteenvetona tasapainotuskeskusteluun voi sanoa seuraavaa:
Kukaan ei ole ollut varma siitä, mitä on tasapainotettu. Jos haluaa kestävämmän vehkeen, niin silloin kannattaa tasapainottaa. Kuitenkin mukaan tulee moottorin kierrosluku. Uskoisin alle kuudentuhannen kierroksen vakiokäytössä olevaan koneeseen riittävän valmistajan tasapainotuksen. Jos kierroslukua kasvatetaan, niin tasapainotuksen tarkkuus nousee samassa suhteessa. Esimerkiksi voin ottaa minulla olleet Saab 96 kajakin. Tuohon aikaan oli V4 koneen tasapainotus hankalaa, kun ei yksinkertaisesti ollut paikkoja missä se voitiin tehdä. Tämän johdosta maximi käyttökierrokset oli 7000 runtia. Johtui vain siitä, ettei konetta oltu tasapainotettu.
Tehkää tästä jokainen omat johtopäätöksenne ja tehkää moottorit sellaisiksi, kun se peilistä takaisin katsova kaveri käskee.
Itse vähintään puntaroisin tietyt osat samanpainoisiksi. Se jo auttaa asiaa.
Jyrki-boy