
Jos pakoröörien pitäis olla isommat kuin imujen, niin eiköhän sen joku kilpa-autojen virityspaja olis jo tajunnu hieman meitä ennen.....

Pienillä imuilla tavoitellaan juuri korkeaa virtausnopeutta, tällä saadaan taas aikaan hitusen resonanssiahtamista sekä laihaseoskoneissa niin tärkeää pyörteilyä joka mahdollistaa laihan seoksen polttamisen. Venttiilithän ovat aina kompromissi virtauksen määrän ja nopeuden välillä, eli isompi ei aina ole parempi, vaan pienemmillä voitaisiin saada enemmän tehoa. Hyvissä moottoreissa sopivilla kierroksilla täytössuhteet pyörivätkin jopa 120% tienoilla, eikä noihin päästä vain isoilla venoilla ja paljon virtaavalla kannellalarbatzi kirjoitti:Joissain uusissa laiha seos moottoreissa ja suora ruiskutus moottoreissa kuulemma imu kanavat ovat pienenmät kuin pakokanavat
Tuolle miksi imuventtiilit on niin kaukana perusteluja voi olla että sillä on tavoiteltu parempaa täyttöä sylinterissä.
Tuolla tarkotin sitä että kanavat voi olla muotoiltu sillä lailla että se ohjaa mahdollisimman tehokkaasti pako kaasut pois sylinteristä joskus koulusa näytettii boshin animaatiota jossa mäntä ja imu kanavat oli muotoiltu niin että se pisti polttoaineen ja ilman seos tunki pois pako kaasut jotka sinne oli jäännyt mutta tuossa ei kuitenkaan tapahtunut overlappia nimeksikään.Stefa kirjoitti:larbatzi kirjoitti:Joissain uusissa laiha seos moottoreissa ja suora ruiskutus moottoreissa kuulemma imu kanavat ovat pienenmät kuin pakokanavat
Höm, miten kauempana olevista venttiileistä seuraa parempi täytös?
Animaatiot on aina hienoja ja erittäis helppoja saada tottelemaan mainosmiestälarbatzi kirjoitti:joskus koulusa näytettii boshin animaatiota jossa mäntä ja imu kanavat oli muotoiltu niin että se pisti polttoaineen ja ilman seos tunki pois pako kaasut jotka sinne oli jäännyt mutta tuossa ei kuitenkaan tapahtunut overlappia nimeksikään