Sivu 2/2

Lähetetty: 20.9.2006 8:41
Kirjoittaja lada combi
Ite kävin viime vuonna kyselemässä vakio mäntiä 1500:seen ja hinnat oli
varaosissa:

-vakio kokoiset n.50€/kpl
-seuraava ylikoko n.40€/kpl

Lähetetty: 24.9.2006 14:27
Kirjoittaja Kontio
Käviskö wisecon toyotan 4k:hon tarkoitetut halk. 79mm tasapäiset takomännät 1600SL:ään?
http://www.lautamakimotorsport.fi/wiseco.htm

Lähetetty: 24.9.2006 14:53
Kirjoittaja pappa- igor
Kontio kirjoitti:Käviskö wisecon toyotan 4k:hon tarkoitetut halk. 79mm tasapäiset takomännät 1600SL:ään?
http://www.lautamakimotorsport.fi/wiseco.htm
käyhän ne jos vaan puristus korkeus on lähellä ladan PK:ta

Lähetetty: 24.9.2006 21:17
Kirjoittaja Turbiini
Ladan orkkis männän laki korkeus 38mm toyotan 4k 79 ylikoko wisecon 25.4 . Eli helpostihan sen saa sopimaan kun teettää pidemmät kanget, ja/tai käyttää 1.3 lohkoa 1.5/1.6 kampiakselilla. Puristukset saa pysymään hyvin lähellä vakio 1.6 konetta jos rakentaa 1.3 lohkoon pitkä isku kammen ja 25.4 puristus korkuiset männät, eli matala lohko on 8.8mm matalampi ku 1.6 oma lohko, eli männät jäis vielä 3.8mm alle lohkon tason kun lohkosta nyt jyrsii 2mm siivun pois ollaan vakio puristuksissa (tai vähän yli kun ladan omissa männissä on pieni kuppi)

Korjatkaa jos lakin väärin eli lohkojen korkeus ero on laskettu iskunpituus erosta puolet 7mm + isolohkojen 1.8mm minkä mäntä jää vakiona alle lohkon kun pikkulohkoissa tasalla.

Lähetetty: 24.9.2006 22:02
Kirjoittaja miksu
Turbiini kirjoitti:Ladan orkkis männän laki korkeus 38mm toyotan 4k 79 ylikoko wisecon 25.4 . Eli helpostihan sen saa sopimaan kun teettää pidemmät kanget, ja/tai käyttää 1.3 lohkoa 1.5/1.6 kampiakselilla. Puristukset saa pysymään hyvin lähellä vakio 1.6 konetta jos rakentaa 1.3 lohkoon pitkä isku kammen ja 25.4 puristus korkuiset männät, eli matala lohko on 8.8mm matalampi ku 1.6 oma lohko, eli männät jäis vielä 3.8mm alle lohkon tason kun lohkosta nyt jyrsii 2mm siivun pois ollaan vakio puristuksissa (tai vähän yli kun ladan omissa männissä on pieni kuppi)

Korjatkaa jos lakin väärin eli lohkojen korkeus ero on laskettu iskunpituus erosta puolet 7mm + isolohkojen 1.8mm minkä mäntä jää vakiona alle lohkon kun pikkulohkoissa tasalla.
kävisköhän tohon 4k mäntään opelin kanki?

Lähetetty: 26.9.2006 10:27
Kirjoittaja Larssoni
Turbiini kirjoitti:Jotain 850 euron luokkaa oli wisecot, Niistä ei tarvinnu sorvata mitään pois mutta lohkosta piti siivu ottaa että sai puristukset pysymään järkevällä tasolla. Halkaisija 80.5mm joten piti poraustakin hieman suurentaa.
mikäs nois on lakikorkeus? pitäis kans täs talven aikana hommata tollaset.. 8)

Lähetetty: 26.9.2006 19:16
Kirjoittaja Turbiini
Larssoni kirjoitti:
Turbiini kirjoitti:Jotain 850 euron luokkaa oli wisecot, Niistä ei tarvinnu sorvata mitään pois mutta lohkosta piti siivu ottaa että sai puristukset pysymään järkevällä tasolla. Halkaisija 80.5mm joten piti poraustakin hieman suurentaa.
mikäs nois on lakikorkeus? pitäis kans täs talven aikana hommata tollaset.. 8)
34mm

Lähetetty: 2.5.2007 21:30
Kirjoittaja doke70
kertokaapas kun pitäs toyotan konetta viritellä erinäisillä osilla

männät ajattelin kattella jostain muusta merkistä ja mielessä kävi lada...
(tokihan toyotan kone tarvii laatukoneen osia 8) )

oliskos seuraavanlaisilla mitoilla olevia mäntiä ladoissa??

halk. 75.5 - 76mm

männäntappi 22mm

lakikorkeus 33mm

tuossa kattelin että lakikorkeus olisi 78mm... joissakin männissä...

pystyisikö sorvissa pyöräyttään sevverta että reunoiltaan olisi 33mm vai tuleeko kuinka lähelle männänrenkaita?