Sivu 2/3

Lähetetty: 29.3.2006 21:30
Kirjoittaja 'aatee'
hitsi maalatkaa ne alkuperäset mittarin pohjat valkoseks!! :idea: :)

Lähetetty: 29.3.2006 21:32
Kirjoittaja destor
maurichia kirjoitti:eikö kukaan osaa kertoa miten olette noita tehneet vai eikö kukaan ole tehnyt??? saa myös antaa vinkkejä eri työnvaiheisiin liittyen!
Käytä photoshoppia?

Lähetetty: 29.3.2006 21:36
Kirjoittaja jta
Näköjään tuolla toisessa keskustelussa olikin nuo 2105 pohjat. Ajatuksen kans ku taas alkais lukeen näitä...

Mutta ite ainakin oon tehny jotenkin siihen tyyliin noita että nuo mustat pohjat ensin laittanu käänteisille väreille ja siitä sitten tehny reunat ja valkassu nuo pohjat. En omaa mitää photoshoppia vaan ihan tuollaisella ohjelmalla skannerin mukana tulleella ohjelmalla noita teen eli ei oo käytössä mitään huipputason ohjelmia. Noilla kerros systeemeillä sitten teen mikäli pitää laittaa kuvaa taustalle. (esim anime jne.)

Lähetetty: 29.3.2006 21:41
Kirjoittaja maurichia
juu voisin vielä tänään koittaa väkertää noita photoshopilla... ajattelin että olette tehnyt niitä jollain muullakin mutta kiitän silti

Lähetetty: 1.4.2006 19:08
Kirjoittaja maurichia
voi ***** nyt palo hermot kertokaas nyt kui hel*eti* ne mittarin ''lasit'' lähtee siit pois niin et saa ne pohjat laitettua? hermot palo jo noiden kaa ku aikani koitin ja väkersin...

Lähetetty: 1.4.2006 20:21
Kirjoittaja maurichia
eikös kukaan osaa auttaa minuu

Lähetetty: 1.4.2006 21:25
Kirjoittaja ,_,/ukka
Eiköhän se pidä ensin irrottaa se mittaristo, ja purkaa "takakautta"?

,_,/ukka

Lähetetty: 1.4.2006 21:28
Kirjoittaja maurichia
,_,/ukka kirjoitti:Eiköhän se pidä ensin irrottaa se mittaristo, ja purkaa "takakautta"?

,_,/ukka
siis mulla on mittarit irti sekä ladasta että niistä kehyksistä mutta en keksi millään mikä jippo tuossa on vaikka on 2 mutteria ja 2 ruuvia irroitettuna niin että se mittari heiluu siellä sisällä mutta ei pääse pois koska lasi on paikallaan

Lähetetty: 3.4.2006 14:33
Kirjoittaja koppakuoriainen
maurichia kirjoitti:
,_,/ukka kirjoitti:Eiköhän se pidä ensin irrottaa se mittaristo, ja purkaa "takakautta"?

,_,/ukka
siis mulla on mittarit irti sekä ladasta että niistä kehyksistä mutta en keksi millään mikä jippo tuossa on vaikka on 2 mutteria ja 2 ruuvia irroitettuna niin että se mittari heiluu siellä sisällä mutta ei pääse pois koska lasi on paikallaan
Itse en ainakaan keksinyt muuta keinoa noiden pohjien vaihtamiseen, että ne kromiset prässätyt rinkulat piti vängätä niiden lasien ympäriltä ruuvimeisselillä irti, ja takaisin laitettaessa pihdeillä rutata ne prässäykset takaisin kiinni..

Lähetetty: 3.4.2006 17:40
Kirjoittaja maurichia
koppakuoriainen kirjoitti:
maurichia kirjoitti:
,_,/ukka kirjoitti:Eiköhän se pidä ensin irrottaa se mittaristo, ja purkaa "takakautta"?

