Lada HCPU projekti

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Vai että puskurikin...jäin sanattomaksi :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Hyvähän se on olla kunnon puskurit tommosessa raskaaseen käyttöön tarkotetussa työkalussa, nyt sillä voi vaikka oikasta lepikon poikki tai puskea varaosaraatoja ilman että syyläri menee oitis puhki 8)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mä jo käytinkin tota combin raadon työntämiseen, mutta sai vähän korikin osumaa, mutta juurikin tuota varten noi puskurit on hyvät, toiseksi niissä on noi hinauslenkit niin on helpompi hinailla. Samalla sai ylimääräset puskurit pois varastosta tilaa viemästä, mutta en kuitenkaan 2107:n kromipuskuria viittiny tohon käyttää.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

näyttää olevan maailmalla muitakin Pick-up projekteja http://www.youtube.com/watch?v=6i4VUsiJsro

korin viimeistely on samaa tasoa kuin itsellä. tuossa ei voida puhua HCPU:sta koska tilaa on vähennetty (käytettettävyyttä parantaen) tasaisella lattialla ja väliseinällä.

tekniikasta ei selvinnyt, mutta itellä on 1600 kone vapaavirtaus suodattimella (ei suodatinta)

maskin ja puskurin osalta vois todeta että pahaa raiskausta, tuon mallisia osia kun ei enää saa uutena

koskahan mun HCPU pääsee johonkin autoohjelmaan mukaan :D
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

kevään puutarhatalkoot on alkamassa ja HCPU on vielä ryytyneenä. Startti alkoi pyörimään avaimesta kun räpelsi vähän virtalukkoa. puola antaa vähän heikosti kipinää, mutta muuten pitäisi olla ihan kunnossa.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

jo on kumma kun ei ala kipinää löytymään. päätin vähän tuunailla sähköjä. revin kaikki muut johdot pois, paitsi latauksen, startin ja sytkän johdot. tämän jälkeen virrat jopa tuli vielä ihan oikein (latausta en testannut), läpivienti konetilaan on edelleen tuon perinteisen kamalan kanttilampun sulakeboxin kautta, sen jos poistaisi ja ylimääräiset sytkän ja startin releet ohittaisi ja virta ja startti nappuloille, niin ei pitäisi olla liikaa vikakohteita.

voisi tietysti asentaa kärjettömän sytkän tuohon, kun yksi käytetty satsi löytyisi nurkista, ei sitä kuitenkaan käyttöautoon viitsi tuunata, hyvä tällaiseen peltoprojektiin.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1684
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Tuunaappa Jussi siihen lavan keskelle väliseinä. Täytät ensin lavan etuosan ja jätät tavaran siihen kompostoitumaan. Jokoukkoon kyllä pitäisi laittaa kahvinporoja, teepusseja, omenanraatoja jne. prosissin nopeuttamiseksi. Kun lasti on puolivalmista, siirrät sen takaosaan ja alat täyttää etuosaa uudestaan. Sitten seuraavan kerran saatkin vetää valmista tavaraa perästä pellolle. Sitten jos teet siitä väliseinästä kelkkamallisen, niin tyhjennys hoituu vaikka UAZilla vetämällä.

Taisinpa keksiä uuden liikeidean, kompostiauton. Käydään kylällä keräämässä ihmisten biojätettä maksua vastaan ja sitten myydään kompostia kotiin tuotuna. :D
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

no ehkä kohta voi lähteä noihin korimodifiointeihin, koska tänään pamahti HCPU taas käyntiin, tarinaa voi pitää aika nolona, mutta hyvin ladaboardimaisena, eli aletaan etsimään vikaa kaikkein kauempaa, vaikka lopulta pikkuhuollolla auto olisi toiminut hyvin. Kärjet olivat ihan finaalissa ja vaihdoin siihen käytetyt kärjet toisesta raadosta. Olihan vaikeeta saada kärkiväli kohalleen, kun välillä sitä ei ollu ollenkaa ja välillä taas ei ottanut kosketusta ollenkaa, tottunut liian helppoon elämään ruisku-samaroiden kanssa.

