Sivu 2/4
Kaasulada
Lähetetty: 30.4.2006 21:59
Kirjoittaja Joen musikka
VR:llä on ollut satoja ladamoottorisia laituriautoja ja trukkeja jotka pelasi nestekaasulla.Alkoi nappisilmäaikaan,en tiedä nykytilannetta.
Musikka
Lähetetty: 30.4.2006 22:10
Kirjoittaja Pöhö-Andrei
Epäilemättä näin on ollut mutta nyt odotan innolla topikkia jossa asennetaan ja katsastetaan lada kaasulaitteille. Täällä on nähty pitkiäkin topikkeja ladan tervauksesta ja muuten vain ryssimisestä egyptiläisille sopivaksi joten tämä olisi loistava ja samalla harvinainen lisä onnistumisten puolelle.
kaasu..
Lähetetty: 30.4.2006 23:53
Kirjoittaja Joen musikka
Joopajoo,Andrei ,siirrynpä autotallin puolelle,ämmäväki alkaa painostaa! Ja nyt on Vappu,politiikkaakin saa harrastaa!Tulisin taisteluterveisin,Musikka !!!
Lähetetty: 1.5.2006 11:46
Kirjoittaja Lada-Jussi
Pöhö-Andrei kirjoitti:Epäilemättä näin on ollut mutta nyt odotan innolla topikkia jossa asennetaan ja katsastetaan lada kaasulaitteille. Täällä on nähty pitkiäkin topikkeja ladan tervauksesta ja muuten vain ryssimisestä egyptiläisille sopivaksi joten tämä olisi loistava ja samalla harvinainen lisä onnistumisten puolelle.
hitto ku tätä ei voi tehä nollabudjetilla, taitaa väkisinkin tulla kustannuksia, se on pahin jarru projektille
Lähetetty: 1.5.2006 12:17
Kirjoittaja AI
Toveri Sladimir kirjoitti:Kyllähän noita nestekaasu-Ladoja näkyi Kuopion katukuvassa 70- ja 80-lukujen vaihteessa.Mihinkähän sekin innostus lopahti?Niissä oli näkyvät mainokset, jossa kerrottiin "tämä Lada kulkee nestekaasulla".
Innostus lakkasi siihen että valtio suuressa viisaudessaan mätkäisi kaasuautoille 20-kertaisen dieselveron!
Lähetetty: 1.5.2006 12:28
Kirjoittaja destor
Jos asia tosiaan noin on niin siitä päätöksestä vastuullisia henkilöitä olisi syytä rankaista, he ovat mahdollisesti pilanneet tekemisillään Suomen kaasuautokannan nykypäivään saakka. Nyt se kanta taas rupeaa hiljaksiin kasvamaan, mutta mitähän luokkaa se olisikaan ilman tuota möhläystä??
Lähetetty: 1.5.2006 14:52
Kirjoittaja tolstoi
Lada Scandinavia kirjoitti:Katsokaa Pradvan takasivua. Seuraavassa lehdessä on Kaasu asiaa, eli kaikki tieto tämänpäivän kaasulaitteista Venäjältä ja mitä tarvitaan ja mitä maksaa yms. Jos Ladaan tahtoo kaasulaitteiston. Toivoisin, että odotatte seuraavaa lehteä, missä käsitellään tätä kaasuasiaa. Muuten kirjoitan turhaan jos tästä asiasta käydään täällä kaikki .
Eihän täällä käyty keskustelu syö Pravdan juttua, päinvastoin! Täällähän esitetään hyviä kysymyksiä ja jonkinlaisia vastauksia, joiden pohjalta lehtijuttua on hyvä kehittää. Kun keskustelu on keskusteltu, voidaan lehteen kirjoittaa (toistaiseksi) tyhjentävä hyvä artikkeli. Eikä kaikki edes lue foorua. Kyllä kai kaikki muukin, mitä Pravdaan on kirjoitettu, on täällä puitu muutamaan kertaan ennen ja jälkeen lehtijutun.
