Ladan mäntäsarja

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
lada combi
Viestit: 433
Liittynyt: 25.4.2006 9:48
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja lada combi »

Ite kävin viime vuonna kyselemässä vakio mäntiä 1500:seen ja hinnat oli
varaosissa:

-vakio kokoiset n.50€/kpl
-seuraava ylikoko n.40€/kpl
Kontio

Viesti Kirjoittaja Kontio »

Käviskö wisecon toyotan 4k:hon tarkoitetut halk. 79mm tasapäiset takomännät 1600SL:ään?
http://www.lautamakimotorsport.fi/wiseco.htm
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

Kontio kirjoitti:Käviskö wisecon toyotan 4k:hon tarkoitetut halk. 79mm tasapäiset takomännät 1600SL:ään?
http://www.lautamakimotorsport.fi/wiseco.htm
käyhän ne jos vaan puristus korkeus on lähellä ladan PK:ta
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Ladan orkkis männän laki korkeus 38mm toyotan 4k 79 ylikoko wisecon 25.4 . Eli helpostihan sen saa sopimaan kun teettää pidemmät kanget, ja/tai käyttää 1.3 lohkoa 1.5/1.6 kampiakselilla. Puristukset saa pysymään hyvin lähellä vakio 1.6 konetta jos rakentaa 1.3 lohkoon pitkä isku kammen ja 25.4 puristus korkuiset männät, eli matala lohko on 8.8mm matalampi ku 1.6 oma lohko, eli männät jäis vielä 3.8mm alle lohkon tason kun lohkosta nyt jyrsii 2mm siivun pois ollaan vakio puristuksissa (tai vähän yli kun ladan omissa männissä on pieni kuppi)

Korjatkaa jos lakin väärin eli lohkojen korkeus ero on laskettu iskunpituus erosta puolet 7mm + isolohkojen 1.8mm minkä mäntä jää vakiona alle lohkon kun pikkulohkoissa tasalla.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
miksu
Viestit: 221
Liittynyt: 16.8.2004 16:24
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja miksu »

Turbiini kirjoitti:Ladan orkkis männän laki korkeus 38mm toyotan 4k 79 ylikoko wisecon 25.4 . Eli helpostihan sen saa sopimaan kun teettää pidemmät kanget, ja/tai käyttää 1.3 lohkoa 1.5/1.6 kampiakselilla. Puristukset saa pysymään hyvin lähellä vakio 1.6 konetta jos rakentaa 1.3 lohkoon pitkä isku kammen ja 25.4 puristus korkuiset männät, eli matala lohko on 8.8mm matalampi ku 1.6 oma lohko, eli männät jäis vielä 3.8mm alle lohkon tason kun lohkosta nyt jyrsii 2mm siivun pois ollaan vakio puristuksissa (tai vähän yli kun ladan omissa männissä on pieni kuppi)

Korjatkaa jos lakin väärin eli lohkojen korkeus ero on laskettu iskunpituus erosta puolet 7mm + isolohkojen 1.8mm minkä mäntä jää vakiona alle lohkon kun pikkulohkoissa tasalla.
kävisköhän tohon 4k mäntään opelin kanki?
Larssoni

Viesti Kirjoittaja Larssoni »

Turbiini kirjoitti:Jotain 850 euron luokkaa oli wisecot, Niistä ei tarvinnu sorvata mitään pois mutta lohkosta piti siivu ottaa että sai puristukset pysymään järkevällä tasolla. Halkaisija 80.5mm joten piti poraustakin hieman suurentaa.
mikäs nois on lakikorkeus? pitäis kans täs talven aikana hommata tollaset.. 8)
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Larssoni kirjoitti:
Turbiini kirjoitti:Jotain 850 euron luokkaa oli wisecot, Niistä ei tarvinnu sorvata mitään pois mutta lohkosta piti siivu ottaa että sai puristukset pysymään järkevällä tasolla. Halkaisija 80.5mm joten piti poraustakin hieman suurentaa.
mikäs nois on lakikorkeus? pitäis kans täs talven aikana hommata tollaset.. 8)
34mm
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
doke70

Viesti Kirjoittaja doke70 »

kertokaapas kun pitäs toyotan konetta viritellä erinäisillä osilla

männät ajattelin kattella jostain muusta merkistä ja mielessä kävi lada...
(tokihan toyotan kone tarvii laatukoneen osia 8) )

oliskos seuraavanlaisilla mitoilla olevia mäntiä ladoissa??

halk. 75.5 - 76mm

männäntappi 22mm

lakikorkeus 33mm

tuossa kattelin että lakikorkeus olisi 78mm... joissakin männissä...

pystyisikö sorvissa pyöräyttään sevverta että reunoiltaan olisi 33mm vai tuleeko kuinka lähelle männänrenkaita?
Vastaa Viestiin