mittari pohjista...
Näköjään tuolla toisessa keskustelussa olikin nuo 2105 pohjat. Ajatuksen kans ku taas alkais lukeen näitä...
Mutta ite ainakin oon tehny jotenkin siihen tyyliin noita että nuo mustat pohjat ensin laittanu käänteisille väreille ja siitä sitten tehny reunat ja valkassu nuo pohjat. En omaa mitää photoshoppia vaan ihan tuollaisella ohjelmalla skannerin mukana tulleella ohjelmalla noita teen eli ei oo käytössä mitään huipputason ohjelmia. Noilla kerros systeemeillä sitten teen mikäli pitää laittaa kuvaa taustalle. (esim anime jne.)
Mutta ite ainakin oon tehny jotenkin siihen tyyliin noita että nuo mustat pohjat ensin laittanu käänteisille väreille ja siitä sitten tehny reunat ja valkassu nuo pohjat. En omaa mitää photoshoppia vaan ihan tuollaisella ohjelmalla skannerin mukana tulleella ohjelmalla noita teen eli ei oo käytössä mitään huipputason ohjelmia. Noilla kerros systeemeillä sitten teen mikäli pitää laittaa kuvaa taustalle. (esim anime jne.)
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
voi ***** nyt palo hermot kertokaas nyt kui hel*eti* ne mittarin ''lasit'' lähtee siit pois niin et saa ne pohjat laitettua? hermot palo jo noiden kaa ku aikani koitin ja väkersin...
kulkineet:
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''
siis mulla on mittarit irti sekä ladasta että niistä kehyksistä mutta en keksi millään mikä jippo tuossa on vaikka on 2 mutteria ja 2 ruuvia irroitettuna niin että se mittari heiluu siellä sisällä mutta ei pääse pois koska lasi on paikallaan,_,/ukka kirjoitti:Eiköhän se pidä ensin irrottaa se mittaristo, ja purkaa "takakautta"?
,_,/ukka
kulkineet:
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''
-
koppakuoriainen
Itse en ainakaan keksinyt muuta keinoa noiden pohjien vaihtamiseen, että ne kromiset prässätyt rinkulat piti vängätä niiden lasien ympäriltä ruuvimeisselillä irti, ja takaisin laitettaessa pihdeillä rutata ne prässäykset takaisin kiinni..maurichia kirjoitti:siis mulla on mittarit irti sekä ladasta että niistä kehyksistä mutta en keksi millään mikä jippo tuossa on vaikka on 2 mutteria ja 2 ruuvia irroitettuna niin että se mittari heiluu siellä sisällä mutta ei pääse pois koska lasi on paikallaan,_,/ukka kirjoitti:Eiköhän se pidä ensin irrottaa se mittaristo, ja purkaa "takakautta"?
,_,/ukka
nyt oon saanu sen lasin siit pois ja itekki vänkäsin vaa ne kromi jutut siit irti mut nyt ois taas onkelmakoppakuoriainen kirjoitti:Itse en ainakaan keksinyt muuta keinoa noiden pohjien vaihtamiseen, että ne kromiset prässätyt rinkulat piti vängätä niiden lasien ympäriltä ruuvimeisselillä irti, ja takaisin laitettaessa pihdeillä rutata ne prässäykset takaisin kiinni..maurichia kirjoitti:siis mulla on mittarit irti sekä ladasta että niistä kehyksistä mutta en keksi millään mikä jippo tuossa on vaikka on 2 mutteria ja 2 ruuvia irroitettuna niin että se mittari heiluu siellä sisällä mutta ei pääse pois koska lasi on paikallaan,_,/ukka kirjoitti:Eiköhän se pidä ensin irrottaa se mittaristo, ja purkaa "takakautta"?
,_,/ukka
kulkineet:
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''
Koska en halunnut pitää kiirettä ja auto oli arkiajossa, tein näin:maurichia kirjoitti:eikö kukaan osaa kertoa miten olette noita tehneet vai eikö kukaan ole tehnyt??? saa myös antaa vinkkejä eri työnvaiheisiin liittyen!
- Ostin irtonaisen mittariston.
- Mittarit irti kehikosta.
- Valokuva digikameralla johdoista jotta muistaa takasin pistäessä mikä oli missäkin. Vaihtoehtoisesti liitännät voi numeroida johtoon ja vastaavasti mittarin liittimeen.
- Johdot ja polttimot irti.
Nopeus / bensa / lämpö:
- Mittarin lasikehyksiä paikallaan pitävä kromin värinen metallivanne pienellä ruuvarilla väännellen pikkuhiljaa auki (sarjassamme inhottava homma). Metallikehys, muovikehys ja lasi pois.
- Nopeusmittarin neula irti ja maalaukseen.
- Nopeusmittarin asteikko irti. (Kiinni parilla pikkuruuvilla).
- Uusi tausta kontaktimuovilla paikalleen.
- Reiät auki.
- Asteikkolevy paikoilleen.
- Lasi ja kehikot paikoilleen.
- Metallikehys paikoilleen ja pihdeillä varovasti puristaen kiinni.
Volttimittarissa muuten sama homma, mutta takaa pari mutteria auki jotta saa koko koneiston pihalle. Näin ei riko mittarin neulaa.
Että siitä.
Kuvia omasta väkertämisestä: täällä.
siis tarkoitit että neula lähtee irti vetämällä jonka jälkeen siihen vielä jää se musta pieni rinkula jossa neula on kiinni? niin jos noin tarkoitit niin pitääkö sekin irrottaa siitä ja miten. kiitos kaikille neuvoista etukäteen
kulkineet:
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''
Sitä en tiedä miten se itse neula siitä mustasta irtoaa, sitä kun en irrottanut. (Lienee liimattu). Mutta se musta osa lähtee siitä mittariston tapista ihan vetämällä, ja on tiukassa.maurichia kirjoitti:siis tarkoitit että neula lähtee irti vetämällä jonka jälkeen siihen vielä jää se musta pieni rinkula jossa neula on kiinni? niin jos noin tarkoitit niin pitääkö sekin irrottaa siitä ja miten. kiitos kaikille neuvoista etukäteen