Lähetetty: 1.5.2006 19:07
Kirjoittaja Misha
Ongelmahan uusissa kaasuautoissa tuntuu olevan se, ettei sellaisia juurikaan ole markkinoilla, ainakaan Suomessa. Volvolla taisi olla S80nen ja mersulla joku malli jota sai kaasulla, muuta ei sitten ole, kun paras olisi jos jonkun halvan perusauton sais kaasuvarusteilla, sanotaan Kia Cerraton tai vastaavan.
Lähetetty: 1.5.2006 19:36
Kirjoittaja Toveri Sladimir
AI kirjoitti:Toveri Sladimir kirjoitti:Kyllähän noita nestekaasu-Ladoja näkyi Kuopion katukuvassa 70- ja 80-lukujen vaihteessa.Mihinkähän sekin innostus lopahti?Niissä oli näkyvät mainokset, jossa kerrottiin "tämä Lada kulkee nestekaasulla".
Innostus lakkasi siihen että valtio suuressa viisaudessaan mätkäisi kaasuautoille 20-kertaisen dieselveron!
Hetkeksi unohdin, että onhan meillä valtiovalta, joka estää kehityksen vaihtoehtoisiin polttoaineisiin.
Lähetetty: 2.5.2006 13:00
Kirjoittaja Misha
Misha kirjoitti:Ongelmahan uusissa kaasuautoissa tuntuu olevan se, ettei sellaisia juurikaan ole markkinoilla, ainakaan Suomessa. Volvolla taisi olla S80nen ja mersulla joku malli jota sai kaasulla, muuta ei sitten ole, kun paras olisi jos jonkun halvan perusauton sais kaasuvarusteilla, sanotaan Kia Cerraton tai vastaavan.
Korjaus kommentiini, tästä oli hiukan tietoa Tuulilasissa, uudemmassa artikkelissa:
- Suomessa kaasukäyttöisiä henkilöautoja voi tilata ainakin Volkswagenilta, Fiatilta, Opelilta, Volvolta ja Mersulta. Pakettiautoja löytyy ainakin Fiatilta ja Mercedes Benziltä.
- Maakaasuautot maksavat keskimäärin noin 5000 euroa vastaavia bensiinimalleja enemmän.
- Maakaasuautoja kohdellaan ajoneuvoverotuksessa samoin kuin bensiinikäyttöisiä autoja.
Lähetetty: 2.5.2006 19:26
Kirjoittaja PenZon
Hmm...
Eikö sellaisen kaasujutunkaasuttimenkin saa nollabudjetilla jostain vanhasta trukista?
Tehojen aleneminen ei kyllä houkuta... Olisiko mahdollista polttaa jotain muuta kaasua joka ei vähentäisi voimia?
Lähetetty: 2.5.2006 19:49
Kirjoittaja ralli lada
luulis olevan kortinalla nuo vanhat trukit?
joko oot purkanu ruutta ladaa?
tiiätkö kuka jämsänkoskelta myy täällä tc:koneita, nimimerkki harry?
Lähetetty: 2.5.2006 19:59
Kirjoittaja PenZon
Saattaisimpa vain yhden trukin tietää...
Ladaa en ole ehtinyt vielä purkaa, tarttee ottaa työn alle viikonloppuna.
Nimim. harry ei sano mitään.
Kaasu Lada.
Lähetetty: 26.5.2006 0:19
Kirjoittaja köhmä
Kylläpä on kiinnostava juttu. Itse innostuin asiasta sen verran paljon, että kävi mielessä, jos rakentaisin lopputyönä omaan 1200S Ladaan tuommosen kaasulaitteiston! Jos joku nyt vaan sattuu kuulemaan, että mistä sais järjestelmään kuuluvia elementtejä, niin ilmoittakaa siitä vaikka tällä foorumilla. Ei oikein itse pysty, eikä osa valmistaa nuita kaikkia osia.
Lähetetty: 31.5.2006 11:50
Kirjoittaja Lada Scandinavia
Älä hyvä ihminen ala itse rakentelemaan kaasulaitteita, ellei sinulla ole kaasualan asennus ja huolto oikeutta. Seuraavassa kerhomme lehdessä on kaikki tieto mitä tarvitset jos kiinnostus on herännyt Kaasu Ladaan.
T. Kaasuexpertti