,_,/ukka
siis mulla on mittarit irti sekä ladasta että niistä kehyksistä mutta en keksi millään mikä jippo tuossa on vaikka on 2 mutteria ja 2 ruuvia irroitettuna niin että se mittari heiluu siellä sisällä mutta ei pääse pois koska lasi on paikallaan
Itse en ainakaan keksinyt muuta keinoa noiden pohjien vaihtamiseen, että ne kromiset prässätyt rinkulat piti vängätä niiden lasien ympäriltä ruuvimeisselillä irti, ja takaisin laitettaessa pihdeillä rutata ne prässäykset takaisin kiinni..
nyt oon saanu sen lasin siit pois ja itekki vänkäsin vaa ne kromi jutut siit irti mut nyt ois taas onkelma :roll: irrotitko ite siit sen neulan ja sen alkup. pohjan et sait sen uuden siihen päälle vai miten teit ja jos irrotit sen alkuperäsen pohjan ni kerroppa irrotitko sen viisarin siitä ja miten? kiitän taas etukäteen

Lähetetty: 6.4.2006 12:16
Kirjoittaja cassu
maurichia kirjoitti:eikö kukaan osaa kertoa miten olette noita tehneet vai eikö kukaan ole tehnyt??? saa myös antaa vinkkejä eri työnvaiheisiin liittyen!
Koska en halunnut pitää kiirettä ja auto oli arkiajossa, tein näin:

- Ostin irtonaisen mittariston.
- Mittarit irti kehikosta.
- Valokuva digikameralla johdoista jotta muistaa takasin pistäessä mikä oli missäkin. Vaihtoehtoisesti liitännät voi numeroida johtoon ja vastaavasti mittarin liittimeen.
- Johdot ja polttimot irti.

Nopeus / bensa / lämpö:
- Mittarin lasikehyksiä paikallaan pitävä kromin värinen metallivanne pienellä ruuvarilla väännellen pikkuhiljaa auki (sarjassamme inhottava homma). Metallikehys, muovikehys ja lasi pois.
- Nopeusmittarin neula irti ja maalaukseen.
- Nopeusmittarin asteikko irti. (Kiinni parilla pikkuruuvilla).
- Uusi tausta kontaktimuovilla paikalleen.
- Reiät auki.
- Asteikkolevy paikoilleen.
- Lasi ja kehikot paikoilleen.
- Metallikehys paikoilleen ja pihdeillä varovasti puristaen kiinni.

Volttimittarissa muuten sama homma, mutta takaa pari mutteria auki jotta saa koko koneiston pihalle. Näin ei riko mittarin neulaa.

Että siitä.

Kuvia omasta väkertämisestä: täällä.

Lähetetty: 7.4.2006 16:22
Kirjoittaja maurichia
taas uusi kysymys... kuinka se neula tai viisari mikä lie on lähtee irti... nopeusmittari kyseessä...

Lähetetty: 7.4.2006 16:31
Kirjoittaja cassu
maurichia kirjoitti:taas uusi kysymys... kuinka se neula tai viisari mikä lie on lähtee irti... nopeusmittari kyseessä...
Ihan vaan ulospäin vetämällä. Ja on takuulla tiukassa! (Varo ettei katkea).

Lähetetty: 7.4.2006 16:49
Kirjoittaja maurichia
siis tarkoitit että neula lähtee irti vetämällä jonka jälkeen siihen vielä jää se musta pieni rinkula jossa neula on kiinni? niin jos noin tarkoitit niin pitääkö sekin irrottaa siitä ja miten. kiitos kaikille neuvoista etukäteen

Lähetetty: 7.4.2006 18:06
Kirjoittaja cassu
maurichia kirjoitti:siis tarkoitit että neula lähtee irti vetämällä jonka jälkeen siihen vielä jää se musta pieni rinkula jossa neula on kiinni? niin jos noin tarkoitit niin pitääkö sekin irrottaa siitä ja miten. kiitos kaikille neuvoista etukäteen
Sitä en tiedä miten se itse neula siitä mustasta irtoaa, sitä kun en irrottanut. (Lienee liimattu). Mutta se musta osa lähtee siitä mittariston tapista ihan vetämällä, ja on tiukassa.