Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

IlkkaHe kirjoitti:Ootkos igori kantta mitenkä avarrellu?

Ku eikö siihen pitäs tehä kaikki muodot tosi pyöreiksi, jotta tuo nakutus riski pienenee..
on siinä pako/imu kanavat suunnilleen venttiilien kokoset :roll: ja palotiloja yritetty pyöristellä mutta eipä tuon muotosesta oikeen kauheen hyvää saa :cry: kyllähän ne pyöreet muodot palotiloissa nakutus herkkyyttä alentaa :P
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Ladan kansi on tosiaan vähän huonon mallinen :? Kuin myös kaikki muukki kiilapalotilat.

Oisivatpa teheneet venäjällä vähän kehitys työtä, ja värkänneet ladaan TwinCamin :roll: ei se nyt niin ois kaatanu ladan tehasta, jos uuden moottorin oisivat teheneet. Pikkasen hintaa joka ladaan..
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

IlkkaHe kirjoitti:Ladan kansi on tosiaan vähän huonon mallinen :? Kuin myös kaikki muukki kiilapalotilat.

Oisivatpa teheneet venäjällä vähän kehitys työtä, ja värkänneet ladaan TwinCamin :roll: ei se nyt niin ois kaatanu ladan tehasta, jos uuden moottorin oisivat teheneet. Pikkasen hintaa joka ladaan..
eihän se uutta moottoria tarvi vaan pelkän kannen :roll: onhan noita ketju DOCH:kkeja muillakin merkeillä :lol:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Kontio

Viesti Kirjoittaja Kontio »

Muistan jossain nähneeni cossun kannen ladan lohkossa, mutta missä :? ehkä parempi kuitenkin pysyä omassa kannessa :D
Viimeksi muokannut Kontio, 4.4.2009 0:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Siis sais normi ketjukoneen lohkolle värkättyä TwinCamin periaattees? ite kattelin että ei pystyis, mutta ainahan sitä oppii :wink:

Oisivat teheneet tehtaalla sitten lisää noita kansia, ja mikseivät istuttaneet niitä nokillekki uusiin ladoihin.. menekkiä ois nuille kansille varmasti ollu ralliporukoissa yms :roll:
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

IlkkaHe kirjoitti:Siis sais normi ketjukoneen lohkolle värkättyä TwinCamin periaattees? ite kattelin että ei pystyis, mutta ainahan sitä oppii :wink:

Oisivat teheneet tehtaalla sitten lisää noita kansia, ja mikseivät istuttaneet niitä nokillekki uusiin ladoihin.. menekkiä ois nuille kansille varmasti ollu ralliporukoissa yms :roll:
kyllähän siihen luulis saavan jotenkin viritettyä sen tvinkamin
tosin vois olla virittelyä keskivertoa enemmän :wink:
jonkun pelle pelottoman luulis olleen sellasenkin jo joskus rakennelleen
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

Mäntä kirjoitti:Tulee kalliiksi turbottaminen, vaihda koko kone esim. tällaiseen :arrow: http://en.wikipedia.org/wiki/Rolls-Royce_Merlin vanhoja meteorin koneita saa 2000€ ja tehoja on 700hv :wink: nuo Merlinin koneet on vissiin vähä kalliimpia :)
tuolla hinnalla pääsee melkein jo kilohinnoille :D

siis tarkotus on rakentaa ladan lohkoon..
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

Kontio kirjoitti:Onhan Ladakin tehnyt TwinCam kansia 80-luvulla.TwinCam kansia käytettiin Lada VFTS T16:n 240 hevosvoimaisessa 1.8 turbo moottorissa ja Lada VFTS T16 painoi 850kg :twisted: VFTS T16 tehtiin vain muutama prototyyppi versio ja sittemmin 1.8 TC turbo istutettiin samaraan...
Noita Ladan B-ryhmän TwinCam kansia ei löydä varmaan enää mistään. He*vetin harvinaisia venäjälläkin :cry:
taitaa olla vielä harvemmassa kun 400 asconan tai mantan kannet.
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Kontio

Viesti Kirjoittaja Kontio »

iigorr kirjoitti:
Kontio kirjoitti:Onhan Ladakin tehnyt TwinCam kansia 80-luvulla.TwinCam kansia käytettiin Lada VFTS T16:n 240 hevosvoimaisessa 1.8 turbo moottorissa ja Lada VFTS T16 painoi 850kg :twisted: VFTS T16 tehtiin vain muutama prototyyppi versio ja sittemmin 1.8 TC turbo istutettiin samaraan...
Noita Ladan B-ryhmän TwinCam kansia ei löydä varmaan enää mistään. He*vetin harvinaisia venäjälläkin :cry:
taitaa olla vielä harvemmassa kun 400 asconan tai mantan kannet.
Uskoisin että noita Ladan twincam kansia ei oo tehty yli 30 kappaletta :?
Avatar
Hazka
Viestit: 189
Liittynyt: 30.5.2005 12:10
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja Hazka »

http://www.zsiguli.hu/tuning/tuning_16vmtx.html

tuollahan on kannesta juttua, mutta meikäläisellä ainaki tulee kielimuuri vastaan :D
Kontio

Viesti Kirjoittaja Kontio »

sopisiko CraneCamsin XR3000 kärjetön sytkä ja LX91 puola 1600SL:ään?
Kellään kokemuksia?
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

Kontio kirjoitti:sopisiko CraneCamsin XR3000 kärjetön sytkä ja LX91 puola 1600SL:ään?
Kellään kokemuksia?
kai se sopii kun sovittaa :?
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

tais tää topicci mennä vähä ohi asian ytimen... :D
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Tuomas
Viestit: 133
Liittynyt: 15.5.2005 0:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

pappa- igor kirjoitti:DOCH
Double over camshaft head? Kaksi nokan yläpuolista kantta 8)
Alfa 75 3.0 V6 America
Alfa 159 2.4 JTDm
Saab 900 turbo 16 Lux
Avatar
kapa
Viestit: 1205
Liittynyt: 26.9.2003 21:29
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja kapa »

Tuomas kirjoitti:
pappa- igor kirjoitti:DOCH
Double over camshaft head? Kaksi nokan yläpuolista kantta 8)
No ei se oo niin justiinsa... :wink:
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Vastaa Viestiin