Sivu 2/2

Lähetetty: 18.7.2006 15:19
Kirjoittaja nisse
kyllä se on melko vekkulia ladan vakio alustalla ajella jäällä tai soralla. Kyllä se ladan pohja kestää pientä kopinaakin.

Lähetetty: 18.7.2006 15:39
Kirjoittaja Qulle
NKS tiimi kirjoitti:kyllä se on melko vekkulia ladan vakio alustalla ajella jäällä tai soralla. Kyllä se ladan pohja kestää pientä kopinaakin.
No toisaalta tuo on kyllä totta... Mutta vastaavasti saadaan aina hyvät naurut kun kuskin paikalla olevalta kuuluu se kuuluisa *hups*, kun taitetaan mutkaan :D :D

Lähetetty: 19.7.2006 20:18
Kirjoittaja khonkonen
Noista jousien katkomisesta. Olettekos kattoneet "jousikuppia" katkotuilla jousilla ajamisen jälkeen? Mulla oli etujouset katkottu, autolla ajeltiin kax vuotta katkomisen jälkeen. Nyt irrotin jouset ni "jousikupeista" oli jäljellä vaan ranka. Eli kun jousi katkaistaan ni se ottaa vaan vähäiseltä kohdalta "jousikuppiin" kiinni ni se syö ja ruoste raiskaa loputki siitä "kupista".

Lähetetty: 19.7.2006 22:08
Kirjoittaja tiemu
mitenkäs toi jos katkoo jousia niin lasketaanko se yksi kierros jousesta siitä alkamis kohtaan vai miten?? kun ei oikein ymmärrä :?

takomolle!!

Lähetetty: 20.7.2006 8:05
Kirjoittaja juice2106
proidin kaveri teetti vallilan takomolla jouset, laitto kuulemma vakio jouset sinne jossa ne puristettiin kasaan, lämmitettiin ja karkastiin. olikohan se 10-20€ per jousi. hyvä tuli. täytyy iteki koittaa

Lähetetty: 22.7.2006 14:30
Kirjoittaja KGBMafia
eimuutaku kaikki rälläkällä poikki mitä näkyy ni onhan se komee!mut ei kovin hyvä ajaa;)

Lähetetty: 23.7.2006 20:42
Kirjoittaja IlkkaHe
Eli farkku latan takajouset patkittyina taakse nii ois jonkulainen ajaa? Ja eteen nuo mersun vipstaakkelit?

Enta, onko ladaan saatavana mitaan valmiita iskari/Jousi setteja?

Kun tuota ladaa laitellaan kunnolla, ja rahalla, niin kylla kunnon alusta sais olla.

Ja saako ladaan suoraan myos pusla sarjaa, mieluiten paremmilla (jamakammilla) puslilla ku vakiot? Voihan tota sorvailla ittekki, mutta helpommin ku jostain valmis sarja kanttilamppuun...

Lähetetty: 23.7.2006 21:01
Kirjoittaja pappa- igor
IlkkaHe kirjoitti:Eli farkku latan takajouset patkittyina taakse nii ois jonkulainen ajaa? Ja eteen nuo mersun vipstaakkelit?

Enta, onko ladaan saatavana mitaan valmiita iskari/Jousi setteja?

Kun tuota ladaa laitellaan kunnolla, ja rahalla, niin kylla kunnon alusta sais olla.

Ja saako ladaan suoraan myos pusla sarjaa, mieluiten paremmilla (jamakammilla) puslilla ku vakiot? Voihan tota sorvailla ittekki, mutta helpommin ku jostain valmis sarja kanttilamppuun...

Farkkuladan taka jouset on ihan hyvät takana vähän lyhennettynä.. mutta mersun jousi ei oikeen istu ladan jousikuppeihin... ladas sisähalkasija 9cm ja mesen jouses 8cm :roll: en mä tiiä mutta mä lykkäsin omaani ainakin mesen jouset mutta saa nähdä mitä sanoo leimamies jos huomaa.... kun jousi ei oo ihan paikallaan... mukavan jäykkä tuli :wink: koni tekee ainakin 124 fiiuun taka iskareita:)

Lähetetty: 19.9.2006 17:48
Kirjoittaja Kontio
IlkkaHe kirjoitti:Enta, onko ladaan saatavana mitaan valmiita iskari/Jousi setteja?
Kyllä Koni mun mielestä tekee ladoihin iskareita ja onhan uusiin ladoihin KW:lta rosteri tolppaisia coilover alustojakin :)

Lähetetty: 19.9.2006 19:58
Kirjoittaja ralli lada
[/quote]koni tekee ainakin 124 fiiuun taka iskareita:)[/quote]
fiiussa on iskarit jousien sisällä.

Lähetetty: 20.9.2006 22:55
Kirjoittaja mower
onko farkkuladan jouset paljonki jäykemmät ku "vakiot"

Lähetetty: 21.9.2006 8:08
Kirjoittaja START
mower kirjoitti:onko farkkuladan jouset paljonki jäykemmät ku "vakiot"
no eine ihan kakkosnelosien tasoa joustavuudessa oo :D

kyllä ne vissiin vähän jäykymmät on kun nuo ralli ja virittely porukka niistä puhuu
jäykkyydestä on paha sanoo että onko ne sopivat tuohon tarkoitukseen
koska kuka tykkää mistäkin :wink:

Lähetetty: 14.10.2006 17:17
Kirjoittaja hiawis
Lada Scandinavia kirjoitti:Perustelkaa minulle, miksi Ladaa tai autoa pitää yleensäkin madaltaa, jos auto on normaali käytössä. Eikö helpoin madallus olisi, kun vaihtais jonkun japsiauton tuolit, niin sitten istuisi ainakin alhaalla.(lattialla)
No autossa ei ehkä niin tärkeetä, mutta ainakin Ladassa madallus on mun mielestä ihan jees. Se kun on melkonen maasturi vakiona.. Ja ei kai madalletut autot ookaan "normaalikäytössä".. :) Madallus + parempien iskarien vaihtohan lisää urheilullisia ajo-ominaisuuksia (ainakin kovalla alustalla ajettaessa). Tietysti alusta pitää valita käytön mukaan, "mettässä" ajettaessa vakioalusta voi ollakin ihan hyvä, huonoille teille toi vissiin on suunniteltukin.

En ymmärrä mitä pahaa madalluksessa on, kun Ladassakin se luultavasti näkyy jo huomattavasti huippunopeudessa ja taloudellisuudessakin! :D Lisäks se kaiketi lisää turvallisuuttakin, kun auto ei kaadu mutkissa.. Tietysti madallus kannattaa toteuttaa huolellisesti, itellänikään ei ehkä paras mahdollinen toteutus oo.

Mitä tohon ajoasennon "madallukseen" tulee, kai sekin olis paikallaan, mutta ekana kannattaa varmaan pistää auton alusta kondikseen. :D