seuraava ongelma löytyy renkaista, toinen kisapyörä takana ei tahdo enää pitää ollenkaan ilmoja, tubetype vanteelle tubeleksena asennettu rengas vuotaa yhdestä kohtaa vanteen ja kumin välistä.

auto on näissä projekteissa kevennetty ja yksinkertaistettu reilusti, sähköt tulee tosiaan vain lataukseen, starttiin ja sytytykseen, sitä mukaa kaikkia osia voi heitellä varaosiin, kuten jäähdyttimen puhallin. Hieno juttu että sähköt jopa näyttäisi toimivan.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

miten jussi tuollaiseen tuunaukseen on ryhtynyt, kun eikös nuo takarenkaatkin ole alkuperäisiä leveämmät :shock:
21013 2300tic
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

siis autohan on ihan totaal raiskattu, mutta siitä löytyy myös puskurit!!! tosin nekin on vaihdettu 2105 mallisiksi
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

tänää tuli tuunattua HCPU:ta oikein urakalla.

- 2103 mallinen harvinainen istuin vaihtui risan 2105 tyyppisen tilalle. tässä nykyisessä istuimessa toimii säädötkin. Asentaminen oli hikistä, koska kiskojen etäisyys on eri noissa vanhoissa malleissa kuin uusissa, eli piti porata vähän uutta reikää että sopii.

- Lavan reunoja nostin tekemällä vanhoista kertakäyttölavoista ja muusta rakennusjätteestä puiset laidat, vähän kuin neukkukuormureissa, on hienosti valmiiksi sateessa mätääntynyttä puuta. Jopa naulat on noista lavoista irrotettuja ja oiottuja, joten tämä tehtii ekologisesti kierrättämällä. Hukkapaloista tuli valmista polttopuuta.

- konepellin saranat ja lukko heitettiin menemään ja etupäähän porattiin tappi jossa on sokka, näin pelti voidaan kätevästi siirtää sivuun kun aletaan tuunaamaan moottoritilaa. valmis tappi ja sokka sattui löytymään HCPU:n sisätiloista kun siivosin sitä. Koska tappi oli hivenen lyhyt täytyi läpivienti kohtaa konepellistä takoa vasaralla matalammaksi.

- asensin vielä eteen puuttuvan ajovaloumpion ja ehjän kromisen jäähdyttimen säleikön vanhan rikkinäisen tilalle, nyt ei ole enää niin raadon näköinen yleisilme

kuvia voi katsella farmin sivuilta http://personal.inet.fi/koti/lada-farmi ... /21074.htm (uusimmat kuvat löytyy kun selaa sivua alaspäin)

kommentteja! mitäs tykkäätte farmin tuning projektista?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Nyt alkaa jo olla kunnon Venäjälook :lol: :lol:

Ei kyllä ikinä Jussista uskoisi että laittaa yyberharvinaisen 2103-jakkaran tälläiseen, hirveää tuningia :shock:
Viimeksi muokannut Jokari, 6.5.2007 22:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2696
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Muutenhan tuo näyttää jo ihan hyvältä, mutta tuo väliseinän puute pistää silmään ja rankasti.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

väliseinän puute on tarkkaan harkittu yksityiskohta ja sen johdosta auto on saanut tuon High Capacity nimikkeen, eli kuljetuskapasiteettiä on myös pitkillä tavaroille, kuten esimerkiksi lautakuormia on voinut siirrellä hyvin kun voi lastata aivan kuljetttajan vierelle asti, väliseinä olisi tuolloin tiellä.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

sun pitää tuosta perästä rälläköijä tuo pelti pois, missä nuo takavalot on kiinne, niin se on helpompi lastata/purkaa kun ei tartte sen yli nostella :roll: tai jos vaivaa jaksat nähdä, niin jotkut vanhat vaikka oven saranat siihen ala laitaan ja sivuille pienet lukot jotta pysyy kiinni!!

Tää on kyllä niin komee, ei voi muuta sanoa :lol:

Itekin voisin saman moisen värkkäillä, mutta jos tekisin, niin väliseinä ja vähän siistimpi vielä...
Vastaa Viestiin