Ladan mäntäsarja
- lada combi
- Viestit: 433
- Liittynyt: 25.4.2006 9:48
- Paikkakunta: Järvenpää
Käviskö wisecon toyotan 4k:hon tarkoitetut halk. 79mm tasapäiset takomännät 1600SL:ään?
http://www.lautamakimotorsport.fi/wiseco.htm
http://www.lautamakimotorsport.fi/wiseco.htm
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
käyhän ne jos vaan puristus korkeus on lähellä ladan PK:taKontio kirjoitti:Käviskö wisecon toyotan 4k:hon tarkoitetut halk. 79mm tasapäiset takomännät 1600SL:ään?
http://www.lautamakimotorsport.fi/wiseco.htm
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Ladan orkkis männän laki korkeus 38mm toyotan 4k 79 ylikoko wisecon 25.4 . Eli helpostihan sen saa sopimaan kun teettää pidemmät kanget, ja/tai käyttää 1.3 lohkoa 1.5/1.6 kampiakselilla. Puristukset saa pysymään hyvin lähellä vakio 1.6 konetta jos rakentaa 1.3 lohkoon pitkä isku kammen ja 25.4 puristus korkuiset männät, eli matala lohko on 8.8mm matalampi ku 1.6 oma lohko, eli männät jäis vielä 3.8mm alle lohkon tason kun lohkosta nyt jyrsii 2mm siivun pois ollaan vakio puristuksissa (tai vähän yli kun ladan omissa männissä on pieni kuppi)
Korjatkaa jos lakin väärin eli lohkojen korkeus ero on laskettu iskunpituus erosta puolet 7mm + isolohkojen 1.8mm minkä mäntä jää vakiona alle lohkon kun pikkulohkoissa tasalla.
Korjatkaa jos lakin väärin eli lohkojen korkeus ero on laskettu iskunpituus erosta puolet 7mm + isolohkojen 1.8mm minkä mäntä jää vakiona alle lohkon kun pikkulohkoissa tasalla.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
kävisköhän tohon 4k mäntään opelin kanki?Turbiini kirjoitti:Ladan orkkis männän laki korkeus 38mm toyotan 4k 79 ylikoko wisecon 25.4 . Eli helpostihan sen saa sopimaan kun teettää pidemmät kanget, ja/tai käyttää 1.3 lohkoa 1.5/1.6 kampiakselilla. Puristukset saa pysymään hyvin lähellä vakio 1.6 konetta jos rakentaa 1.3 lohkoon pitkä isku kammen ja 25.4 puristus korkuiset männät, eli matala lohko on 8.8mm matalampi ku 1.6 oma lohko, eli männät jäis vielä 3.8mm alle lohkon tason kun lohkosta nyt jyrsii 2mm siivun pois ollaan vakio puristuksissa (tai vähän yli kun ladan omissa männissä on pieni kuppi)
Korjatkaa jos lakin väärin eli lohkojen korkeus ero on laskettu iskunpituus erosta puolet 7mm + isolohkojen 1.8mm minkä mäntä jää vakiona alle lohkon kun pikkulohkoissa tasalla.
mikäs nois on lakikorkeus? pitäis kans täs talven aikana hommata tollaset..Turbiini kirjoitti:Jotain 850 euron luokkaa oli wisecot, Niistä ei tarvinnu sorvata mitään pois mutta lohkosta piti siivu ottaa että sai puristukset pysymään järkevällä tasolla. Halkaisija 80.5mm joten piti poraustakin hieman suurentaa.

34mmLarssoni kirjoitti:mikäs nois on lakikorkeus? pitäis kans täs talven aikana hommata tollaset..Turbiini kirjoitti:Jotain 850 euron luokkaa oli wisecot, Niistä ei tarvinnu sorvata mitään pois mutta lohkosta piti siivu ottaa että sai puristukset pysymään järkevällä tasolla. Halkaisija 80.5mm joten piti poraustakin hieman suurentaa.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
kertokaapas kun pitäs toyotan konetta viritellä erinäisillä osilla
männät ajattelin kattella jostain muusta merkistä ja mielessä kävi lada...
(tokihan toyotan kone tarvii laatukoneen osia
)
oliskos seuraavanlaisilla mitoilla olevia mäntiä ladoissa??
halk. 75.5 - 76mm
männäntappi 22mm
lakikorkeus 33mm
tuossa kattelin että lakikorkeus olisi 78mm... joissakin männissä...
pystyisikö sorvissa pyöräyttään sevverta että reunoiltaan olisi 33mm vai tuleeko kuinka lähelle männänrenkaita?
männät ajattelin kattella jostain muusta merkistä ja mielessä kävi lada...
(tokihan toyotan kone tarvii laatukoneen osia

oliskos seuraavanlaisilla mitoilla olevia mäntiä ladoissa??
halk. 75.5 - 76mm
männäntappi 22mm
lakikorkeus 33mm
tuossa kattelin että lakikorkeus olisi 78mm... joissakin männissä...
pystyisikö sorvissa pyöräyttään sevverta että reunoiltaan olisi 33mm vai tuleeko kuinka lähelle männänrenkaita?